Uwaga! Do drzwi puka gazownik

Joanna Biegalska
Przedstawiciele gazowni z nową umową sprzedaży w ręku pukają do mieszkań.
Przedstawiciele gazowni z nową umową sprzedaży w ręku pukają do mieszkań. Fot. Małgorzata Genca
Jednemu z mieszkańców ulicy Pana Balcera w Lublinie złożył nieoczekiwaną wizytę przedstawiciel Gazowni Lubelskiej. Młoda osoba powołała się na jakąś ustawę, machnęła identyfikatorem i wręczyła przez drzwi zaskoczonemu lokatorowi dokument do podpisu.

Na pytanie, o co chodzi, padła enigmatyczna odpowiedź i ponowne "proszę podpisać". Właściciel mieszkania nie podpisał umowy, obawiając się oszustwa. Dopiero później okazało się, że chodzi tylko o aktualizację umowy sprzedaży, a Gazownia Lubelska wybrała bezpośrednią drogę dotarcia do klientów, odwiedzając ich w domu.

- To dziwne, że gazownia wysyła z umowami osoby niekompetentne - nie ukrywa wątpliwości pan Przemysław z ul. Pana Balcera. - Chłopak, który zaskoczył mnie w domu, kazał mi podpisać dokument. Mam zasadę nie podpisywać niczego, dopóki nie upewnię się, o co chodzi. Jeżeli gazowni zależy na szybkim dotarciu do klientów, powinna też postarać się o większą wiarygodność swoich przedstawicieli.

Wyjaśniliśmy sprawę umów. Na terenie kraju prowadzona jest aktualizacja umów sprzedaży gazu. To akcja mająca na celu dostosowanie się do wymogów prawa energetycznego. Ustawa "Prawo energetyczne" nakłada na przedsiębiorstwa energetyczne obowiązek dostosowania umów zawartych przed 1 lipca 2007 roku do wymagań określonych w art. 5 ustawy. Na aktualizację takich umów przedsiębiorstwa energetyczne mają czas tylko do końca 2009 roku. Dlatego się śpieszą i próbują dotrzeć do klienta wszelkimi sposobami.

- Akcja jest prowadzona od kilku miesięcy w naszych biurach obsługi klienta, żeby ją przyśpieszyć i wywiązać się z zobowiązania nałożonego przez prawo energetyczne działamy również poprzez osoby, które w imieniu PGNiG docierają do klienta - wyjaśnia Henryk Skałba, zastępca dyrektora PGNiG SA, Karpacki Oddział Obrotu Gazem Gazownia Lubelska. - Każdy przedstawiciel ma identyfikator ze zdjęciem i upoważnienie do przetwarzania danych osobowych. Został też przeszkolony w zakresie samych umów. Tożsamość przedstawicieli można sprawdzić pod numerem infolinii PGNiG S.A.: 801 809 900.

Gazownia Lubelska zastrzega, że nowa umowa nie rodzi żadnych dodatkowych obciążeń czy konsekwencji dla klienta. Jest tylko nową formułą zawierającą wcześniejsze zapisy dotyczące sprzedaży oraz dystrybucji gazu.

- Oczywiście każdy klient otrzymuje kopię umowy, chyba że nastąpiła zmiana właściciela lokalu, wtedy sporządzana jest na miejscu nowa umowa z aktualnymi danymi, która musi być podpisana przez nas - dodaje dyrektor Henryk Skałba. -Kopia umowy będzie w takiej sytuacji dostarczona w terminie późniejszym. Nie należy się niepokoić.

Umowy można też aktualizować poprzez stronę internetową www.pgnig.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie