Tarpan - najgorszy polski samochód? Docenili go rolnicy i żołnierze
Produkcja i konkurs na nazwę
Produkcja seryjna ruszyła na początku 1973 r. pierwszego tysiąca egzemplarzy. Pojazd produkowany był w Wielkopolskich Zakładach Napraw Samochodowych w Poznaniu-Antoninku przemianowanych później na Fabrykę Samochodów Rolniczych „Polmo” (dzisiaj mieści się tu fabryka Volkswagena). W grudniu 1972 roku bramy fabryki opuściło 25 sztuk tzw. „pierwsza seria informacyjna” już pod marką Tarpan. Zmianę nazwy uzasadniano tym, że Tarpan to symbol wytrzymałego polskiego konia. Nazwę tę wybrano w konkursie ogłoszonym przez Express Poznański we wrześniu 1972. 1146 osób przesłało wówczas łącznie 416 propozycji. Nazwę „Tarpan” wymyślił Bronisław Hasiński. Inne propozycje brzmiały: Autorol, Bomber, Plonołaz, Poznaniak, Samrol, Kary, Dzik, czy Mrówka. Do końca kwietnia następnego roku wyprodukowano 250 Tarpanów 233. W tym czasie zakłady zostały przyłączone do Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie jako Zakład Samochodów Rolniczych.