Ursus w Lublinie: Ruszyła wielka wysyłka ciągników do Afryki (ZDJĘCIA)

Ewa Pajuro
Ursus w Lublinie: Ruszyła wielka wysyłka ciągników do Afryki Małgorzata Genca
Hale w lubelskiej fabryce Ursusa zaczynają pustoszeć. W najbliższym czasie opuści je 1500 ciągników zamówionych przez etiopską spółkę METEC. Druga część wartego 90 mln dolarów kontraktu ma być zrealizowana w przyszłym roku.

Przed zakład przy ul. Frezerów w Lublinie (teren dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych) co jakiś czas podjeżdża nowy kontener. W środku lądują częściowo rozmontowane ciągniki, a także części zamienne do nich. - Z Lublina jadą do portu w Gdyni. Tam przejmuje je strona etiopska. Następnie popłyną do portu w Dżibuti (w Republice Dżibuti - przyp. red.), by w końcu drogą lądową dotrzeć do celu - wyjaśnia Mariusz Lewandowski, rzecznik prasowy Ursusa.

Ciągniki kupiła etiopska spółka METEC. Warte 90 milionów dolarów zamówienie obejmuje 3 tys. maszyn. W pierwszej transzy klient otrzymuje połowę sprzętu. Wysyłka rozpoczęła się w tym tygodniu. W pierwszej fazie do Gdyni dojedzie w sumie 31 kontenerów. - W planach jest pięć lub sześć podobnych dostaw - informuje Lewandowski.

Kolejnych 1500 maszyn trafi do Etiopii w przyszłym roku. - Konkretne terminy nie są jeszcze ustalone - mówi rzecznik spółki. Umowa obejmuje też wyposażenie centrów serwisowych oraz dostawę części zamiennych.

Problemy na Bałkanach
Ursus za punkt honoru stawia sobie powrót na światowe rynki. Zarząd spółki informuje, że rozmawia z kolejnymi potencjalnymi kontrahentami. Ostatnio spółka musiała jednak sprzedać udziały w montowni maszyn w Bośni i Hercegowinie. Rzecznik spółki zapewnia jednak, że firma nadal będzie obecna na Bałkanach.

- Byliśmy tam, jesteśmy i będziemy. Zamiast montować maszyny, będziemy je tam wysyłać - zapowiada Lewandowski. Dodaje, że o sprzedaży udziałów przesądziły względy ekonomiczne. - Zakład miał otrzymać rządową dotację. Pieniądze zarezerwowane na ten cel poszły jednak na usuwanie skutków powodzi - wyjaśnia.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jon

na cargo nie ma zapotrzebowania ( koszty )
w Polsce ułamek procenta masy towarowej przewozi się transportem lotniczym

s
serwisant

Przypomnij sobie co samochodziarze dwadzieścia lat temu mówili na temat motoryzacji koreańskiej... Afryka jest idealnym rynkiem na start. W Hamburgu funkcjonuje wiele firm, które wywożą tam samochody osobowe, autobusy, ciężarówki, naczepy, traktory i maszyny, które nie nadają się nawet na eksport do naszej części Europy...

s
serwisant

A jak działają sklepy lub konkretnie serwisy z częściami? Podaj przykład przynajmniej jednej firmy motoryzacyjnej, która ma wyłącznie swoje lub w większości swoje podzespoły. W twoim rozumieniu każda fabryka jest montownią. Nawet jeśli przykładowo kupujesz oryginalną część w autoryzowanym serwisie, to tak naprawdę ona i tak pochodzi od jakiegoś poddostawcy, który może używać loga znanej marki. Witamy w XXI w. Pocieszające jest tylko to, że udział chińszczyzny w motoryzacyjnych komponentach nie jest taki duży jak się sądzi. Niesłusznie lekceważysz jakość polskich i tureckich produktów. Ponownie witamy w XXI w.

B
BBB

Wielki specjalisto bankowy i ekspercie od walut - jak nie wiesz to nie komentuj, albo się doucz. Oficjalną walutą Bośni i Hercegowiny jest marka, a dokładniej marka zmienna (konvertibilna maraka, KM). Jej kurs jest ustawiony na sztywnym poziomie względem euro. 1 EUR to 1,95 BAM. Waluta ta w 1998 r. zastąpiła dinary bośniackie, dinary Republiki Serbskiej i kuny.

e
edek

Ten Ursus to grubymi nićmi szyty!!!

m
miłośnik dobrej marki

Jak pierwsi użytkownicy wystawią opinie temu badziewiastemu pseudo traktorowi to drugiej wysyłki nie będzie. Kilka produktów Ursusa sprzedali w Polsce i serwis nie wyrabia na zakrętach. To badziewie , a nie ciągnik!!!

t
tommi

Ursus jest montownią ciągników z kupowanych części polskich, tureckich, chińskich itp. Skoro Ursus wysyła te zakupione części i podzespoły w skrzyniach i na paletach, to gdzie jest zysk tej montowni? Ile można wyciągnąć z przepakowywania i przefakturowywania?

m
marcin

Takie mądrości piszą w Gazecie Wybiórczej? Jeśli o godzinie 10:40:24 masz czas siedzieć przed komputerem, to widać, że nikt cię nie potrzebuje. Specjalisto od porażek :-)))))))

m
marcin

Po 30 latach Lublin się wreszcie rozwija. Gdzie są te oszczędności po tylu latach nicnierobienia i niezadłużania???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Co ty wiesz o potrzebach miasta??????!!!!!!!! Wracaj do rodzinnej zagrody!!!!!!! Przystanek, remiza, sklep, kościół i czego chcieć więcej!!!!!

b
b2b

Lotnisko jest przystosowane także do obsługi samolotów transportowych. Antonow to w Radawcu lądował?!

L
Logistyk

Obecnie zabezpieczenia przeciw wilgoci nie jest problemem, nawet pod względem finansowym.

k
kali

nie dotrą do adresata,rozkradną po drodze, już w Afryce.

F
Fang

z Afryki.Dadzą trochę grosz zabiorą całą dostawę a potem znikną w dżungli.

e
ee

a dlaczego do Gdyni nie koleją? Najtańszy transport poza rzecznym jest w POlsce jak widać zbyt drogi.

K
Kaja

I można tak" kołem Bartek", likwidować jedna fabrykę, potem zakładać drugą, czekać na dotacje
rządowe i wszystko to dla naszego dobra. Dzięki Wam Włodarze kochani!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3