Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ul. Dywizjonu 303 zmienia wykonawców jak rękawiczki

Artur Jurkowski
Ul. Dywizjonu 303 ma być przedłużona do Wrotkowskiej. Inwestycja będzie kosztować 47 mln zł
Ul. Dywizjonu 303 ma być przedłużona do Wrotkowskiej. Inwestycja będzie kosztować 47 mln zł Anna Kurkiewicz
Firma, która wygrała przetarg na dokończenie tzw. śródmiejskiej obwodnicy, czyli wykonanie przedłużenia ul. Dywizjonu 303, zrezygnowała z podpisania umowy na realizację inwestycji.

- Informacje nie napawają optymizmem, termin rozpoczęcia budowy jest stale przesuwany - niepokoi się Beata Stepaniuk--Kuśmierzak, radna PO. I pyta w interpelacji do prezydenta Lublina, na jakim etapie są przygotowania do budowy przedłużenia Dywizjonu 303 na odcinku od Kunickiego do Wrotkowskiej.

- Nie ma żadnego zagrożenia dla tej inwestycji. A terminu rozpoczęcia nie przesuwamy, bo do tej pory nie wskazaliśmy jeszcze precyzyjnie daty rozpoczęcia pracy - przekonuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Umowa z wykonawcą ma być podpisana w drugiej połowie lutego. Początkowo ratusz wskazywał, że roboty wykona konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów oraz Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina. Później kontrakt miał trafić w ręce firmy Skanska. Teraz znowu jest mowa o podpisaniu umowy z konsorcjum.

Ten wykonawca albo inny

Oferty potencjalnych wykonawców urzędnicy poznali już pod koniec września. Choć w przetargu wystartowały trzy firmy, to realnie rywalizacja toczyła się między dwoma uczestnikami postępowania. Jednym było konsorcjum, w skład którego wchodzi PRD Lubartów oraz KPRD z Lublina, drugim - Skanska.

Na początku na czoło wysunęło się konsorcjum. We wstępnej ocenie ofert urzędnicy uznali, że to właśnie jego oferta jest najkorzystniejsza. Ratusz zakwestionował ofertę Skanskiej i argumentował to błędami rachunkowymi w złożonej ofercie. Firma Skanska zaprotestowała. Odwołała się do KIO. A ta uznała, że ma rację, a urzędnicy się pomylili. Ta decyzja zapadła na początku grudnia.

Sprawa wyglądała na załatwioną. Kolejnym krokiem miało być podpisanie umowy między ratuszem a Skanską. Wyglądało to na czystą formalność. Ale tak nie było. - Firma nie stawiła się w wyznaczonym terminie - tłumaczy Kieliszek.

Efekt? Procedura zatoczyła koło i ratusz wrócił do konsorcjum jako najkorzystniejszego oferenta. - Zakładamy, że po 15 lutego zaprosimy konsorcjum do podpisania umowy - zapowiada Kieliszek. I dodaje, że czasami zdarza się, iż zwycięzca przetargu nie stawia się na podpisaniu umowy. - Ale chyba po raz pierwszy chodzi o inwestycję o takiej dużej wartości.

Konsorcjum za wykonanie prac ma otrzymać 46,97 mln zł. Skanska była o 75 tys. zł tańsza.

Śródmiejska obwodnica

Droga, która będzie przedłużeniem ul. Dywizjonu 303 - ratusz jeszcze nie wskazał ostatecznej nazwy ulicy - będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Ma biec od ul. Kunickiego śladem ul. Wyścigowej, następnie przetnie teren jednostki wojskowej i połączy się z Wrotkow-ską. Na skrzyżowaniu z bocznicą kolejową, prowadzącą na tereny Elektrociepłowni Lublin-Wrotków, zostanie wykonany tunel. Tor kolejowy będzie przykryty przepustem z blachy stalowej, a przedłużenie Dywizjonu 303 pobiegnie nad torami.

Budowa przedłużenia Dywizjonu 303 to dokończenie tzw. śródmiejskiej obwodnicy, którą ratusz nazywa ringiem. Jej trasa prowadzi od al. Solidarności, przez ul. Smorawińskiego, Andersa do Witosa, a następnie przez Krańcową i Dywizjonu 303. A dalej Wrotkowską, Jana Pawła II i Bohaterów Monte Cassino do Solidarności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski