Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwają prace na linii kolejowej Lublin - Stalowa Wola. Szybsze połączenie kolejowe Lubelszczyzny z południem Polski

Piotr Nowak
archiwum
Ruszył remont mostu na Sanie między Lublinem a Stalową Wolą - informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Koszt inwestycji to 367 milionów złotych. Po jej zakończeniu, podróż z województwa lubelskiego na południe Polski ma być szybsza.

Trwają prace na linii kolejowej Lublin - Stalowa Wola. Od kwietnia obejmują odcinek Stalowa Wola - Zaklików (to miejscowość położona w połowie drogi między Sanem a Kraśnikiem). Układane są nowe tory i rozjazdy. Wzmacniany jest 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. To już ostatni etap przebudowy trasy, która będzie zelektryfikowana.

Kolej Lublin - Warszawa. Po dwóch torach pojedziemy dopiero na koniec 2021 roku

Odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h. Prace obejmują wzmocnienie konstrukcji mostu i przygotowanie do elektryfikacji. Wykonawca wykona również niezbędne roboty przy podporach mostu. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Już teraz wygodniej podróżują pasażerowie korzystający z 13 zmodernizowanych stacji i przystanków położonych na 100-kilometrowej trasie z Lublina do Stalowej Woli. Powstały tam nowe, dobrze oświetlone i wyposażone w ławki perony w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach, Kraśniku, Szastarce, Polichnie Kraśnickiej, Rzeczycy Kolonii, Rzeczycy, Potoku Kraśnickim, Zaklikowie i Stalowej Woli Rozwadów. Przygotowano tam oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty zostały podwyższone co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Ponadto, zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Sprawny przejazd na odcinku Kraśnik - Zaklików to też efekt wymiany 35 km toru oraz budowy 16 nowych rozjazdów. Dla planowanej elektryfikacji posadowiono już ponad 600 słupów sieci trakcyjnej. Podróżowanie ułatwi także lokalne centrum sterowania w Szastarce. Nowoczesne urządzenia są już na stacji Kraśnik.

Zakończenie prac planowane jest do końca 2019 r. Następnie, po odbiorach i uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację, pociągi pojadą trakcją elektryczną. Wartość inwestycji to 367 mln zł, z czego prawie 312 mln zł dołożyła Unia Europejska. PKP liczy, że przebudowa zwiększy możliwości podróży m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii Warszawa - Lublin - Dorohusk. Jesienią 2019 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin - Dęblin i dalej do Warszawy.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski