18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

reklama

Urzędnicy źle policzyli pasażerowie zapłacą

Kamil KrupaZaktualizowano 
Czy bilet będzie podrożeje z 2 na 2,40 zł? To zależy od  radnych, którzy nad projektem uchwały w tej sprawie będą głosować 28 stycznia.
Czy bilet będzie podrożeje z 2 na 2,40 zł? To zależy od radnych, którzy nad projektem uchwały w tej sprawie będą głosować 28 stycznia. Małgorzata Genca
Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił w poniedziałek radnym propozycję kolejnej podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej. Jednorazowy bilet ma kosztować 2,40 zł. Zmiany miałyby obowiązywać od marca.

To już kolejny pomysł ZTM na sięgnięcie do naszych kieszeni. W grudniu urzędnicy zaproponowali, aby bilety jednorazowe zastąpić czasowymi (15-minutowy za 2 zł, 30-minutowy za 3 zł i 60-minutowy za 4 zł). Ostatecznie ZTM wycofał się z tego pomysłu.

Teraz do ratusza trafiły dwie wersje nowego cennika. Każda zakłada, że bilety jednorazowe podrożeją do 2,40 zł. Z tą różnicą, że w drugiej propozycji jest również mowa o wprowadzeniu obok biletów jednorazowych - "czasówek" (z cenami takimi jak w grudniu). W obu przypadkach bilet kupiony u kierowcy miałby być droższy o 50 gr.

Obie wersje zakładają też, że podrożeją bilety okresowe. W pierwszym wariancie 30-dniowy na wszystkie linie kosztowałby 89 zł (teraz 84 zł), w drugiej wersji cennika koszt takiego biletu wyniósłby aż 94 zł.

Czym urzędnicy uzasadniają te zmiany? Głównie kosztami, które drastycznie wzrosły, kiedy postanowili zreformować komunikację i wprowadzić te same bilety u miejskich i prywatnych przewoźników. Jeśli zmiany wejdą w życie, a ceny nie zostaną zmienione, wpływy ze sprzedaży biletów pokryją jedynie 60 proc. wszystkich kosztów. Resztę będzie musiał znaleźć ratusz.

- Tak wysoki stopień dopłaty z budżetu gminy przekracza obecne możliwości finansowania miasta - uzasadnia konieczność podniesienia cen biletów Krzysztof Żuk, z-ca prezydenta Lublina.

- ZTM źle obliczył koszty reformy komunikacji. Już wiadomo, że pieniędzy zabraknie, dlatego straszy się nas podwyżką - ocenia Sylwester Tułajew, wiceprzewodniczący klubu PiS.

Czy ceny biletów pójdą w górę? To zależy od radnych, którzy nad tym projektem będą głosować 28 stycznia.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 34

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
logo

jezeli 5zl jest wieksze od 10zl to nie jestes burak tylko debil

m
majster

takiego autobusu nie ma od 10 lat wiec nie zmyslaj gamoniu

e
engelbert233

Kolejny raz powtórzę, że jak drożeją nam artykuły pierwszej potrzeby takie jak chleb, mięsa, wędliny czy paliwa nikt słowem nie pierdnie, ale jak ceny biletów drożeją o kilka groszy to robi się wrzask na Lublin i pobliskie zadupia.

p
pasażer

firma powinna zadbać o jakość usług , a nie wyciągać rękę po pieniądze . Mniejsza ilość na liniach autobusów , a podwyżka 20% . Czy to nie przesada!!!!!!!!!!!!!!

a
artek

Wprowadzono możliwość kupienia biletu smsem. Jeszcze nikogo nie widziałem by ktoś w ten spsób dokonał zakupu a jeżdżę parę razy dziennie! Czy jest mozliwość sprawdzenia ile kasy poszło na ten system a ile wpłynęło smsów opłacjących za przejazd? Jest to operacja skomplikowana i droższa dla pasażera! Jest to niewypał! Urzędnicy chcą wydać kasę na drogi system wyświetalczy na przystankach a jeździmy zdezelowanymi autobusami! 19.01 jechałem autobusem 23 z Czechowa nr boczny 2199 po godzinie 19 35 jechało się w nim jak w komorze gazowej, bo spaliny przedostawały się do wnętrza. Wszystko jest do sprawdzenia w jaki sposób! Nie stać nas na drogie automaty biletowe, więc niech urzędnicy ZTM nie obciążają tym pasażerów. Postęp techniczny jest wstazany ale nie wszystko naraz! Panowie radni, przypilnujcie trochę napaleńców z ZTM i niech pojeżdżą trochę sami tymi zrujnowanymi autobusami.

a
artek

Wprowadzono możliwość kupienia biletu smsem. Jeszcze nikogo nie widziałem by ktoś w ten spsób dokonał zakupu a jeżdżę parę razy dziennie! Czy jest mozliwość sprawdzenia ile kasy poszło na ten system a ile wpłynęło smsów opłacjących za przejazd? Jest to operacja skoplikowana i droższa dla pasażera! Jest to niewypał! Urzędnicy chcą wydać kasę na drogi system wyświetalczy na przystankach a jeździmy zdezelowanymi autobusami! 19.01 jechałem autobusem 23 z Czechowa nr boczny 2199 po godzinie 19 35 jechało się w nim jak w komorze gazowej, bo spaliny przedostawały się do wnętrza. Wszystk ojest do sprawdzenia w jaki sposób! Nie stać nas na drogie automaty biletowe, więc niech urzędnicy ZTM nie obciążają tym pasażerów. Postęp techniczny jest wstazany ale nie wszystko naraz! Panowie radni, przypilnujcie trochę napaleńców z ZTM i niech pojeżdżą trochę sami tymi zrujnowanymi autobusami.

100 g.

lubelskim urzędnikom coś się udało.

k
kasownik

Zwolnić tych mylących się urzędników.Za co biorą pensje?A może to właśnie o to chodzi,aby naliczyć więcej i w takiej sytuacji będzie więcej do podziału zysku (nagrody,premie,trzynastki i czternastki)
Jednym słowem niedou8czeni i niekompetentni.A może stanowiska "po znajomości" otrzymali lub z tzw.łapanki?

j
jasio

Firma w firmie, a miało być lepiej. Chyba czas wziąć się do roboty panowie by obniżyć koszty własne

a
antygabi

Obecnie lubelski przewoźnik musi płacić ZTM-owi za przejazdy pracowników i ich rodzin. Podatek od tych biletów jest pobierany od pracowników.

g
gabi

A bezpłatne przejazdy dla pracowników i ich rodzin? Czy stać nas na to? Kto dzisiaj ma jeszcze takie ulgi? Czy od tych ulg trafia podatek do miasta lub fiskusa? Same znaki zapytania!

g
gabi

A bezpłatne przejazdy dla pracowników i ich rodzin? Czy stać nas na to? Kto dzisiaj ma jeszcze takie ulgi? Czy od tych ulg trafia podatek do miasta lub fiskusa? Same znaki zapytania!

g
gabi

A bezpłatne przejazdy dla pracowników i ich rodzin? Czy stać nas na to? Kto dzisiaj ma jeszcze takie ulgi? Czy od tych ulg trafia podatek do miasta lub fiskusa? Same znaki zapytania!

z
zły

Pan Żuk powiada -tak wysoki stopień dopłat z budżetu przekracza możliwości finansowania miasta !-no tak ale wyłożenie kasy na tor dla dwu niby sportowców to już nie przekracza budżetu to można finansować !!!ZTM nie szuka oszczędności w firmie nie chce ,nie potrafi , woli sięgać do miejskiej kasy czyli słaby to gospodarz co nie panuje w firmie którą zarządza. A druga sprawa to dlaczego na siłę chce się zlikwidować jak ktoś słusznie zauważył konkurencję bo ta jest wskazana nie tylko dla ducha czasu ale z logicznego punktu widzenia konkurencja wymusza -stymuluje myślenie itp. reakcje czyli albo broni się komuś stołka albo czyjegoś interesu ! A dla jasności powiem że nie słyszałem aby gdziekolwiek na świecie taka instytucja była dochodowa ,a władza ma za zadanie nadzorować ale tego nie robi -dlaczego!?.

c
codzienny pasażer

"Czym urzędnicy uzasadniają te zmiany? Głównie kosztami, które drastycznie wzrosły, kiedy postanowili zreformować komunikację i wprowadzić te same bilety u miejskich i prywatnych przewoźników." To może pozostawić prywatnych przewoźników w spokoju - ZTM nie trzeba byłoby tyle pieniędzy, byłaby jakaś konkurencja (zgodnie z duchem czasu!), a pasażerowie mieliby wybór między tańszą a droższą taką samą usługą? Dla jasności: jestem codziennym pasażerem (dojeżdżam do i z pracy), a nie prywatnym przewożnikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3