Ulica Krochmalna w Lublinie idzie do poprawki

WM
Zapadające się studzienki niszczą nową nawierzchnię jezdni
Zapadające się studzienki niszczą nową nawierzchnię jezdni Jacek Babicz
W listopadzie ubiegłego roku zakończył się remont ul. Krochmalnej. Niebawem ekipy remontowe będą musiały wrócić w ten rejon. Wszystko przez studzienki kanalizacyjne, które pozapadały się poniżej poziomu asfaltu.

Na problem ul. Krochmalnej zwrócili naszą uwagę Czytelnicy. "Przecież tam jeszcze pachnie nowym asfaltem, ale jak się przejeżdża przez studzienkę, rzuca autem jak na 20-letniej nawierzchni" - pisze pan Michał.

Podobnych sygnałów dostaliśmy więcej. - Kto to widział, żeby na nowej ulicy były takie pułapki na kierowców - złości się pan Zbigniew.

Dlaczego pozapadały się studzienki na niedawno remontowanej drodze? - To wina starej kanalizacji. Tam, gdzie studzienki wykonywaliśmy sami od początku do końca, stoją i nic złego się z nimi nie dzieje - mówi Waldemar Woźny, kierownik robót przy ul. Krochmalnej.

Piotr Kuna, zastępca dyrektora ds. technologii w lubelskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mówi, że powodów zapadnięcia się studzienek może być więcej. - Często dzieje się tak z powodu wadliwego zagęszczenia gruntu wokół studzienek. Nie mam jednak pewności, jak było w tym przypadku - mówi Kuna.

Miasto już teraz zdecydowało, że studzienki zostaną podniesione. - Przekazaliśmy wykonawcy, że musi przeprowadzić prace naprawcze. Wszystko odbędzie się bezinwazyjnie, szybko i nie będzie powodowało dużych utrudnień w ruchu - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Kiedy można spodziewać się naprawy studzienek? O wszystkim zadecyduje pogoda. Ekipy czekają na osuszenie terenu. Miasto postawiło jednak warunek, że roboty mają zacząć się najpóźniej po Wielkanocy.

Krochmalna przez lata cieszyła się niechlubną opinią jednej z najbardziej zniszczonych ulic Lublina. Władze miasta przez kilka lat starały się zdobyć środki na jej naprawę. Udało się dzięki wsparciu z programu "Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011", czyli tzw. schetynówek. Całość robót kosztowała ok. 7 mln zł. Miasto wydało na ten cel 4 mln zł. Dzięki temu udało się wyremontować 2,4 km ulicy.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 37

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Kiedy zacznie się odpowiedzialność za ten "kit"

M
Michał LU:)

Jestem ciekaw kiedy ulica Łęczyńska doczeka się obiecanego remontu, przecież po tej ulicy nie da się jeździć!!!

L
Lub. potęgą!

Ale shit!

r
renifer

"studzienki się pozapadały" , jaja sobie robią, rzeczone studzienki na ul. Krochmalnej nigdy nie były spoziomowane z asfaltem, ktoś kto odbierał tak spaprane roboty powinien imiennie i finansowo odpowiedzieć za swoją ignorancję, a drogowcy w czynie społecznym powinni zakasaćrękawy i poprawić buble asfaltowe na wszzystkich ulicach "metropolii" Lublin

m
mariano

Szkoda że tak mało ludzi dostrzega, że po ,,ścieżce dla rowerów" to jednak się jezdzi, a nie chodzi, i są pasy innego koloru i tym daltonistom to nie pomaga.

C
CZYTAJ TO ŻUKU

"rzucać" autem to może na Tysiąclecia pomiędzy Łęczyńską, a Krańcową
wjeżdżasz sprawnym autem w studzienkę, wyjeżdżasz niesprawnym
nowe sprawne zawieszenie jest twarde, sztywne, bez luzów
starcie z taką studzienką może spowodować utratę panowania nad samochodem
w tym miejscu było już kilka wypadków.............

k
kielunia

Pragnę ustosunkować się do wypowiedzi Pana Michała że niby na ul. Krochmalnej "rzuca autem jak na 20-letniej nawierzchni".
Panie Michale. Przede wszystkim nie samochodem a zwykłą Fabią i nie rzuca a zarzuca. Muszę jednak Panu powiedzieć że nie jest to wina nawierzchni na tej zacnej ulicy w jedynie efekt kiepskiego stany technicznego Pana Fabii. Proszę pojechać do serwisu ogumienia na wyważanie wszystkich kół i proszę jeszcze sprawdzić zbieżność a to na okoliczność zarzucania.
Życzę szerokiej drogi :)

t
tacowy

Przy okazji większej inwestycji zaoszczędzi się co nieco materiału (pod prywatną budowę).A i sporo gotówki też się zaoszczędzi.No bo biskup czy nawet zwykły ksiądz za darmo nie poświęci inwestycji.A przy okazji jakiś poczęstunek trzeba zorganizować......Lubelskie kościoły też wyciągają ręce po miejskie pieniądze (koperty).....
Więc bierze się najtańszą firmę (nie koniecznie patałachów).Ale przecież wykonawca nie będzie dokładał do inwestycji,więc zamiast dobrych materiałów-stosuje substytuty.Aby do odbioru technicznego i aby pokropek odbył się o czasie bo biskup czeka na "zastrzyk pieniężny"
Szczęść Boże wykonawcom i Bóg zapłać za wykonanie roboty......A kasa do kościołów bo tam najbardziej są potrzebne pieniądze.

d
drogomistrz

Tak to jest w naszym "kochanym" Lublinie,a może i w całej Polsce.Ale -jadąc al.Witosa od strony zamku do Świdnika trzeba jechać wężykiem.Szczególnie w okolicach wiaduktu (Makro-Krańcowa).Tam studzienki położone są jak popadło (w szachownicę) studzienek jest kilka,są zapadnięte i jadąc starym (i nie tylko) autem trzeba te studzienki omijać.Wiec niektórzy jadą wężykiem aby nie wpaść w dołek studzienki.
Nie znam się na drogownictwie,ale chyba można równo (wzdłuż jezdni) ułożyć studzienki kanalizacyjne a nie jak popadnie bo nie chce się dopasowywać rury kanalizacyjnej.
Tak w ZSRR budowano drogi.Budowę rozpoczynano z dwóch stron.Jeśli drogowcy pracowali na trzeźwo to wybudowali dwupasmówkę.Natomiast jeśli po pijaku (a wcześniej był pokropek) to robotnicy się "rozminęli" i tak powstała autostrada

e
emeryt

NOrmalka,jak za dobrych czasów socjalizmu.Najpierw zasiewano trawę.W następnej kolejności budowano drogę.Po niedługim czasie drogę bebeszono,bo trzeba było zrobić przepusty.Gdy to zrobiono,zasiano trawę,a następnie weszli telefoniarze aby wykopać rowy pod kable.Zasiewano znowu trawę ale tylko po to,aby za parę dni rozkopać teren bo trzeba poprowadzić kanalizację.Znowy zasiew trawy,wchodzą energetycy,rozkopują,zasypują,sieją trawę.......I robota była.
ALe te czasy były nawet dobre.
Teraz za ogromne łapowki (dziwne przetargi lub wogóle bez) wchodzą rówżne firmy,pieprzą robotę,firmy się rozwiązują i nie ma komu wykonać napraw gwarancyjnych.
A do przetargu powinno się brać firmę sprawdzoną,nakazać wpłacić spore wadium,sporządzić umowę,że w razie spieprzenia roboty wadium przepada.Dopiero po zakończeniu robót i przyjęciu protokolarnym,wykonawcy należy zapłacić.
Jeśli protokół przyjęcia robót został podpisany,powinienodpowiadać człowiek podpisujący odbiór robót.

s
syn palikota

ostatnio wpadłem w jakąś mega wyrwę?! możliwe że była to studzienka
nie odpuszczę tego miastu!!!!

m
my

więc na hooj mi kalosze tłuku

s
s

tutaj nie ma jeszcze warstwy scieralne asfaltu. ale zapewne po jej nalozeniu wielkich zmian nie ma sie co spodziewac, znajac umiejetnoci i kwalifikacje naszych 'roboli'. dodam od siebie, ze na nowych ulicach radziwilowskiej, zwiazkowej i andersa tez jest do czego sie przyczepic w sprawie studzienek

L
Lubelski

Znów wybierzcie jak najtańszego wykonawcę, po to, żeby potem móc oszczędzić na sprzątaniu terenów zielonych.

l
lub

O tej ulicy książkę można napisać.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3