To zmiana, która nie spodoba się kierowcom. Ubędzie darmowych miejsc parkingowych przy ulicach. Powód? W Lublinie pojawi się dodatkowa podstrefa strefy płatnego parkowania. Będzie oznaczona literą „D” i obejmie tereny w rejonie dworca głównego PKS przy al. Tysiąclecia oraz u zbiegu al. Piłsudskiego z Al. Zygmuntowskimi.
W poniedziałek (24 maja) ruszyło biuro obsługujące podstrefę D. Mieści się przy ul. Lubartowskiej 72A. Jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8 -18.30.
- Rozpoczęliśmy też ulotkową akcję informacyjną: kontrolerzy wkładają za wycieraczki aut ulotki informujące, że od 1 czerwca postój w tym miejscu będzie płatny – mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.
To właśnie MPK odpowiada za przygotowanie podstrefy „D” oraz ją później poprowadzi. Miasto zdecydowało się zlecić tę usługę „z wolnej ręki”. I wybrało do tego swoją spółkę. Wartość zamówienia oszacowano na ponad 1,2 mln zł.
- Mamy duże doświadczenie w tym zakresie, to dla nas nic nowego. Przypomnę, że w minionych latach prowadziliśmy już Strefę Płatnego Parkowania i to od początku jej istnienia – zapewnia Opasiak.
Na ulicach, np. Lubartowskiej, trudno na razie zorientować się, że „za chwilę” darmowe obecnie miejsca parkingowe zmienią się w płatne. - Prace przygotowawcze trwają już od dłuższego czasu. Obecnie wykonywane jest oznakowanie poziome i pionowe SPP. Na terenie podstrefy „D” stanie 25 parkomatów. Ich lokalizacja jest ustalona, a urządzenia zostaną zamontowane w tym tygodniu - zapewnia Opasiak.
- Prace przebiegają zgodnie z umową – dodaje Justyna Góźdź biura prasowego ratusza.
Granicę pierwszego z obszarów, o który powiększy się strefa płatnego parkowania, wyznaczają ulice: Tysiąclecia (bez tej ulicy) od Unii Lubelskiej do Lubartowskiej, Solidarności (bez tej ulicy) od Lubartowskiej do Prusa, Prusa (bez tej ulicy), Jaczewskiego, Obywatelska, Unicka (bez tej ulicy), Podzamcze (bez tej ulicy), Lwowska (bez tej ulicy) od Podzamcze do ronda Dmowskiego. Tym samym trzeba będzie płacić za parkowanie na ulicach m.in. w rejonie dworca PKS, targowiska przy Tysiąclecia, szpitala im. Jana Bożego czy Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.
Drugi obszar wyznaczają zaś: Bystrzyca (od Piłsudskiego do Unii Lubelskiej), Unii Lubelskiej (od mostu na Bystrzycy do Al. Zygmuntowskich), Zygmuntowskie, Piłsudskiego (od Zygmuntowskich do mostu na Bystrzycy). To okolice dwóch lubelskich stadionów: lekkoatletycznego oraz żużlowego.
Opłaty w podstrefie strefie D będą takie same jak w podstrefie C. Za pierwszą godzinę kierowcy zapłacą 2 zł, za drugą - 2,4 zł, za trzecią - 2,8 zł z za czwartą i każdą kolejną – ponownie 2 zł.
Po zmianie, w strefie płatnego parkowania znajdzie się łącznie ponad 1900 miejsc. W 2020 r. strefa parkowania przyniosła miastu prawie 8,5 mln zł dochodu. Rok wcześniej było to 9,1 mln zł.
- Obraz zniszczonego miasta. Lublin w czasie II wojny światowej. Zobacz
- Opuszczona cerkiew na Roztoczu. W tym miejscu powstały sceny do oscarowej produkcji
- Przeszły przez miasto bose i milczące. Protestują przeciwko budowie kopalni
- Kwitnące ogródki działkowe. Zobacz fotorelację
- Szparagowy Jarmark Lubelski. Czym konkretnie kusili wystawcy? Zobacz zdjęcia
- Jajomat przy Romera w Lublinie. Kurki happy?
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?