Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Zielona ma być dłuższa. Nowy odcinek ma powstać w przyszłym roku

Artur Jurkowski
Trasa Zielona ma być dłuższa. Nowy odcinek ma powstać w przyszłym roku
Trasa Zielona ma być dłuższa. Nowy odcinek ma powstać w przyszłym roku KL
Zniknie tzw. saksofon u zbiegu ul. Lubelskiego Lipca '80 i Młyńskiej. Budowa arterii o długości pół kilometra może pochłonąć 42 mln zł.

We wrześniu przyszłego roku ma być gotowy nowy odcinek Trasy Zielonej, czyli przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca '80. Ratusz zaczął właśnie szukać firmy, która wykona prace. Chodzi o fragment od alei Piłsudskiego do odcinka, który powstaje przy nowym stadionie piłkarskim.

- Łącznie będzie to ok. pół kilometra drogi. Nowa arteria ma mieć dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu - poinformował Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Budowa nowego odcinka Trasy Zielonej zlikwiduje tzw. saksofon przy wjeździe z Lubelskiego Lipca '80 w ul. Młyńską.

- W przyszłości ul. Młyńska będzie drogą ślepą. Powstanie tam ok. 40 nowych miejsc parkingowych - opisywał Kieliszek.

Wzdłuż nowej trasy powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Ma być też wybudowana trakcja trolejbusowa. - Powstanie tam również wiadukt o długości ok. 60 metrów, przez który Trasa Zielona będzie przebiegała nad ul. Dworcową - dodał Kieliszek.

Budowa nowej drogi będzie wymagała przeprowadzenia wyburzeń ok. 23 obiektów. - Chodzi o kilka budynków oraz wiaty garażowe - wskazywał Kieliszek.

Drogowcy będą musieli też wyciąć 274 drzewa. - W tym roku roboty będą związane głównie z przygotowaniem terenu pod budowę nowej drogi. Zasadnicze prace branży drogowej rozpoczną się od 2015 roku- zapowiedział Kieliszek.

Koszt inwestycji jest szacowany na 42 mln zł. Ratusz chce, aby znaczącą część nakładów pokryło dofinansowanie z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. - Czekamy na określenie wysokości tego dofinansowania. Umowę powinniśmy podpisać na początku lipca - zapowiedział Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Układ drogowy w tym rejonie ma uzupełnić nowy fragment ul. Muzycznej, od budowanego stadionu do skrzyżowania Głębokiej, Nadbystrzyckiej i Narutowicza. Nie wiadomo jednak kiedy powstanie.

Pod znakiem zapytania stanęła przebudowa skrzyżowania alei Kraśnickiej z drogą 747 w Konopnicy. Powód? Koszty.

W poniedziałek ratusz zapoznał się z ofertami na przebudowę skrzyżowania w Konopnicy. - Zgłosiła się jedna firma. Oferta opiewa na 3,16 mln zł - poinformował Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. To dwa razy więcej niż szacowano - na inwestycje zarezerwowano 1,5 mln zł.

- Będziemy analizowali złożoną ofertę. Inwestycja to wspólne przedsięwzięcie trzech samorządów i muszą one podjąć decyzję dotyczącą dalszych kroków - stwierdził Kieliszek.

Chodzi o lubelski ratusz, Urząd Marszałkowski oraz gminę Konopnica. Inwestycja miała być zrealizowana do 1 grudnia br. Teraz plany stają pod znakiem zapytania. Przebudowa skrzyżowania ma poprawić bezpieczeństwo pieszych i ułatwić wyjazd z drogi 747 prowadzącej do Konopnicy.

Zaplanowano budowę sygnalizacji świetlnej. Wyznaczone miały być dodatkowe pasy ruchu - lewoskręt w kierunku Konopnicy dla jadących od strony Rzeszowa i prawoskręt - dla jadących od Lublina. Inwestycja miała też objąć budowę sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej z ul. Bełżycką.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski