Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzy odcinki drogi ekspresowej w województwie lubelskim coraz bliżej realizacji

Anna Paszkowska
Anna Paszkowska
Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło 35 ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę trasy pomiędzy węzłami: Piaski - Łopiennik, Krasnystaw - Izbica, Izbica - Zamość Sitaniec.

Wpłynęło 35 ofert w przetargach na trasę drogi S17 pomiędzy węzłami: Piaski - Łopiennik, Krasnystaw - Izbica, Izbica - Zamość Sitaniec. W ramach inwestycji “Projektuj i buduj” ma zostać wybudowana dwujezdniowa droga ekspresowa, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi. Zaplanowane są też urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt. Łączna długość tych odcinków ekspresówki wynosi 45 km.

Trzy odcinki drogi ekspresowej w województwie lubelskim coraz bliżej realizacji
GDDKiA

W przetargu na odcinek Piaski - Łopiennik, o długości 16,6 km, wpłynęło 11 ofert. Wartość najniższej wynosiła prawie 653,4 mln zł a najwyższa opiewała na kwotę ok. 1 mld 94 mln zł. Natomiast budżet GDDKiA na tę inwestycję wynosi blisko 789 mln zł. Trasa ma przebiegać nowym śladem, wzdłuż obecnej dk nr 17.

- Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski - Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik - informuje GDDKiA.

Projekt i budowa trasy Krasnystaw - Izbica zainteresowała 12 wykonawców. W tym przypadku najniższa oferta to ok. 838 mln zł, a najwyższa blisko 1 mld 355 mln zł. W tym przypadku budżet wynosi prawie 1 mld 140 zł. To najdłuższy odcinek z przedstawionych przetargów, gdyż liczy 18,8 km. Ma zaczynać się w Zakręciu przed Krasnymstawem.

- Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego - przekazało GDDKiA.

W planach jest wybudowanie trzech węzłów: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Kierowcy mogą liczyć na budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca.

Na odcinek trasy Izbica - Stary Zamość, który liczy prawie 10 km, GDDKiA przeznaczyło ok. 422 mln zł. Zainteresowanych było 12 wykonawców. Najniższy koszt oferty wynosił prawie 504 mln zł a najwyższy blisko 801 mln zł. Trasa pobiegnie nowym śladem - wzdłuż obecnej dk nr 17. Droga ominie od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. Inwestycja zakłada dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.

- Komisje przetargowe przystępują do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawców. W każdym z przetargów zapisano takie same kryteria oceny ofert: cena (waga kryterium 60 proc.) przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe (20 proc.) oraz na inne elementy m.in. ekrany (20 proc.) - wyjaśniła GDDKiA.

Podpisanie umów na realizację inwestycji jest zaplanowane na II połowę roku po zakończeniu postępowań przetargowych. Wykonawcy będą mieli 41 miesięcy (od podpisania umów) na realizację zadania.

Trzy odcinki drogi ekspresowej w województwie lubelskim coraz bliżej realizacji
GDDKiA

W województwie lubelskim powstają nowe drogi

Ekspresówka między Piaskami a Hrebennem będzie liczyć ok. 125 km. Obecnie realizowane są 4 odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. GDDKiA w 2021 r. do użytkowania oddało pierwszą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Aktualnie trwa budowa drugiej jezdni. Wykonawca - firma Mota Engil Central Europe ma zakończyć prace w III kwartale tego roku.

Dla odcinków: Zamość Wschód - Zamość Południe, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (prawie 50 km), wykonawcy pracują nad projektami budowalnymi i dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków u Wojewody Lubelskiego. Mają one zostać złożone w tym roku.

W przygotowaniu są dwa odcinki drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem: Łopiennik - Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ok. 12 km).

- W styczniu ubiegłego roku złożyliśmy wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej, przedstawiając preferowane warianty przebiegu drogi. Procedura jest w toku - tłumaczy GDDKiA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski