Ul. Sowińskiego będzie miała trzy pasy ruchu

Artur Jurkowski
UL. Sowińskiego będzie miała trzy pasy ruchu
UL. Sowińskiego będzie miała trzy pasy ruchu Jacek Babicz
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Duże zmiany w ruchu szykują się na ul. Sowińskiego. Jezdnia będzie miała trzy, a nie dwa, jak obecnie, pasy ruchu. Przy czym odbędzie się to bez prac drogowych, związanych z poszerzaniem ulicy. - Wystarczy tylko zmienić organizację ruchu. Chodzi o wyznaczenie nowych pasów na już istniejącej jezdni. To możliwe, bo Sowińskiego jest bardzo szeroką ulicą - wyjaśnia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Obecnie ul. Sowińskiego ma dwa pasy ruchu praktycznie na całej długości. - To powoduje, że kierowcy skręcający w lewo w ul. Radziszewskiego, np. w kierunku kompleksu akademickiego UMCS lub w ul. Weteranów, m.in. w kierunku stacji pogotowia, często blokują ruch aut jadących na wprost. Teraz to się zmieni - mówi Kieliszek.

Przy skrzyżowaniu ul. Sowińskiego z ul. Radziszewskiego kierowcy jadący od strony Al. Racławickich będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo, a drugi - tylko do skrętu w lewo. Podobnie będzie dla jadących od strony Głębokiej, gdzie powstanie dodatkowy pas tylko do skrętu w kierunku Chatki Żaka.

Takie samo rozwiązanie pojawi się na skrzyżowaniu ul. Sowińskiego z ul. Weteranów.

To nie koniec zmian. Wydłużony zostanie pas do skrętu w prawo z ul. Sowińskiego w Al. Racławickie. O takie rozwiązanie dopominali się m.in. radni. - Kieszeń do prawoskrętu jest za krótka, dotarcie do niej jest często zablokowane przez auta zmierzające na wprost w ul. Poniatowskiego - tłumaczył Mateusz Zaczyński, radny PO.

- Pas prawoskrętu zostanie wydłużony do wysokości drogi wjazdowej na osiedle, czyli o kilkadziesiąt metrów - precyzuje Kieliszek.
Prace przy zmianie organizacji ruchu na ul. Sowińskiego ruszą w przyszłym tygodniu. - Nie będą im towarzyszyć żadne utrudnienia.

Roboty mają być prowadzone nocą. Obejmują prace malarskie, trzeba będzie też lekko skorygować promienie skrętu na skrzyżowaniach. Chodzi o przesunięcie krawężników i wyłożenie nawierzchni kostką brukową - dodaje Kieliszek.
Wszystkie roboty na Sowińskiego mają się zakończyć do przyszłej soboty. - Prace będą kosztować 25-30 tysięcy złotych - szacuje Kieliszek.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Ki Cek
Do kompletu brakuje tylko bezkolizyjnego skrzyżowania Sowińskiego z Al Racławickimi, i Sowińskiego z Filaretów, i będzie git,
a
antydebil
czym jeździsz? maluchem?
G
Gość
i tak wszyscy jeżdżą tam jak by były dwa pasy. żadna nowość. kierowcy dawno na to wpadli
d
drogi
Jakby jeszcze zmniejszyć pasy ruchu do 1,5 m , to można by zrobić po 4 pasy w każdą stronę !
_ _ _
...
.
Z kładką to się zgadzam, tyle tylko, że tak z doświadczenia, osoby na przejściu przez Sowińskiego akurat pomagają wyjechać z Radziszewskiego :)
c
chłopak z Wieniawy
Przy okazji zmian w organizacji ruchu należałoby ZLIKWIDOWAĆ przejście dla pieszych znajdujące się POD KŁADKĄ pomiędzy rektoratem a Chatką Żaka. Łatwiej będzie wyjechać z Radziszewskiego w Sowińskiego w dół. Ludzie chodza przejściem a na kładce pojedyncze osoby. BEZ SENSU TA KŁADKA !!
P
PKL
Dobrze prawisz, mnóstwo ludzi podróżuje tą trasą, nawet brak bezpośredniego autobusu, żeby nie jechać serpentynką przez miasto, to ma służyć dojazdowi, a nie zwiedzaniu :)
Przejazd samochodem = zawsze korki
a
andy
W Lublinie nie ma już cukrowni, siedziba PGE w Warszawie, kupuje się nowe autobusy i trolejbusy żeby te niszczyły się na dziurawych ulicach, zero inwestycji w sektorze przemysłu, a inwestycje usługowo-handlowe są blokowane i przeciągane w nieskończoność (Galeria Echo, Rewitalizacja Podzamcza, Zabudowa okolic dworca PKP). Na plus - owszem - trzeba zaliczyć powstanie lotniska i ruszenie z "teatrem w budowie" jednak obie te inwestycje są zasługą władz województwa. Zasługą żuka miał być stadion, jednak okazuje się, że nie powstanie w terminie. Nawet tego "spece z urzędu miasta" nie potrafią załatwić jak należy. Swoją drogą, czy stadion jest tą najpilnieszą potrzebą inwestycyjną Lublina?? Bo mi się wydaje, że to próba zapewnienia Lublinianom igrzysk zamiast chleba. Nowych inwestorów jak na lekarstwo, mosty i drogi w Lublinie się sypią, w mieście panuje bałagan i nieporządek, zadłużenie rośnie....Takie są smutne fakty;(
K
Korki
Będziemy nadal stać w korkach.Na połączenia drogowe to nie ma pieniedzy ale na wypasiony biurowiec Urzędu Skarbowego na Czechowie kasa sie znalazła:)
l
lubelak
Żuk najlepiej wie jak dogodzić mieszkańcom miasta- zamiast remontować ulice zbuduje stadion. Wnioskuję jeszcze o tor bobslejowy las na pl. Łokietka.
L
Lbn
Zamiast forsować w pierwszej kolejności przedłużenie Solidarności do Monte Casino i na Czuby władza ma chrapkę na przecinanie wstęgi na dublowanej Alei Warszawskiej. Może by tak władze miasta w końcu pomyślały o mieszkańcach miasta którzy tysiącami codziennie dojeżdżają na trasie Czechów-LSM-Czuby.
S
Student
No właśnie,kiedy ten przystanek?Już nie mam siły dźwigać swój tłusty gruby tyłek na delikatnych nóżkach do odległych przystanków.Ojciec już nie ma siły mnie podwozić.
M
Mikra
"Żuk&Wasilewski zniszczyli Lublin!!! "
A ja mam wrażenie, że przez 2 lata władzy Żuka więcej się wydarzyło, niż przez 8 lat rządów Pruszkowskiego.

A przystanek w tym miejscu na pewno by się przydał.
N
Niania autora artykułu
Nie maja racji. Przecież przekładanie kostki brukowej i krawężników to typowe prace malarskie!!!
Niech moc bedzie z Tobą Kochanie
Dodaj ogłoszenie