Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Lublinie zmniejsza się liczba postojówek dla taksówek

Ilona Leć
Jako pierwsze w mieście pasy dla rowerów wymalowano na ul. Wileńskiej. To one zabrały miejsce postojowi taksówek
Jako pierwsze w mieście pasy dla rowerów wymalowano na ul. Wileńskiej. To one zabrały miejsce postojowi taksówek Małgorzata Genca
Kierowcy lubelskich korporacji taksówkowych skarżą się na brak wystarczającej ilości miejsc do postoju. Część z nich zabrały pasy dla rowerów.

- Zdarza się, że świadomie narażamy się na mandaty, bo parkujemy na chodnikach i w miejscach, gdzie obowiązuje zakaz. A wielu z nas po prostu nie ma innego wyjścia - denerwuje się pan Mirosław, taksówkarz z firmy "Ale Taxi". W tej korporacji pracuje ponad 160 taksówkarzy (łącznie w Lublinie przyznano już 1305 licencji taxi).

- Znalezienie wolnego miejsca przeznaczonego na postój dla naszych aut graniczy chwilami z cudem. Brakuje ich m.in. na LSM i Kalinie. Ponadto dwa postoje zostały zajęte przez pasy dla rowerów, które wymalowano na ulicach - wylicza pan Mirosław.
Wyznaczanie pasów dla rowerów zaczęło się pod koniec sierpnia. W sumie nowe oznakowania pojawiły się na 14 ulicach w mieście. Zabieg ten miał rozładować ruch i zachęcić mieszkańców do przesiadania się na rowery. Niestety, przy okazji urzędnicy uprzykrzyli życie taksówkarzom.

Na likwidację działających od lat postojów taksówek narzekają też sami klienci

- Pasy dla rowerów weszły na miejsce obowiązujących do tej pory postojów przy ul. Radziszewskiego, obok kina Bajka oraz na ul. Wileńskiej - wyjaśnia pan Jacek z "Damel Taxi". Likwidacja funkcjonujących postojówek to także kłopot dla mieszkańców, szczególnie starszych osób. - Z naszych usług korzystają też seniorzy, którzy nie zamawiają taksówek przez komórkę, bo nawet ich nie mają, tylko wsiadają do tych pojazdów, które stoją zaparkowane np. w pobliżu ich bloku. W tym momencie nie wiedzą już nawet, gdzie mogą nas szukać - martwi się pan Jacek.

Z danych ratusza wynika, że na terenie miasta znajduje się 67 miejsc postojowych, w większości z przeznaczeniem dla minimum trzech i więcej taksówek. Liczba ta okazuje się być jednak niewystarczająca.

- Staramy się wsłuchiwać w potrzeby wszystkich uczestników ruchu drogowego i jeśli wpłyną wnioski, w uzasadnionych przypadkach będziemy dopuszczać zmiany organizacji ruchu, uprzywilejowując taksówkarzy - zapewnia Joanna Bobowska z biura prasowego UML.
W ostatnich latach w porozumieniu z korporacjami taksówkarzy zostały wyznaczone dodatkowe miejsca postojowe na terenie miasta.

- Obecnie korporacje najczęściej starają się o miejsca w formie kopert zastrzeżonych w ścisłym centrum, za dodatkową opłatą. Taksówkarze mogą też po godzinie 23 zatrzymywać się na buspasach - przypomina Bobowska.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski