W Lublinie rowerami pojedziemy pod prąd. Kontraruch rowerowy będzie m.in. na Lubartowskiej

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Ul. Kozia to jedyna droga w centrum Lublina z kontraruchem. Znaki umożliwiające przejazd rowerzystom pojawiły się w czerwcu.
Ul. Kozia to jedyna droga w centrum Lublina z kontraruchem. Znaki umożliwiające przejazd rowerzystom pojawiły się w czerwcu. Małgorzata Genca
19 ulic znalazło się na mapie dróg, gdzie ma być wprowadzony kontraruch dla rowerów. Ratusz właśnie podał listę ulic, na których można się spodziewać w najbliższym czasie takiego rozwiązania. - To ułatwi rowerzystom przemieszczanie się po mieście, skróci im trasę przejazdu - podkreślała Beata Stepaniuk, radna PO. To właśnie w odpowiedzi na jej interpelację magistrat podał, gdzie planuje wprowadzić kontraruch.

- Zasada jest bardzo prosta. Na jednokierunkowych ulicach rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd - tłumaczył Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Na liście znalazły się m.in. ul. Lubartowska, Furmańska, Kowalska.

- Obecnie, aby zgodnie z przepisami przejechać rowerem z pl. Zamkowego pod ratusz, cykliści muszą wjechać na al. Tysiąclecia i Solidarności a następnie pojechać Wodopojną i Świętoduską. Wprowadzenie kontraruchu na ul. Kowalskiej pozwoli znacząco skrócić tę drogę oraz uniknąć przejazdu przez bardzo ruchliwe, tranzytowe arterie, czyli al. Solidarności i Tysiąclecia - mówił Aleksander Wiącek z lubelskiego Porozumienia Rowerowego.

Rowerzyści mogliby też, podobnie jak trolejbusy, przejechać na wprost przez skrzyżowanie ul. Lubartowskiej z al. Tysiąclecia, gdy jadą od strony rogatki lubartowskiej.

Obecnie kontraruch jest umożliwiony w centrum tylko na ul. Koziej. - W ramach przebudowy ul. Narutowicza planowane są podobne zmiany organizacji ruchu na ul. Konopnickiej i Orlej. Tam kontraruch mógłby zacząć obowiązywać od jesieni - dodał Wiącek.

Ratusz wyliczył, że koszt wprowadzenia kontraruchu na 19 ulicach sięgnąłby 250 tys. zł. - W niektórych przypadkach wymagałoby to prac inwestycyjnych, np. na Kowalskiej korekty wjazdu z ul. Lubartowskiej. Nie ma tych środków w tegorocznym budżecie. Dlatego kontraruch zostałby wprowadzony dopiero w kolejnych latach - wyjaśniał Kieliszek.

Kontraruch dla rowerów wprowadziły na ulicach m.in. Poznań, Wrocław, Warszawa. - Najaktywniej w tej sprawie działa Gdańsk. Jest tam 127 ulic z kontraruchem. I wbrew obawom wyrażanym szczególnie przez kierowców samochodów, to bardzo bezpieczne rozwiązanie. W Gdańsku w ciągu pięciu lat doszło tylko do jednego wypadku z udziałem rowerzysty na ulicy, na której obowiązuje kontraruch dla cyklistów - uzupełniał Wiącek.

Gdzie kontraruch

Ogrodowa, Raabego, Akademicka, Konopnicka, Orla, Chopina, Zuchów, Legionowa, Głowackiego, Weteranów, Rymwida, Wallenroda, Wajdeloty, Furmańska, Cyrulicza, Lubartowska, Kowalska, Hiacyntowa, Trześniowska.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 62

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ana

Konopnicka nie jest szczególnie uczęszczana przez rowerzystów bo i po co?Ale dla tych kilku potencjalnych cyklistów zniknęlo 20 miejsc parkingowych za które placimy miastu HALO MY TU MIESZKAMY !!!!

h
hrabiaski

tak po równo!ale w stosunku do wniesionych opłat,kierowca pojazdu sam.ponosi koszty paliwa,płacąc akcyzę,utrzymuje prac.CPN,warsztatów,bieżnikowni,utrzymuje też pracowników agencji ubez.za swoje pieniądze remontuje drogi,a co mamy z cyklistów?!stałe zagrożenie że idąc chodnikiem imbecyl na rowerze złamie komuś nogę! najwyższy czas to roszczeniowe towarzystwo nauczyć rozumu,i objaśnić ,kto jest kto!

r
rowerzysta

W Anglii jest mało wypadków. Jest propozycja wprowadzenia ruchu lewostronnego w Polsce. Na początek, na próbę - TIRy.

.... ..

Idiotyzm!

a
as

Słyszałeś o czymś takim jak kliamtyzacja? Kup sobie auto z klimatyzacją i nie pierdziel głupot!

Z
Zyndram

w tym kraju wolno poruszać się na rowerze po ulicach bez jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego znajomość przepisów ruchu? Kiedyś było coś takiego jak karta rowerowa. Jak nie miałeś prawa jazdy, a chciałeś jeździć rowerem po ulicy to musiałeś ja mieć.

O
Obserwator rzeczywistosci

...zezwolić na jazdę pod prąd także motorowerom i motocyklom. Też są wąskie - jakoś się wyminą z samochodami.

O
Obserwator rzeczywistosci

Moje wątpliwości dotyczą sytuacji takich jak np. ulica Głowackiego, gdzie parkingi dla samochodów są wyznaczone na przemian, raz po lewej, raz po prawej stronie jezdni. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jadące z góry slalomem samochody oraz rowerzystów jadących również slalomem pod prąd.

j
ja

Pozwólmy wszystkim wszędzie jeździć i chodzić jak chcą rowerem "pod prąd", furmanką bez latarki po drodze ekspresowej, samochodem po alejkach w Ogrodzie saskim a na rowerowej ścieżce niech każdy ma prawo rozłożyć kocyk i urządzić sobie piknik jeśli będzie miał ochotę! Zlikwidować durne komunistyczne prawo o ruchu drogowym! Po co regulować jakieś tam zasady współistnienia i współfunkcjonowania różnych bytów w przestrzeni publicznej, łagodzić napięcia i godzić interesy, skoro całe grupy najmniej odpowiedzialnych, za to najbardziej rozwydrzonych i roszczeniowych osobników mają być traktowane wyjątkowo a nawet być z niego wyłączone tylko dlatego, że posługują się takim a nie innym pojazdem i uważają to za powód do dumy?

j
ja

Natomiast francuskojęzyczni Belgowie nazywają się WALONI.

o
o.

... czyli rozumiem, przyjmując, że w Polskich miastach współczynnik motoryzacji wynosi ok. 500 sam. os/ 1000 mieszk., twierdzisz, że połowa społeczeństwa ma problemy z układem kostnym, tygodniowo przejeżdża do 1k km z dużym bagażem?
Zastanów się, ile jest takich przypadków.

j
ja

Stworzyć sieć "terenów wybiegowych", automatów z torebkami na kupki, pojemników na odpady biologiczne... Jak się ma "hajs" na zaspokajanie potrzeb rozwydrzonych roszczeniowych roweraków, powinno się go mieć również na zaspokajanie potrzeb tysięcy innych obywateli - bez wyróżniania i dyskryminowania, w interesie publicznym i WSZYSTKICH, nie tylko grupki hałaśliwych fanatyków! :-P

o
o.Truflik

Lubisz jak wszyscy mają tak samo? Po równo? To napisz do urzędu miasta wniosek, żeby nakłady na infrastrukturę samochodową i rowerową dzielone były po równo...

o
o.Truflik

To ciekawe, bo ja w taki upał po 20-minutowej przejażdżce po mieście wychodzę z samochodu bardziej spocony niż z rowera

j
ja

takich "czarnych owiec" jest wyjątkowo dużo, wystarczy wyjść na miasto i się rozejrzeć, by to zauważyć. Popierajcie dalej bezmyślność, chamstwo i prostactwo, brak minimum woli dostosowania się do życia w społeczeństwie - rower nie jest żadną świętością, środkiem idiotycznego "lansu". To jest tylko zwykłe narzędzie, dla jednych częstszego a dla innych rzadszego użytku; są także ludzie nieużywajęcy go wcale - i musicie kiedyś, prędzej czy później wreszcie to zrozumieć i uszanować, "nawiedzeni" debile!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3