Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Zielona wydłuży się, powstanie estakada

Artur Jurkowski
Skrzyżowanie Diamentowa - Krochmalna ma być dwupoziomowe
Skrzyżowanie Diamentowa - Krochmalna ma być dwupoziomowe Anna Kurkiewicz
Do 2020 r. Trasa Zielona ma być przedłużona do skrzyżowania ulic Diamentowa - Krochmalna. A samo skrzyżowanie zmieni się w dwupoziomowe.

Koszt inwestycji jest wstępnie szacowany na 50 - 60 mln zł. Zanim jednak ratusz zacznie płacić za roboty drogowe, potrzebuje projektu nowej drogi. I właśnie ogłosił przetarg na jego wykonanie. - Dokumentacja obejmie przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 do skrzyżowania z ulicami Diamentową i Krochmalną oraz przebudowę skrzyżowania tych ulic na dwupoziomowe - wskazuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Kompletna dokumentacja, z której będzie mógł skorzystać przyszły wykonawca robót drogowych, ma być gotowa do połowy 2017 roku.

Obecnie ul. Lubelskiego Lipca ’80, czyli Trasa Zielona, kończy się na ul. Cukrowniczej przy stadionie miejskim. Nowy od-cinek ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Będzie to arteria z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. - Jej wygląd będzie dokładnie taki sam jak na istniejących już fragmentach tej ulicy - opisuje Kieliszek.

Druga część inwestycji ma objąć przebudowę - na dwupoziomowe - skrzyżowania Diamentowa, Krochmalna oraz dołączonej do niej ul. Lubelskiego Lipca ’80 . - Skrzyżowanie zmieni się nie do poznania. Wybudowana będzie estakada, po któ- rej będą przejeżdżały auta jadące na wprost między mostem na Bystrzycy a mostem kolejowym, czyli w ciągu ulic Krochmalna - Diamentowa - precyzuje Kieliszek.

Skrzyżowanie jest obecnie jednym z najbardziej kolizyjnych w mieście. W ubiegłym roku doszło tam łącznie do 46 kolizji i wypadków.

Inwestycja ma być zrealizowana do 2020 roku. Tak przynajmniej chce ratusz. Jej koszt szacowany jest na 50 - 60 mln zł. Przy czym znaczną część wydatków może pokryć wsparcie z UE, o które będzie zabiegał ratusz w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Ratusz zapowiedział, że będzie to ostatni etap przedłużania Trasy Zielonej. Zrezygnował z budowy tej arterii wzdłuż lasu i połączenia jej następnie z al. Kraśnicką. Do obsługi osiedli Widok i Poręba powstaną nowe drogi, ale będą one miały charakter lokalny.

ZOOPARK w Targach Lublin. Koty, psy, alpaki, a nawet węże [ZDJĘCIA, WIDEO]
Komitet Obrony Demokracji manifestował w Lublinie. "Beata opublikuj!" [ZDJĘCIA, WIDEO]
Bieg Chęć na Pięć w Lublinie: Triumfował Sebastian Smoliński [WIDEO, ZDJĘCIA]
Krystyny zjechały do Lublina świętować imieniny [WIDEO i DUŻO ZDJĘĆ]
MEMY po opinii Komisji Weneckiej. Internauci komentują


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski