Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uff, jak gorąco. „W autobusach piekło gorsze niż na zewnątrz” – twierdzi Czytelniczka

Joanna Jastrzębska
Joanna Jastrzębska
22.07.2014 lublinxxx 1000 lecia ztm mpk przystanek autobus pks jacek babicz / kurier lubelski
22.07.2014 lublinxxx 1000 lecia ztm mpk przystanek autobus pks jacek babicz / kurier lubelski Jacek Babicz / Polskapresse
Brak klimatyzacji i brud – takie zarzuty stawia miejskiej komunikacji nasza Czytelniczka. – Co jest z tym MPK? – pyta pani Dorota, a my pytamy o to ZTM, który odpowiada za organizację komunikacji miejskiej w Lublinie.

– Na dworze upały, a w autobusach piekło gorsze niż na zewnątrz. Rzadko który ma włączoną klimatyzację, okna są pozamykane, a uchwyty od otwierania okien nie do ruszenia – skarży się pani Dorota.

Pasażerów obsługują 392 pojazdy komunikacji miejskiej, z czego 80 proc. jest wyposażona w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Jak zapewnia rzeczniczka ZTM, od 1 kwietnia do 31 października uruchamia się ona automatycznie, kiedy temperatura przekracza 22-25 stopni Celsjusza, a jej zadaniem jest ochłodzić wnętrze pojazdu do temperatury o kilka stopni niższej (zwykle 18-25).

– Pamiętajmy o tym, że przy bardzo wysokich temperaturach, jakie towarzyszą w upalne letnie dni, wydolność działania klimatyzacji w pojazdach, w których działa ona przez cały czas, ulega zmniejszeniu – tłumaczy Monika Fisz, rzeczniczka ZTM-u.s

Czytelniczka „Kuriera” zarzutów do lubelskiej komunikacji miejskiej ma jednak więcej.

– Tapicerki są brudne, uchwyty kleją się z brudu. Co jest z tym MPK? Ceny biletów zamierzają podnieść, a jakość jazdy tragiczna – twierdzi.

Jak tłumaczy Monika Fisz, autobusy i trolejbusy za każdym razem po zakończeniu obsługi liniowej trafiają do mycia. Czyszczone są wówczas zarówno od środka, jak i od zewnątrz. Jeśli natomiast chodzi o podwyżki cen, które czekają nas od lipca, ich przyczyna nie leży w samej chęci poprawienia jakości usług.

– Drastyczny wzrost cen przede wszystkim energii elektrycznej (zapowiadany wzrost od lipca o ok. 246 proc.) i oleju napędowego (wzrost o 60 proc.) oraz galopująca inflacja (zgodnie z informacją podaną przez GUS wysokość inflacji ogółem w marcu 2022 r.,  licząc rok do roku, wyniosła 10,9 proc.) bezpośrednio przekładają się na bardzo duży wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Z drugiej strony okres pandemii spowodował znaczący spadek liczby pasażerów, a tym samym wpływów ze sprzedaży biletów. Nie bez znaczenia jest fakt wykluczenia komunikacji miejskiej z pomocowych tarcz rządowych chociażby w kwestii przeciwdziałania skutkom pandemii – tłumaczy Monika Fisz, rzeczniczka ZTM-u.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski