Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uliczne reklamy: Lublin chce mieć kodeks dla reklam

SKO
Anna Kurkiewicz
Władze Lublina przygotują uchwałę, dzięki której będzie można skuteczniej walczyć z chaosem reklamowym w naszym mieście.

Obowiązująca od niedawna tzw. ustawa krajobrazowa daje samorządom narzędzie do walki ze szpetotą reklamową. W Lublinie takie sprawy regulują plany zagospodarowania, ale egzekwowanie przestrzegania ich zapisów jest trudne. Dlaczego?

- Bo można od naszych decyzji się odwoływać - tłumaczy Hubert Mącik, miejski konserwator zabytków. - Na 100 postępowań w tego typu sprawach, skutecznych było około 40 procent - przyznaje.

Nowe prawo pozwala miastu na ustalenie konkretnych stawek za wywieszanie reklamy i jeśli ktoś złamie zasady, zostanie ukarany mandatem.

Żeby jednak tak się stało, musi powstać specjalna uchwała, którą w lubelskim ratuszu nazywają już „kodeksem reklamowym”. To będzie właśnie wykaz zasad dotyczących umieszczania reklam w całym Lublinie.

- Nie chcemy, żeby przedsiębiorcy uznali to za działanie represyjne - zaznacza prezydent Krzysztof Żuk. I dlatego uchwałę razem skonstruują specjaliści i lokalni przedsiębiorcy.

Prace nad uchwałą potrwają długo i ich efekty będzie, być może, można zobaczyć przed przyszłorocznymi wakacjami.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski