Nowy odcinek trakcji trolejbusowej na Felin kosztował 16 milionów złotych. Prace zakończyły się na przełomie lata i jesieni ubiegłego roku. Jak zapewniają urzędnicy ratusza, pomyślnie i w terminie zakończyły się odbiory inwestycji. A mimo to trolejbusy nie są podłączone do trakcji. Odcinek trasy od ronda przy cmentarzu na Majdanku pokonują pojazdy z tzw. napędem alternatywnym, czyli po zdjęciu pałąków jadą na silniku spalinowym lub akumulatorach. Lublin ma na razie 25 takich trolejbusów.
- Z punktu widzenia komunikacyjnego obsługa odcinka na napędzie alternatywnym nie jest dla nas problemem - zapewnia Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, a w kwestii samej trakcji odsyła nas do ratusza.
- Nie patrzmy na samą Drogę Męczenników Majdanka, ale cały Zintegrowany System Transportu Publicznego, który będzie zrealizowany do końca 2015 roku - odpowiada Karol Kieliszek z zespołu prasowego Urzędu Miasta Lublin. I tłumaczy, że procedury dotyczące tego fragmentu trakcji nadal się nie zakończyły.
- Zarząd Dróg i Mostów niedawno otrzymał od nadzoru budowlanego pozwolenie na użytkowanie trakcji. Teraz jej infrastruktura ma zostać przekazana Zarządowi Transportu Miejskiego - wyjaśnia Karol Kieliszek i podkreśla: - Bez tego ZTM nie będzie mógł być stroną umowy z dostawcą energii.
Urzędnik nie potrafił nam odpowiedzieć na pytanie, ile jeszcze potrwa załatwianie wszystkich formalności.
Tymczasem właśnie dostawca energii odpowiada: z naszej strony wszystko jest już gotowe. Okazuje się, że sprawa znowu rozbija się o formalności.
- Sieć jest gotowa, w każdej chwili możemy trakcję podłączyć do napięcia. Jednak do dnia dzisiejszego ze strony Zarządu Dróg i Mostów nie został zgłoszony odbiór podstacji. Jak tylko to się stanie, podpiszemy umowę na dostarczenie energii - zapewnia Karolina Szewczyk-Dąbek, specjalista ds. komunikacji z PGE Dystrybucja SA Oddział Lublin.
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada jeszcze konsultacje społeczne w sprawie tego, jak mają jechać trolejbusy w nowym, rozbudowanym systemie komunikacyjnym całego Lublina. O zajęcie stanowiska w tej sprawie zostaną poproszone rady dzielnic.
- Konsultacje chcemy dodatkowo poprzedzić kompleksowymi badaniami - zdradza Justyna Góźdź.
A jak sytuacja będzie wyglądać na Felinie? - Od 1 lutego br. do pętli na Felinie zostały skierowane wszystkie kursy linii nr 158, działające na napędzie alternatywnym. Odcinek ten wcześniej, od 2 października 2013 r., był wykorzystywany przez linię nr 758. Z kolei od 1 kwietnia br. planujemy skierowanie na Felin jeszcze linii nr 156 - zapowiada rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?