Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Taxify znika i pojawia się Bolt. A nieprawidłowości? ITD komentuje: - Poprawy nie widać

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Jedna z kontroli przeprowadzona przez ITD
Jedna z kontroli przeprowadzona przez ITD archiwum
Aplikacja do zamawiania przejazdu zmienia nazwę. Miejsce Taxify zajmuje Bolt. Inspekcja Transportu Drogowego przestrzega: - Każda kontrola kierowców działających w oparciu o aplikację kończy się stwierdzeniem nieprawidłowości w zakresie braku właściwej licencji.

Od wejścia Taxify do Lublina policja i ITD przeprowadziła 26 kontroli kierowców przewożących ludzi w oparciu o aplikację. Czternaście skończyło się karami w wysokości 12-14 tys. zł. Pozostałe są postępowania są w toku.

- Poprawy nie widać. Każda kontrola kierowców działających w oparciu o aplikację kończy się stwierdzeniem nieprawidłowości w zakresie braku właściwej licencji - mówi Paweł Gruszka z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.

W każdym przypadku inspektorzy stwierdzili brak wymaganej licencji oraz niespełnienie kryterium konstrukcyjnego. W wielu przypadkach kierujący nie mieli wymaganych badań lekarskich i psychologicznych. To ostatnie zmienia się na lepsze.

- Kierowcy nie znają zaakceptowanego przez siebie regulaminu usług. Wynika z niego, że przewoźnikiem jest konkretny podmiot świadczący usługę transportową i aplikacja nie ponosi odpowiedzialności za przestrzeganie przepisów przez kierowcę - mówi Paweł Gruszka.

Taxify zmienia nazwę

Taxify działa w Lublinie od października ubiegłego roku. Od tego czasu inspektorzy i policja zwracają kierowcom uwagę na nieprawidłowości. Ostatnio właściciel aplikacji postanowił zmienić jej nazwę. Już nie jest to Taxify, ale Bolt.

- Nowa nazwa, Bolt, oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się - dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna - wyjaśnia Markus Villig, założyciel i szef firmy Bolt.

Jak pokazują dane firmy, klienci dobrze oceniają jakość przewozów. Średnia ocen dla kierowców w Lublinie to 4,87 gwiazdki (w skali do 5 gwiazdek). Większość przejazdów zaczyna i kończy się w okolicach Starego Miasta, ale sporo jest też na trasie Lublin-Lotnisko Świdnik. Zdecydowanie więcej kursów odbywa się w weekend i wieczorami, od piątku popołudnia do później niedzieli. Średnia długość przejazdu to niewiele ponad 5 km.

Wywodząca się z Estonii marka działa w ponad 30 krajach na całym świecie, w których obsługuje już ponad 25 milionów pasażerów. Oprócz zamówienia przejazdu samochodem, umożliwia również wypożyczenie hulajnóg. W Polsce aplikacja jest dostępna od 2016 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski