Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ul. Muzyczna nowa, a już z połatanym asfaltem

Artur Jurkowski
Ul. Muzyczna. Ubytek w asfalcie, czyli dziura na nowej jezdni zabezpieczona taśmami i słupkami
Ul. Muzyczna. Ubytek w asfalcie, czyli dziura na nowej jezdni zabezpieczona taśmami i słupkami Małgorzata Genca
Ratusz: To nie uszkodzenie, ale wcześniej zaplanowane działanie

Minął nieco ponad miesiąc od kiedy kierowcy wjechali na nowo wybudowaną ul. Muzyczną wraz z mostem na Bystrzycy. Trasa została oddana do ruchu 26 maja. A już na asfalcie są łaty po dziurach.

– Jak to możliwe, że na zupełnie od podstaw wybudowanej jezdni już się coś zapadło, już trzeba było wycinać asfalt, już należało dokonywać napraw? Jeśli taka jest jakość prac drogowców, to strach pomyśleć, co może się za chwilę stać np. z nowym mostem na Bystrzycy – alarmuje nasz Czytelnik.

Budowa nowej ul. Muzycznej trwała ponad 1,5 roku. Inwestycja pochłonęła prawie 42 mln zł. Ulica została przedłużona do ul. Stadionowej. Droga ma 757 metrów długości. To arteria o jednej jezdni z czterema pasami ruchu. Skrajnie prawe pasy zarezerwowano dla autobusów. Wzdłuż drogi powstały obustronne chodniki (2 m), ścieżki rowerowe (2,5 m), trakcja trolejbusowa.

Ratusz przekonuje, że nie ma mowy o złej jakości wykonanych prac. – W ul. Muzycznej nie było dziury jako uszkodzenia – podkreśla Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Na jezdni jednak brakowało asfaltu. Miejsce było wygrodzone taśmą oraz słupkami.

– Działanie było zaplanowane. Chodziło o stary kanał kanalizacji deszczowej. Czekaliśmy na to, aż wykonany będzie nowy, by móc zabetonować stary już nieczynny, odbyło się to przy użyciu piano-betonu. Stary kanał został już zalany – tłumaczy Krzyżanowska.

Urzędnicy podkreślają, że cała operacja obyła się bez wpływu na ruch samochodowy. – Było to na styku pasów na linii podwójnej ciągłej, więc nie utrudniało przejazdu kierowcom – przypomina Krzyżanowska.

Prace kosztowały kilkaset złotych.

Jakość robót wykonywanych przez drogowców pozostawia jednak wiele do życzenia. Przekonał się o tym ratusz np. na al. Tysiąclecia. W ub. roku na obu jezdniach, na odcinku od Wodopojnej do ronda Dmowskiego, wymieniono asfalt. Powstały też m.in. ścieżki rowerowe.

Ratusz zakwestionował jakość części robót. M.in. źle zamontowane były kratki nad wlotami do kanalizacji deszczowej i trzeba było wyregulować ich poziomy (jezdnia po stronie Zamku).

Po stronie targowiska problem dotyczył ścieżki rowerowej. Okazało się, że wykonawca – Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lubartowie – użył do jej wykonania za mało asfaltu. Ratusz nakazał wykonać ścieżki od nowa na odcinku od przejścia dla pieszych obok hali Nova do hali Bazar.

Zobacz też: IKEA w Lublinie. Wideo z drona z terenu budowy

Burza nad Lublinem. Połamane drzewa, uszkodzone auta, zalane ulice [ZDJĘCIA]
Znamy listę szpitali z woj. lubelskiego, które wejdą do sieci
Ikea w Lublinie. Zobacz, co dzieje się na budowie (ZDJĘCIA Z DRONA)
Siedem tysięcy sprzedanych biletów na festiwal disco polo (ZDJĘCIA)
Otwarcie nowego salonu Volvo w Lublinie (ZDJĘCIA)
Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski