Utrudnienia w ruchu w centrum Lublina. Od soboty zamkną ul. Fabryczną. Jak pojedzie komunikacja miejska?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca ‘80 wraz z ul. Fabryczną będzie kosztować 61 mln zł
Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca ‘80 wraz z ul. Fabryczną będzie kosztować 61 mln zł Małgorzata Genca
To, że ul. Fabryczna zostanie zamknięta, to już pewne. To, że autobusy i trolejbusy pojadą przez 1 Maja, to też pewne. Jest już gotowy rozkład jazdy.

To ostatni tydzień przed feriami zimowymi dla uczniów. I ostatni, kiedy kierowcy mogą korzystać z ul. Fabrycznej. Od soboty droga zostanie zamknięta dla ruchu. I to na długo. Kierowcy nie pojadą nią do końca października.

Zamknięcie już potwierdzone

- Jest wstępna decyzja, aby zamknąć dla ruchu ul. Fabryczną - mówił w połowie stycznia Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Teraz zamknięcie tej drogi to już sprawa pewna. Ratusz zaakceptował w ostatni piątek złożony przez wykonawcę projekt organizacji ruchu. - Obejmuje on zamknięcie ul. Fabrycznej dla wszystkich pojazdów. Komunikacja zbiorowa będzie korzystała z objazdów przez ul. 1 Maja - informuje Karol Kieliszek z biura prasowego.

Droga zostanie zamknięta w najbliższą sobotę. Termin zbiega się z początkiem ferii zimowych. I jest to zbieżność nieprzypadkowa. W ferie zmniejsza się liczba pojazdów na ulicach w związku z wyjazdami na wypoczynek zimowy. Wprowadzany jest też nowy rozkład jazdy pojazdów komunikacji miejskiej.

- Rozkłady uwzględniające objazdy mamy już gotowe. Możemy je wprowadzić z dnia na dzień - przyznaje Grzegorz Malec, dyrektor ZTM Lublin.

„Odślepią” 1 Maja, ale tylko dla autobusów i trolejbusów

Fabryczna ma być zamknięta do października, czyli końca przebudowy ronda przy Gali. Kierowcy będą korzystać z objazdów. Podstawowy wyznaczono przez Wolską, plac Bychawski, Lubelskiego Lipca ’80. A to oznacza konieczność przejechania przez skrzyżowanie Lubelskiego Lipca ’80 z al. Piłsudskiego, gdzie już teraz tworzą się olbrzymie korki. - Kierowców jadących Drogą Męczenników Majdanka od strony Felina będziemy zachęcali, aby wjeżdżali w ul. Krańcową i dalej kontynuowali podróż al. Witosa lub korzystali z ul. Łęczyńskiej - mówi Kieliszek.

Inaczej pojadą trolejbusy i autobusy. Chodzi o linie 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159 i 160. Te jadąc w kierunku centrum skorzystają z „odślepionej” ul. 1 Maja. W przeciwną stronę będą jeździć przez Lubelskiego Lipca i Wolską.

„Zaślepiona” ma być ul. Bronowicka od strony Fabrycznej.

Zakaz ruchu na Fabrycznej będzie miał jeden wyjątek. Będą mogli z niej korzystać dojeżdżający do budynków przy ul. Kościelnej. Będzie to wiązało się z ograniczeniami. Wjazd w Fabryczną będzie możliwy tylko od Łęczyńskiej (prawoskręt), a wyjazd będzie tylko w ul. Wolską (lewoskręt).

Przedsiębiorcy: to tragedia

- Zamknięcie dla ruchu ul. Fabrycznej odcina nas od klientów - alarmuje Edward Płomiński, prezes Stowarzyszenia Handlowców i Przemysłowców „Na Klinie”. I wylicza, że stowarzyszenie skupia ok. 150 członków. - Mówimy o zakładach tapicerskich, punktach naprawy sprzętu agd czy komputerowego. Uszkodzonego, wymagającego renowacji sprzętu nie przynosi się do nas w kieszeni, trzeba go dowieźć autem.

Przedsiębiorcy przypominają, że ratusz obiecywał im, że ul. Fabryczna nie będzie zamykana.

- Planujemy etapowanie prac. Chcemy jak najdłużej zachować szeroki chodnik biegnący wzdłuż pawilonów handlowo--usługowych. Później sięgniemy po inne rozwiązania - twierdzi Kieliszek.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 44

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
praktyk

Po co kierować linię NR 25 pod dworzec PKP ? Jak tam dojechać ? przecież może dalej zawijać na końcowy przystanek przy parku Bronowice potem wracać Wolską .Z przystanku wis za wis kościoła przy ulicy Wolskiej zabierze przesiadających się ludzi z linii MPK skręcających z Drogi Męczenników Majdanka .

p
praktyk

Po co kierować linię NR 25 pod dworzec PKP ? Jak tam dojechać ? przecież 25 może dalej zawijać na końcowy przystanek przy parku Bronowice potem wracać Wolską .Z przystanku wis za wis kościoła przy ulicy Wolskiej zabierze przesiadających się ludzi z linii MPK skręcających z Drogi Męczenników Majdanka .

p
praktyk

Po co kierować linię NR 25 pod dworzec PKP ? Jak tam dojechać ? przecież 25 może dalej zawijać na końcowy przystanek przy parku Bronowice potem wracać Wolską .Z przystanku wis za wis kościoła przy ulicy Wolskiej zabierze przesiadających się ludzi z linii MPK skręcających z Drogi Męczenników Majdanka .

praktyk

Na od-ślepionej ulicy 1 Maja powinien być zrobiony przystanek MPK z "zadaszeniem" w okolicy sklepu Żabka .Kiedyś gdy ulica nie była zaślepiona był przystanek w okolicy Banku PKO ( dawny z żubrem ) . Tam dawno temu była szkoła . Z przystanku nie mający swoich samochodów a korzystający z MPK będą mieli możliwość przejścia koło blokowiska na Fabryczna, Kościelną, Stare Bronowice . Powinna być wytyczona trasa przejścia z ulicy Fabrycznej na ulice Bronowicką ,nie po zdewastowanej budową części jezdni po błocie jak jest teraz . Droga parkiem wzdłuż Bronowickiej jest lecz niestety nie ma bezpiecznego zejścia po ok.10 ciu stromych ,zniszczonych schodach na ulice Bronowicką - vis za vis zdroju z wodą . Nie ma barierek przy schodach ,kiedyś były , tędy przechodzą mieszkańcy i nie tylko , na piechotę do zespołu szkół przy Bronowickiej 21 , do kościoła , po zakupy ,do lekarzy i na przystanki MPK ,do Blokowiska przy Bronowickiej 3 . Most ma być robiony przez parę miesięcy do października. Komunikacja piesza musi być "bezpieczna "

W
Wacek

Teraz jak zrobię zakupy w Gali ( co jest jeszcze możliwe bo sklepy tam się zamykają) i nie posiadam samochodu więc z zakupami będę musiał pieszko przejść do bardzo odległego przystanku na Piłsudskiego bo stamtąd odjeżdża moje 158. Inaczej na LSM się nie dostanę.Paranoja! A trolejbusy w tym kierunku (szczególnie 158) jeżdżą 3 na godzinę!

o
obserwator

Jak patrzę na to co dzieję się w sprawie robót zlecanych przez ratusz to ogarnia mnie czarna rozpacz. Na świecie buduje się metra, tunele przez skały, mosty długości kilu km, podwodne tunele itd. W tym mieście przebudowa czy remont prostej drogi jest karkołomnym wyzwaniem na miarę lotu na marsa. O co chodzi ???? Chyba nie o pieniądze bo ceny są już na poziomie światowym lub wyższym? Problemem jest chyba pazerność i złodziejstwo generalnych wykonawców i pośredników bo oni biorą grubą kasę ale to nie spływa na dół. Nikt nie widzi tego problemu ??

m
mieszkaniec

Zmiana warunków zamówienia po przetargu, to przekręt. Kto się pod tym podpisze ? Dyrektor czy prezydent ?

D
DYLO

a sygnalizacja dalej będzie w cyklu normalnym ??????

r
r

Pan Zuk mieni sie swiatowcem a stosunki jak w Rosji. Wladza obiecuje , ze przejazd bedzie otwarty a potem zamyka i ma to gdzies.

T
Tomasz

Obserwuję budowę (przedłużenie Dywizjonu 303) od początku. To jest totalny bajzel. Nie ma chodników dla mieszkańców -brodzenie w błotnistej mazi po wytyczonych jezdniach.Wielokrotne odkopywanie i zasypywanie tych samych instalacji !!.Bałagan i brak organizacji.GDZIE JEST NADZOR BUDOWLANY ZE STRONY MIASTA!!A to wszystko z naszych pieniędzy. Wspólczuje mieszkańcom ul.Fabrycznej, czeka ich to samo.

.

Będzie dojazd od 1 Maja. Chyba kliencie są w stanie przejść te kilkadziesiąt metrów pieszo?

J
Jb

Może pokażą plan co robią bo zamknąć to pestka i czy to jest potrzebne?

k
kici

W ostatnich wyborach samorządowych ludzie głosowali na zasadzie " zrobię na złość babci i odmrożę sobie uszy" co oznacza że na złość PIS głosowali na zbieraninę tego co teraz zasiada w rasie miasta pod nazwą komitet Żuka czyli PO PSL SLD itd. Klątwa Wsamraśnego wciąż wisi nad miastem i ludzie jak ognia boją się powrotu takiego specjalisty. To niestety spowodowało że wpadliśmy z deszczu pod rynnę. Nie wierzę że ludzie popierają tak szkodliwą i powiązaną układami władzę tych samych od lat przyspawanych do koryt ludzi w mieście którzy tylko nazwy komitetów wyborczych zmieniają. To nie jest władza dla ludzi ale dla wąskiej grupy biznesmenów i ich interesów.

m
max

Inaczej pojadą trolejbusy i autobusy. Chodzi o linie 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159 i 160
pytanie: a autobus nr 14 i trolejbus 153 i 158 jak beda jezdzic?

r
realista

Odnosze wrazenie ze ta firma jest zupelnie nieprzygotowana do tej roboty a w przetargu wziela udzial na zasadzie- rzucimy 2x wyzsza cene niz jest w kosztorysie i jak cudem przejdzie to potem bedziemy sie martwic. To dopiero poczatek problemow bo wydaje mi sie ze budowa tego "mostu" na tej "rzece" przerosnie mozliwosci tej firmy i ulica bedzie zamknieta do swiat ... 2020 r

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3