Ul. Lwowska: Jezdnia do poprawy. Remont w wakacje

JAXA
Na remont ul. Lwowskiej ratusz zarezerwował 1,2 mln zł
Na remont ul. Lwowskiej ratusz zarezerwował 1,2 mln zł Jacek Babicz
Latem kierowcy utkną w korkach na ul. Lwowskiej. Ulica będzie remontowana na odcinku od ronda Mohyły (przy cerkwi) do wysokości ul. Okrzei. - Prace mają obejmować głównie poprawę nawierzchni jezdni - zapowiedziała Beata Krzyżanowska z biura prasowego ratusza.

Magistrat już szuka firmy, która zrealizuje inwestycję. Przetarg ogłoszono w formule zaprojektuj i wybuduj. Zwycięzca przetargu będzie miał miesiąc na przygotowanie projektu i kolejne dwa miesiące na wykonanie samych robót.

- Zakładamy, że inwestycja ruszy w lipcu i będzie zakończona do końca sierpnia - mówiła Krzyżanowska.

To oznacza duże utrudnienia dla kierowców. - Ruch na ul. Lwowskiej będzie się odbywał wahadłowo. To rzeczywiście skomplikuje życie kierowcom. Nie planujemy jednak zamykania całej ulicy - poinformowała Krzyżanowska.

Prace będą obejmowały prawie 500-metrowy odcinek jezdni. Obok robót związanych z poprawą stanu nawierzchni, wyremontowane mają być też chodniki. - Przebudowane będą ponadto cztery zatoki przystankowe - dodała Krzyżanowska.

Na inwestycję ratusz zarezerwował w tegorocznym budżecie 1,2 mln zł. To kolejny rok, kiedy kierowcy będą musieli jeździć slalomem po ul. Lwowskiej z powodu robót drogowych. W ub. roku poprawiano jezdnię na odcinku od ul. Okrzei do al. Andersa. Wyremontowane zostało też samo rondo Mohyły.

Remont ul. Lwowskiej to nie jedyne prace drogowe zaplanowane w wakacje w tym rejonie Lublina. Przebudowane ma być też skrzyżowanie al. Spółdzielczości Pracy, ulic Obywatelskiej, Lubartowskiej i Unickiej.

- Zmieni się geometria tego skrzyżowania. Na Spółdzielczości Pracy, Obywatelskiej oraz Lubartowskiej pojawią się wydzielone pasy do skrętu w prawo - wskazywał Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Skrzyżowanie ma być przebudowane do końca sierpnia.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

wzrośnie ilość wypadków, bo dotychczas kierowcy w obawie o całość swoich super szrotów nieco zwalniali, kiedy droga się poprawi - będzie gaz do dechy!
A ten odcinek niebezpieczny jest - bo, jadąc od Singera - jest pod górkę i łagodny zakręt w prawo, więc, jak pod górkę to trzeba docisnąć - a potem wpadają w pełnym gazem za wiadukcjikiem na przejście poprzedzone niewielkim parkingiem (zasłaniającym dokładnie to przejście jeszcze przed wiadukcikiem nad Krzemieniecką, a także zasłaniają stojące tam samochody nadjeżdżających od Singera) bo mało który zdejmie nogę z gazu, kiedy podjazd pokona... dodam, że jest przed przejściem znak informujący, że przejście jest bezpośrednio przy szkole.
Ale taka sytuacja absolutnie nie przekonuje kierowców, aby jednak zwolnili nieco... ci, którzy znają ten odcinek - wiedzą i nieco zwalniają, reszta - po trupach, aby szybciej...
po remoncie będzie TYLKO gorzej.
Podobnie będzie, albo jeszcze gorzej - w przeciwna stronę, po minięciu tego wiaduktu jazda z górki z łagodnym zakrętem w lewo - i też gaz do dechy... a na dole jest przejście dla pieszych...
Mam nadzieję, że zrobią ten remontowany odcinek tak jak resztę Lwowskiej: długa wysepka oddzielająca oba kierunki jazdy i przejście (to na dole) dwufazowe też z wysepką...
Oczywiście, już widzę te wpisy (albo minusiki): malkontent, już mu się nie podoba...
ależ podobało by się, gdyby nie niska kultura kierujących samochodami...

d
dayv

Jak byś przeczytał całość to byś się dowiedział, że robią ten cały syf od ronda mohyły do okrzei ... czyli część która do tej pory leżała odłogiem ... bo zrobili od okrzei do andersa i samo rondo w zeszłym roku ... no i alleluja w końcu będzie zrobiona cała lwowska - nie wiem tylko po co tak fragmentarycznie to robią ;) ale ważne że robią ;D

d
dayv

jeeezu w koncu ...

T
ToBi

A na Dzienniku piszą, że chodniki nie będą robione? To jak to w końcu jest? Będą czy nie będą?

F
Frodo

A w centrum - Racławickie.

F
Frodo

Autostrada z Wrocławia do Zgorzelca była rzeczywiście kiedyś betonowa (po Hitlerze). Jak ją odbudowywano na nowo to skuwano poprzednią. Nowy beton nie jest niestety równiutko położony. Jak się jedzie autem - czuć jak samochód wpada w wibracje bo jest niestety nieznacznie pofałdowana i to już jest "zasługa" współczesnych budowniczych.

G
Gość

.....................................

...

ruch*łbym

...

pitolą o napiętym budżecie itp. a mają być robione chodniki na lubartowskiej i wiadukt koło ul. Lipińskiego, weź człowieku mnie nie osłabiaj
i powiedz czy nie jest śmieszne zostawić kilkaset metrów niewyremontowanej drogi w ciągu ulic z nową nawierzchnią o długości 3,5km ! ! !

...

daje sobie paznokieć uciąć, że nie pojedziemy w 2013r obwodnicą.............
a Smorawińskiego to ostatni odcinek i najgorszy z całości, decyzja o przesunięciu tej inwestycji na 2013r to śmiech na sali pogrzebowej

123

I nie most tylko wiadukt. W tym roku nie będzie robione bo budżet i tak jest strasznie napiety przez dojazdy do obwodnicy a czechow i tak dostal swoje rok temu

M
Maciek

Kiedy zrobią wreszcie do końca al.Smorawińskiego od Szeligowskiego,do Orfeusza (chodzi o remont kapitalny mostu)???.Miło będzie pojechać trasą w pełni wyremontowaną:).

J
Ja

Drogi betonowe na autostrady OK, w mieście z podziemną infrastrukturą byś miał co 5 metrów pocięty beton żeby się dostać pod jezdnie, tego się potem łatwo i bezinwazyjnie nie łata jak asfalt. Wtedy na 100% byś jęczał, że jakiś idiota zrobił betonowe jezdnie w mieście.

J
Ja

Remont wiaduktu to potężne pieniądze, remont samej nawierzchni to tylko kilkanaście procent wszystkich kosztów. Czechów w zeszłym roku dostał swoje, praktycznie wszystkie głowne trakty są nowe + budowa nowch - Zelwerowicza i Do Dysa. Czas na inne dzielnice ;)

J
Ja

Po lubelsku, "kiedyś było lepiej a teraz to uj i wszytko źle"

Dodaj ogłoszenie