Tata Nano był reklamowany jako rewolucyjny pojazd „dla ludu”, na który ze skuterów i motocykli przesiądą się mniej zamożni mieszkańcy Indii. Od lipca 2009 kupiło go ponad 70 tys. kierowców. Co miesiąc kupowało go średnio 10 tys. osób.
W listopadzie 2010 sprzedano zaledwie 509 aut. To o 85 proc. mniej niż przed rokiem. Specjaliści uważają, że gorszy wynik, to odpowiedź klientów na problemy techniczne, które doświadczali z autem. Kierowcy w Indiach przestali kupować Nano, gdy latem wykryto w układzie wydechowym i elektrycznym usterki, przez które auta zaczęły się zapalać. Oficjalnie zanotowano 12 takich pożarów. Nikt nie ucierpiał, ale wizerunek Nano ucierpiał. Producent zapowiedział, że w samochodach pojawią się dodatkowe zabezpieczenia.
Sprzedawane od lipca zeszłego roku Tata Nano w podstawowej wersji kosztuje 2,5 tys. dolarów (ok. 10 000 zł).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?