Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd o elektrycznym otwieraczu do kopert: PiS też kupił

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
archiwum
- Zakup elektrycznego otwieracza do kopert uważam za bezsens - komentował najnowsze plany Urzędu Marszałkowskiego radny Prawa i Sprawiedliwości. Dziś urząd odpowiada, że takie urządzenie kupiono też za czasów rządów PiS.

We wtorek opisaliśmy najnowsze plany zakupowe władz województwa. W najbliższy piątek sejmik będzie debatował nad zmianami w budżecie regionu, a wśród nich jest np. wydanie 600 tys. zł na nowe samochody i kupno elektrycznego otwieracza do kopert. Jego koszt urzędnicy szacują na 7 tys. zł.

Drogi zbytek

Bez takiego zbytku obchodzi się lubelski ratusz. Otwieracza nie ma też w lubelskiej Agencji Rynku Rolnego.

Szczyt lenistwa w urzędzie. Chcą kupić maszynę do otwierania listów za 7 tys. zł

- Zakup urządzenia do kopert uważam za bezsens i szastanie środkami publicznymi - krytykował zakupowe plany dyrektor ARR w Lublinie i jednocześnie opozycyjny radny PiS, Marek Wojciechowski.

Z kolei urząd marszałkowski tłumaczył, że otrzymuje tak dużo listów, że potrzebuje maszyny do otwierania kopert. Beata Górka, rzeczniczka marszałka województwa zapewniała, że teraz pracownicy kancelarii ogólnej urzędu otwierają koperty ręcznie.

To prawda, ale teraz okazuje się, że urzędnicy robią tak, bo zepsuł się elektryczny otwieracz. A ten został kupiony 10 lat temu.

PiS też miał otwieracz

Wtedy województwem rządziła koalicja PiS - PO z marszałkiem Jarosławem Zdrojkowskim (wtedy PiS, potem bliżej PO) na czele.

10 lat temu otwieracz kosztował prawie 2,5 tys. zł.

Łukasz Chomicki, dyrektor kancelarii marszałka województwa wylicza, że system elektronicznego zarządzania dokumentacją w 2016 naliczył 42,2 tys. przesyłek które otrzymał urząd.

- Do tego należy doliczyć przesyłki, które nie są rejestrowane w EZD i ewidencjonowane z uwagi na ich treść a muszą zostać otwarte w celu zapoznania się z zawartością. Są to: podziękowania, życzenia świąteczne i okazjonalne, zaproszenia, publikacje, oferty reklamowe i szkoleniowe. Tego typu korespondencja stanowi około 25 proc. ogółu korespondencji doręczanej pocztą tradycyjną, co daje łącznie liczbę ponad 52 tyś. przesyłek - wyjaśnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski