Trasa Zielona: Ruszyły prace ziemne na nowym odcinku ul. Lubelskiego Lipca '80 (ZDJĘCIA)

Artur Jurkowski
Ruszyły prace przy stabilizacji gruntu pod budowę nowego odcinka ul. Lubelskiego Lipca '80. Nową dwujezdniową arterią lubelscy kierowcy mają pojechać jeszcze jesienią tego roku.

- Trudno nie dostrzec, że nasza dzielnica się zmienia. Przez lata byliśmy trochę zapomniani, a teraz rzeczywiście pojawiły się inwestycje: wybudowano stadion wraz z drogami dojazdowymi, obecnie powstaje kolejny fragment Trasy Zielonej, która powinna znacznie poprawić sytuację kierowców, korzystających z ciągle korkującej się ul. Młyńskiej - podkreśla Małgorzata Matfiejczuk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Za Cukrownią.

Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80, ma wydłużyć się o ok. pół kilometra. Nowy odcinek połączy al. Piłsudskiego z odcinkiem arterii, który powstał przy nowym stadionie miejskim. - Ruszyły prace ziemne związane ze stabilizacją terenów, przez które będzie przebiegać przyszła trasa. W grunt wbijane są pale, to najskuteczniejsza forma wzmocnienia terenu, choć nie jest ona najtańsza - przyznaje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Roboty przy budowie nowego odcinka Trasy Zielonej ruszyły jesienią ub. roku. Do tej pory uporządkowano teren pod inwestycje, m.in. wycięte zostały 274 drzewa, rozebrano większość z 23 obiektów przeznaczonych do wyburzenia.

- Zasadnicze prace branży drogowej rozpoczną się wiosną po zakończeniu palowania i usunięciu kolizji z podziemnymi sieciami przesyłowymi - dodaje Kieliszek.

Nowa arteria będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. Nad ul. Dworcową powstanie wiadukt o długości ok. 60 metrów. Wzdłuż nowej trasy będą chodniki, ścieżka rowerowa. Ma być też tam wybudowana trakcja trolejbusowa.

Największe zmiany zajdą na ul. Młyńskiej. Przede wszystkim zniknie tzw. saksofon łączący tę drogę z ul. Lubelskiego Lipca '80. Ulica Młyńska stanie się drogą ślepą, a jej część przekształci się w parking dla ok. 40 samochodów.

Budowa Trasy Zielonej ma potrwać do końca września.

Ratusz ma w planach przedłużenie Trasy Zielonej do skrzyżowania z ulicami Diamentową, Krochmalną i Jana Pawła II. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie wykonany ten etap inwestycji.

Na budowę czeka też przedłużenie ul. Muzycznej, od skrzyżowania z ulicami Narutowicza, Głęboką i Nadbystrzycką do stadionu miejskiego.

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
ORMOWIECZOMOWIECDUPA

gówno nie wyrok (został mu praktycznie niecały rok)

Z
ZIBI

Od momentu budowy ul.Muzycznej było wiadomo że będzie tu szeroka jezdnia.Wystarczy popatrzeć na odległość pomiędzy blokami po obu stronach ul.Muzycznej, która (jak na Śródmieście) jest bardzo duża. Charakter "uliczki osiedlowej" (jeżeli ją miała) straciła już w momencie połączenia z ul.Szczerbowskiego.

Z
ZIBI

Od momentu budowy budynków przy ul. Muzycznej było wiadomo że będzie tu szeroka jezdnia.
Odległość pomiędzy blokami po obu stronach ulicy (jak na Śródmieście) jest bardzo duża.
Niestety,nie można mieszkać w mieście i jednocześnie obok niego.

Z
ZIBI

Kiedy wyprostują odcinek do ronda Lubelskiego Lipca '80?Zniszczone krawężniki,uszkodzone zawieszenia i felgi.Trudności na skręcie pojazdów TIR,MPK itp.

O
Ość

"jan" w tym momencie ma sporo racji, bo FAKTYCZNIE, w wielu miastach na świecie TAK się robi. Zapewne "minusują" ci, którzy za nic w świecie nie życzą sobie pozbawienia ich "swobody" jeżdżenia po mieście własnym blachosmrodem. U nas jeszcze parę lat przeminie - ale do tego dojdzie - i nic na to nie poradzicie... indywidualnie posiadane samochody ZOSTANĄ wyeliminowane z miast na rzecz komunikacji zbiorowej.

O
Ość

raczej nie poprawi GŁÓWNEJ bolączki Lublina - połączenia południowych z północnymi dzielnicami miasta. Bo pozostaje jeszcze ciąg komunikacyjny od Sp. Pracy do Ronda Lubelskiego Lipca. Po drodze masz jeszcze - w kolejności od Sp. Pracy: Rondo Metropolity Piotra Mohyły, Rondo Romana Dmowskiego, zjazd z Zamojskiej. Na tych skrzyżowaniach się stoi. Dalej masz problem ze skrzyżowaniem na Pl. Bychawskim, następnie - skrzyżowanie z Diamentową, a potem z Nadbystrzycką/Jana Pawła.
Bo nie budowanie szerokich jezdni głównie poprawia przelotowość tras, a budowanie bezkolizyjnych skrzyżowań... u nas niestety, jako bezkolizyjne, traktuje się - rondo.
Czy ulegnie przebudowie węzeł komunikacyjny przy dworcu PKP? Bo, skoro tam chce się zrobić powiązanie komunikacji kolejowej, komunikacji samochodowej podmiejskiej i pozamiejskiej z komunikacją miejską (równorzędne przynajmniej węzłowi przy Tysiąclecia jeśli chodzi o komunikację samochodową) - sama Trasa Zielona z wiaduktem nad Dworcową i ZAMKNIĘTĄ Młyńską - NICZEGO na lepsze tam nie zmieni. Biorąc pod uwagę plany przebudowy, unowocześnienia linii kolejowych do Warszawy i do Stalowej Woli (do Stalowej Woli wcale nie pozbawionych sensu, jak teraz uważa "vox populi") - JUŻ trzeba myśleć o tym miejscu... a z planów wynika, że Trasa Zielona nijak się ma, poza przebiegiem opodal - do tego miejsca!

O
Ość

nie odblokuje tego skrzyżowania... bez radykalnej przebudowy skrzyżowania Głębokiej z Sowińskiego i Filaretów - zablokuje Głęboką.

G
Gość

Tylko Trasa Zielona do Jana Pawła II rozwiąże problem komunikacyjny północ-południe. Reszta to, że się Głęboka korkuje (choć korkuje się tylko w godzinach szczytu, a nie cały czas) albo Narutowicza jest tylko konsekwencją braku w/w trasy przelotowej. Nic więcej!

c
cici

....po zbliżeniu, budowa zaznaczona niebieskim kolorem: mapa.szukacz.pl ....

B
Bolo D

W całym świecie, czyli konkretnie gdzie?

z
z Rur

proszę nie robić uwag na temat rozrzutność panu Prezydentowi. On jak dr nauk ekonomicznych wie najlepiej jak wyrzucić pieniądze w błoto. A ponadto został wybrany przez ponad połowę mieszkańców
i realizuje swoje/mieszkańców wizje rozwoju metropolii

m
maruda

wystarczy że projekt widział kieliszek. I starczy, nie za duże wymagania ?

A
Adamek

Ryluw=gurnikuw

d
dr Japa

A ja wolę żyć w nowoczesny, stale rozwijającym się mieście.

I co ma do kredytów zaciąganych przez Miasto kurs franka?
Nic nie ma, bo oprocentowanie miejskich kredytów jest na poziomie WIBOR.

T
Tak pytam

Ale dla pełnego jej zrozumienia, mógłbyś mi przetłumaczyć słowo "ryluw"? Wtedy w pełni będę mógł napawać się mądrością i przenikliwością Twojej wypowiedzi.

Dodaj ogłoszenie