Taxify w Lublinie. Inspekcja Transportu Drogowego chwali się efektami kontroli

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Unsplash.com/zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
Nawet 15 tys. zł kary grozi kierowcy, który przewoził pasażerów bez wymaganych uprawnień, orzeczeń lekarskich i psychologicznych. Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała kierowców korzystających z aplikacji Taxify w Lublinie.

Kontrola przeprowadzona w okolicach dworca PKP w Lublinie wykazała, że kierowca-przewoźnik korzystający z Taxify nie posiadał wymaganej licencji uprawniającej do wykonywania zarobkowego przewozu osób.

- Dodatkowo kierowca nie posiadał także wymaganych w tym wypadku orzeczeń o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania zawodu kierowcy. Kierowca nie posiadał również zaświadczenia o niekaralności czyli dokumentu, który jest bezwzględnie wymagany od każdego kierowcy zawodowego - czytamy w komunikacie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.

Wobec skontrolowanego zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, którego skutkiem może być nałożenia kary w wysokości 12 tys. zł. Dodatkowo stwierdzony brak stosownych orzeczeń lekarskich i psychologicznych może skutkować nałożeniem kary w kwocie do 3 tys. zł.

- Powyższe jednoznacznie wskazuje, iż pomimo naszych ostrzeżeń o bezprawności takiej działalności przewozy są wykonywane, co tym bardziej dopinguje WITD w Lublinie do przeprowadzania kolejnych kontroli – informuje WITD.

O skomentowanie sprawy zwróciliśmy się do Taxify.

- Nieprawidłowości podczas kontroli nie zostały do nas zgłoszone, w związku z czym nie jesteśmy w stanie w pełni odnieść się do tego konkretnego przypadku - komentuje Alex Kartsel, Country Manager Taxify w Polsce.

Kartsel zapewnia, że od kierowców, którzy rejestrują się w aplikacji Taxify, firma wymaga prawa jazdy posiadanego co najmniej 3 lata, polisy OC, zaświadczenia o niekaralności oraz historii punktów karnych. - Są to dokumenty, które weryfikujemy przy zarejestrowaniu kierowcy (bądź weryfikuje je partner flotowy), zapisywane u nas w systemie. Podczas przewozu osób kierowcy nie muszą mieć ze sobą tych dwóch ostatnich dokumentów – mówi przedstawiciel Taxify.

- Licencja na przewóz osób jest przez nas wymagana od niedawna, stąd część kierowców może jej jeszcze nie posiadać, bo dopiero przystąpili do załatwiania formalności – dodaje Kartsel. Zapewnia, że wkrótce wszyscy kierowcy, z którymi można zamówić przejazd dzięki aplikacji Taxify, będą posiadać licencje na przewóz osób.

Aplikacja działa w Lublinie od czwartku. To estońska odpowiedź na Ubera. Za jej pomocą można zamówić transport. Za przewóz nie odpowiadają taksówkarze, a okazjonalni przewoźnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sylwek
Chlopczyku, ja nie wiem co ty tam wciagasz!!!! Czy twoja matka wie ze ty CPIESZ????
Q
Qq
Dokładnie, brac się za cwaniaków taryfiarzy. Tylko myślą jak by Cię wyrobic na kasie. Mam nadzieję że Uber i taxify będą się trzymać na rynku. Cena i przyjemni kierowcy a nie cwaniaczki i złodzieje
u
ubawiony
70-konne rumuńskie logany i najtańsze czeskie fabie w podstawowej wersji z pryszczatymi, niedoświadczonymi za kierownicą małolatami już czekają by was zawieźć w drugi koniec polski
M
Michał
W żadnym z miast, do których weszły aplikacje przewozowe nic nie dały protesty taksówkarzy i kary nakładane przez ITD. To syzyfowa praca, bo ludzie i tak będą wybierać aplikacje z uwagi na cenę i jakość. Taxify też raczej nie liczy na to, że szybko się usunie z Lublina, bo ma całą masę promocji, w tym kody rabatowe na pierwszy przejazd -20 zł (trzeba wpisać kod CREPT w zakładce "Promocje" w aplikacji).
B
Bajzel
...ale pierś... jak potłuczony. Połowa taxi "legalnych" w, dajmy na to, Warszawie czy Krakowie, jeździ bez licencji, orzeczenia czy psychotestów. Taxi ostro się poci, że Uber i Taxify jest nielegalny ale jednak sami mają wielki burdel na własnym podwórku z cichym przyzwoleniem miast i UM no chodzi o kasę. Dla przykładu wczoraj w Warszawie jechałem taxi z Panem, który sam się przyznał, że jeździ bez licencji i innych ważnych papierów, była to jedna z większych korporacji w mieście.
.
Niech się wezmą za taryfiarzy. Połowa z nich to albo jeździ na ebaju albo w ogóle nie ma prawa jazdy. Bo to co debile wyprawiają nie wierzę aby znali przepisy i mieli jakiś zdrowy rozsądek.
D
Darmowy przejazd Taxify
Jeśli ktoś jeszcze nie korzystał to kod: PKUQL daje -20 zł na pierwszy przejazd TAXIFY
o
opiniak.tom
Skoro dopiero przystąpili do działalności to dlaczego nie spełniają warunków okreslonych w Ustawie o transporcie drogowym. Posiadanie wypisu z licencji nie oznacza jeszcze że możesz ot tak sobie jeździć po miescie i wozić odpłatnie pasażerów. Zatrudniony kierowca musi posiadac badania i tu ITD ma rację. Opłatę za przejazd nalicza taksometr fiskalny. Za przewóz nalęzy wydac paragon z kasy lub fakturę. Dziwne że estońska firma jak i wczesniej Uber bimbają sobie z prawa, bo gdzie ich sprawdzić. Jakoś żadna Polska firma nie może prowadzić takiej działalności bo w kilka dni by lezeli i kwiczeli. przypomnę że były już przewozy osób i co. Okazało się że nielegalne. Tak na prawdę ryzykują przewoźnicy. ITD powinno spradzić nie tylko wypis z licencji ale również czy samochód jest wpisany do licencji we właściwym starostwie i aby spełnić ten warunek kierowca musi oddać swój samochód Taxifi w użyczenie,. Cos jakby na własność. Z tego co wiem na każdy samochód i kolejny wypis potrzebne jest zabezpieczenie finansowe a tzw osoba zarządzająca transportem ma ograniczoną liczbę pojazdów w zarządzaniu. Chyba że mamy do czynienia z czymś innym niż uczciwa konkurencja. Taksówkarze! Zdejmijcie koguty i taksometry i jazda na miasto skoro tak wolno.
P
PP
jeden zatrzymany i nie wiadomo czy zapłaci.
S
SZDLOZLODZIEJOWK
CIEKAEI MNIE GDZIE SĄ USZCZELNIACZE SYSTEMOW PODATKOWYCH OKTORYCH TO TRĄBIĄ MEDJA REZIMOWE .A TERAZ KILKA SLOW JAK WYGLADA PRAKTYKA -A WYGLADA NASTEPUJACO SAD DAJE WYROM 300-500ZŁ I DELIKWENT DALEJ ROBI SWOJE BEZ LICENCJI BEZ BADAN TECHNICZNYCH POJAZDU I BEZ PODATKOW BEZ ZUSU I TO JEST SPRAWIEDLIWA KONKURENCJA WEDLOG WLADZY POWIEM TYLE KAZDA ZŁOTÓWKA WYDANA NA PODSTKI W TYM ALA PANSTWIE UWAZAM ZA WYRZUCONA W BLOTO.POZWALA SIE JEDNYM ZARABIAC BEZ PODATKU A OD INNYCH RZAD CHCE OKRADAC PONAD 70%PODATKOW W TAKIEJ CZY INNEJ FORMIE.POWIEM TAK J......AC WASZ SYSTEM
G
Gienek
Szkoda, że ITD tak nie pilnuje chociażby tirów jak sobie omijają remontowaną Osmolicką przez Cienistą gdzie tonaż nie pozwala im na przejazd, a stan drogi jest tam coraz gorszy.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie