Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Zielona w budowie. Za cztery lata dojedziemy do Diamentowej

Artur Jurkowski
Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca ‘80, kończy się obecnie na wysokości ul. Cukrowniczej (przy Arenie Lublin). Kolejny odcinek, do Diamentowej, ma mieć dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu.
Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca ‘80, kończy się obecnie na wysokości ul. Cukrowniczej (przy Arenie Lublin). Kolejny odcinek, do Diamentowej, ma mieć dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. Anna Kurkiewicz
Od ronda przy Gali do skrzyżowania Diamentowa - Krochmalna - w 2020 roku lubelscy kierowcy mają pojechać całym zaplanowanym przez ratusz odcinkiem Trasy Zielonej, czyli ul. Lubelskiego Lipca ’80. Ale do tego brakuje odcinka od ul. Cukrowniczej (przy Arenie Lublin) do ul. Diamentowej.

We wtorek ratusz poznał oferty projektantów na przygotowanie dokumentacji tego fragmentu arterii. - W przetargu wystartowały trzy firmy. Tylko jedna z ofert jest poniżej kwoty, którą przeznaczyliśmy na to zdanie - poinformował Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Urzędnicy byli gotowi wydać na dokumentację 1,7 mln zł. Oferty projektantów wahały się od 925 tys. zł do 2,8 mln zł. - Kompletna dokumentacja, z której będzie mógł skorzystać przyszły wykonawca robót drogowych, ma być gotowa do połowy 2017 r. - mówił Kieliszek.

Dokumentacja będzie obejmowała trzy zadania: przedłużenie Trasy Zielonej, przebudowę skrzyżowania Diamentowa - Krochmalna oraz budowę sieci wodociągowej w tym rejonie. Nowy odcinek Trasy Zielonej ma biec równolegle do Krochmalnej. Będzie to arteria z dwiema jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. - Jej wygląd będzie dokładnie taki sam jak na istniejących już fragmentach tej ulicy - opisuje rzecznik.

Druga część inwestycji ma objąć przebudowę - na dwupoziomowe - skrzyżowania Diamentowa, Krochmalna oraz dołączonej do niego ulicy Lubelskiego Lipca ’80 . - Skrzyżowanie zmieni się nie do poznania. Wybudowana będzie estakada, po której będą przejeżdżały auta jadące na wprost między mostem na Bystrzycy a mostem kolejowym, czyli w ciągu ulic Krochmalna - Diamentowa - precyzował Kieliszek.

Ratusz chce, aby inwestycja została zrealizowana do 2020 r. Jej koszt szacowany jest na 50 - 60 mln zł. Przy czym znaczną część wydatków może pokryć wsparcie z UE.

Ratusz zapowiedział, że będzie to ostatni etap przedłużania Trasy Zielonej. Zrezygnował z budowy tej arterii wzdłuż lasu i połączenia jej następnie z al. Kraśnicką.

Wybory UMCS. Prof. Michałowski ponownie wybrany na rektora (ZDJĘCIA)
Lubelskie jest piękne! Wspaniałe zdjęcia Wojciecha Grabowskiego
Zespół Szkół Ekonomicznych im. A.i J. Vetterów ma 150 lat (ZDJĘCIA)
Ambasador Województwa Lubelskiego. Pol-Skone, IUNG i prof. Załuska z tytułem (ZDJĘCIA, WIDEO)
Myślisz, że znasz Lublin? Kambodża, Bronx, Pekin... Wiesz gdzie to jest? (UIZ)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski