Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa S-17 i lotnisko w Świdniku. Największe projekty zgodnie z planem

(jsz)
Prace przy budowie trasy S-17.
Prace przy budowie trasy S-17.
Główne prace przy budowie trasy S-17 trwają na odcinku od węzła Witosa do Piask. Trwa tam frezowanie nawierzchni i wybieranie ziemi pod nowe drogi dojazdowe. Drogowcy zabrali się też za wylewanie fundamentów pod nowe obiekty inżynieryjne.

– W związku z frezowaniem nawierzchni, planowaliśmy wyłączenie z ruchu odcinka od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do Krępca – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Zdecydowaliśmy się jednak, że zrobimy to po świętach, by nie powodować dodatkowych utrudnień w okresie wzmożonego ruchu.

 

Na pierwszym odcinku „siedemnastki” (Sielce - Bogucin) trwa przygotowanie inwestycji. Na miejscu pracują geodeci. Biegli zajmują się wyceną gruntów.

Na odcinku od Bogucina do Dąbrowicy prace budowlane jeszcze się nie rozpoczęły. Otwarto dopiero oferty wykonawców. Drogowcy muszą też uzyskać wszystkie, niezbędne zezwolenia.

 

W środę wydano decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka ekspresówki. Chodzi o 35 km od granicy z woj. mazowieckim do węzła Sielce. Budowa tego fragmentu rozpocznie się najwcześniej po 2013 roku. Wiadomo już jednak jaki będzie przebieg trasy.

Przebiegnie ona po wschodniej stronie istniejącej drogi. Ominie Niwę Babicką i Ryki.

Następnie przejdzie na stronę zachodnią. Obecna trasa zostanie wykorzystana do obsługi ruchu lokalnego. Na nowym odcinku powstaną cztery węzły drogowe: Ryki, Moszczanka, Skrudki i Żyrzyn. Zaprojektowano też dwa miejsca obsługi podróżnych. W pierwszym etapie nowa 17-tka będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Drogowcy zostawią jednak rezerwę na budowę trzeciego.

 

Port Lotniczy Lublin: Kończą drogę i szykują grunt pod płytę

Wczoraj zakończono układanie z kruszywa górnej warstwy podbudowy drogi dojazdowej. Biegnie ona po północnej stronie parku przemysłowego. Ekipom budowlanym pozostało jeszcze położenie ostatnich trzech warstw bitumicznych.

 

– Będzie to przedłużenie ul. Unijnej w kierunku bramy północnej WSK, umożliwiające docelowy dojazd do firmy Heliseco i firm położonych na terenie Regionalnego Parku Przemysłowego Świdnik – mówi Piotr Jankowski, rzecznik spółki Port Lotniczy Lublin.

 

W tej chwili trwają roboty związane z przebudową sieci energetycznych. Część z nich koliduje z inwestycją. Dobiegają też końca prace przy przebudowie gazociągów wysokiego ciśnienia.

Ekipy budowlane pracują też przy przebudowie kolektora sanitarnego. Kontynuowane są prace zasypowe oraz montaż komór żelbetowych, które poprzedzają wykonanie tzw. przepinki.

Budowniczy nie uporali się jeszcze z oczyszczaniem terenu po wyciętym lesie. Do uprzątnięcia pozostałe jeszcze ponad połowa ze 100 hektarów. Jednocześnie wykonywana jest tzw. makroniwelacja gruntu. Dzięki temu powstanie równe podłoże, na którym zbudowana zostanie płyta postojowa dla samolotów. Budowlańcy kończą też prace przy grodzeniu terenu lotniska.

 

Przed tygodniem spółka ogłosiła przetarg na budowę terminalu pasażerskiego. Zamówienie obejmuje budowę samego obiektu oraz budynku technicznego z kompletnym wyposażeniem instalacyjnym i technologicznym. Terminal ma liczyć dwie kondygnacje, z których jedna znajdzie się pod ziemią. Będzie miał blisko 12 tys. mkw powierzchni. Budowa ma potrwać 11 miesięcy. Szacowany koszt samej konstrukcji to 10 mln euro.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski