Utrudnienia w ruchu w centrum Lublina. Od soboty zamkną ul. Fabryczną. Jak pojedzie komunikacja miejska?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca ‘80 wraz z ul. Fabryczną będzie kosztować 61 mln zł
Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca ‘80 wraz z ul. Fabryczną będzie kosztować 61 mln zł Małgorzata Genca
To, że ul. Fabryczna zostanie zamknięta, to już pewne. To, że autobusy i trolejbusy pojadą przez 1 Maja, to też pewne. Jest już gotowy rozkład jazdy.

To ostatni tydzień przed feriami zimowymi dla uczniów. I ostatni, kiedy kierowcy mogą korzystać z ul. Fabrycznej. Od soboty droga zostanie zamknięta dla ruchu. I to na długo. Kierowcy nie pojadą nią do końca października.

Zamknięcie już potwierdzone

- Jest wstępna decyzja, aby zamknąć dla ruchu ul. Fabryczną - mówił w połowie stycznia Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Teraz zamknięcie tej drogi to już sprawa pewna. Ratusz zaakceptował w ostatni piątek złożony przez wykonawcę projekt organizacji ruchu. - Obejmuje on zamknięcie ul. Fabrycznej dla wszystkich pojazdów. Komunikacja zbiorowa będzie korzystała z objazdów przez ul. 1 Maja - informuje Karol Kieliszek z biura prasowego.

Droga zostanie zamknięta w najbliższą sobotę. Termin zbiega się z początkiem ferii zimowych. I jest to zbieżność nieprzypadkowa. W ferie zmniejsza się liczba pojazdów na ulicach w związku z wyjazdami na wypoczynek zimowy. Wprowadzany jest też nowy rozkład jazdy pojazdów komunikacji miejskiej.

- Rozkłady uwzględniające objazdy mamy już gotowe. Możemy je wprowadzić z dnia na dzień - przyznaje Grzegorz Malec, dyrektor ZTM Lublin.

„Odślepią” 1 Maja, ale tylko dla autobusów i trolejbusów

Fabryczna ma być zamknięta do października, czyli końca przebudowy ronda przy Gali. Kierowcy będą korzystać z objazdów. Podstawowy wyznaczono przez Wolską, plac Bychawski, Lubelskiego Lipca ’80. A to oznacza konieczność przejechania przez skrzyżowanie Lubelskiego Lipca ’80 z al. Piłsudskiego, gdzie już teraz tworzą się olbrzymie korki. - Kierowców jadących Drogą Męczenników Majdanka od strony Felina będziemy zachęcali, aby wjeżdżali w ul. Krańcową i dalej kontynuowali podróż al. Witosa lub korzystali z ul. Łęczyńskiej - mówi Kieliszek.

Inaczej pojadą trolejbusy i autobusy. Chodzi o linie 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159 i 160. Te jadąc w kierunku centrum skorzystają z „odślepionej” ul. 1 Maja. W przeciwną stronę będą jeździć przez Lubelskiego Lipca i Wolską.

„Zaślepiona” ma być ul. Bronowicka od strony Fabrycznej.

Zakaz ruchu na Fabrycznej będzie miał jeden wyjątek. Będą mogli z niej korzystać dojeżdżający do budynków przy ul. Kościelnej. Będzie to wiązało się z ograniczeniami. Wjazd w Fabryczną będzie możliwy tylko od Łęczyńskiej (prawoskręt), a wyjazd będzie tylko w ul. Wolską (lewoskręt).

Przedsiębiorcy: to tragedia

- Zamknięcie dla ruchu ul. Fabrycznej odcina nas od klientów - alarmuje Edward Płomiński, prezes Stowarzyszenia Handlowców i Przemysłowców „Na Klinie”. I wylicza, że stowarzyszenie skupia ok. 150 członków. - Mówimy o zakładach tapicerskich, punktach naprawy sprzętu agd czy komputerowego. Uszkodzonego, wymagającego renowacji sprzętu nie przynosi się do nas w kieszeni, trzeba go dowieźć autem.

Przedsiębiorcy przypominają, że ratusz obiecywał im, że ul. Fabryczna nie będzie zamykana.

- Planujemy etapowanie prac. Chcemy jak najdłużej zachować szeroki chodnik biegnący wzdłuż pawilonów handlowo--usługowych. Później sięgniemy po inne rozwiązania - twierdzi Kieliszek.

Wideo

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
praktyk

Po co kierować linię NR 25 pod dworzec PKP ? Jak tam dojechać ? przecież może dalej zawijać na końcowy przystanek przy parku Bronowice potem wracać Wolską .Z przystanku wis za wis kościoła przy ulicy Wolskiej zabierze przesiadających się ludzi z linii MPK skręcających z Drogi Męczenników Majdanka .

p
praktyk

Po co kierować linię NR 25 pod dworzec PKP ? Jak tam dojechać ? przecież 25 może dalej zawijać na końcowy przystanek przy parku Bronowice potem wracać Wolską .Z przystanku wis za wis kościoła przy ulicy Wolskiej zabierze przesiadających się ludzi z linii MPK skręcających z Drogi Męczenników Majdanka .

p
praktyk

Po co kierować linię NR 25 pod dworzec PKP ? Jak tam dojechać ? przecież 25 może dalej zawijać na końcowy przystanek przy parku Bronowice potem wracać Wolską .Z przystanku wis za wis kościoła przy ulicy Wolskiej zabierze przesiadających się ludzi z linii MPK skręcających z Drogi Męczenników Majdanka .

praktyk

Na od-ślepionej ulicy 1 Maja powinien być zrobiony przystanek MPK z "zadaszeniem" w okolicy sklepu Żabka .Kiedyś gdy ulica nie była zaślepiona był przystanek w okolicy Banku PKO ( dawny z żubrem ) . Tam dawno temu była szkoła . Z przystanku nie mający swoich samochodów a korzystający z MPK będą mieli możliwość przejścia koło blokowiska na Fabryczna, Kościelną, Stare Bronowice . Powinna być wytyczona trasa przejścia z ulicy Fabrycznej na ulice Bronowicką ,nie po zdewastowanej budową części jezdni po błocie jak jest teraz . Droga parkiem wzdłuż Bronowickiej jest lecz niestety nie ma bezpiecznego zejścia po ok.10 ciu stromych ,zniszczonych schodach na ulice Bronowicką - vis za vis zdroju z wodą . Nie ma barierek przy schodach ,kiedyś były , tędy przechodzą mieszkańcy i nie tylko , na piechotę do zespołu szkół przy Bronowickiej 21 , do kościoła , po zakupy ,do lekarzy i na przystanki MPK ,do Blokowiska przy Bronowickiej 3 . Most ma być robiony przez parę miesięcy do października. Komunikacja piesza musi być "bezpieczna "

W
Wacek

Teraz jak zrobię zakupy w Gali ( co jest jeszcze możliwe bo sklepy tam się zamykają) i nie posiadam samochodu więc z zakupami będę musiał pieszko przejść do bardzo odległego przystanku na Piłsudskiego bo stamtąd odjeżdża moje 158. Inaczej na LSM się nie dostanę.Paranoja! A trolejbusy w tym kierunku (szczególnie 158) jeżdżą 3 na godzinę!

o
obserwator

Jak patrzę na to co dzieję się w sprawie robót zlecanych przez ratusz to ogarnia mnie czarna rozpacz. Na świecie buduje się metra, tunele przez skały, mosty długości kilu km, podwodne tunele itd. W tym mieście przebudowa czy remont prostej drogi jest karkołomnym wyzwaniem na miarę lotu na marsa. O co chodzi ???? Chyba nie o pieniądze bo ceny są już na poziomie światowym lub wyższym? Problemem jest chyba pazerność i złodziejstwo generalnych wykonawców i pośredników bo oni biorą grubą kasę ale to nie spływa na dół. Nikt nie widzi tego problemu ??

m
mieszkaniec

Zmiana warunków zamówienia po przetargu, to przekręt. Kto się pod tym podpisze ? Dyrektor czy prezydent ?

D
DYLO

a sygnalizacja dalej będzie w cyklu normalnym ??????

r
r

Pan Zuk mieni sie swiatowcem a stosunki jak w Rosji. Wladza obiecuje , ze przejazd bedzie otwarty a potem zamyka i ma to gdzies.

T
Tomasz

Obserwuję budowę (przedłużenie Dywizjonu 303) od początku. To jest totalny bajzel. Nie ma chodników dla mieszkańców -brodzenie w błotnistej mazi po wytyczonych jezdniach.Wielokrotne odkopywanie i zasypywanie tych samych instalacji !!.Bałagan i brak organizacji.GDZIE JEST NADZOR BUDOWLANY ZE STRONY MIASTA!!A to wszystko z naszych pieniędzy. Wspólczuje mieszkańcom ul.Fabrycznej, czeka ich to samo.

J
Jb

Może pokażą plan co robią bo zamknąć to pestka i czy to jest potrzebne?

k
kici

W ostatnich wyborach samorządowych ludzie głosowali na zasadzie " zrobię na złość babci i odmrożę sobie uszy" co oznacza że na złość PIS głosowali na zbieraninę tego co teraz zasiada w rasie miasta pod nazwą komitet Żuka czyli PO PSL SLD itd. Klątwa Wsamraśnego wciąż wisi nad miastem i ludzie jak ognia boją się powrotu takiego specjalisty. To niestety spowodowało że wpadliśmy z deszczu pod rynnę. Nie wierzę że ludzie popierają tak szkodliwą i powiązaną układami władzę tych samych od lat przyspawanych do koryt ludzi w mieście którzy tylko nazwy komitetów wyborczych zmieniają. To nie jest władza dla ludzi ale dla wąskiej grupy biznesmenów i ich interesów.

m
max

Inaczej pojadą trolejbusy i autobusy. Chodzi o linie 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159 i 160
pytanie: a autobus nr 14 i trolejbus 153 i 158 jak beda jezdzic?

r
realista

Odnosze wrazenie ze ta firma jest zupelnie nieprzygotowana do tej roboty a w przetargu wziela udzial na zasadzie- rzucimy 2x wyzsza cene niz jest w kosztorysie i jak cudem przejdzie to potem bedziemy sie martwic. To dopiero poczatek problemow bo wydaje mi sie ze budowa tego "mostu" na tej "rzece" przerosnie mozliwosci tej firmy i ulica bedzie zamknieta do swiat ... 2020 r

O
Obs

Trudno to zrozumieć by na tyle miesięcy zamykać tak ważną ulicę. UM nie powinien się zgadzać na takie rozwiązanie

Dodaj ogłoszenie