– Co? Płatne? Może zajęliby się budowaniem nowych parkingów, a nie wyciąganiem pieniędzy od kierowców – oburza się pan Marcin. Od 1 czerwca w Lublinie zaczęła funkcjonować podstrefa D strefy płatnego parkowania. Obejmuje tereny w rejonie dworca głównego PKS przy al. Tysiąclecia oraz u zbiegu al. Piłsudskiego z Al. Zygmuntowskimi.
Rozszerzenie strefy miasto tłumaczy potrzebą wymuszenia rotacji parkujących aut. – Nadmiar samochodów przy bezpłatnej przestrzeni parkingowej powoduje niską rotację pojazdów wynikającą z długich okresów postoju, a to z kolei doprowadza do ignorowania przez niektórych kierowców zasad parkowania i zastawianie chodników, przejść dla pieszych i innej przestrzeni publicznej – mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina. I dodaje: – Takie rozwiązanie służy również promowaniu alternatywnych form transportu, w tym komunikacji miejskiej.
Granicę pierwszego z obszarów, o który powiększyła się strefa płatnego parkowania, wyznaczają ulice: Tysiąclecia (bez tej ulicy) od Unii Lubelskiej do Lubartowskiej, Solidarności (bez tej ulicy) od Lubartowskiej do Prusa, Prusa (bez tej ulicy), Jaczewskiego, Obywatelska, Unicka (bez tej ulicy), Podzamcze (bez tej ulicy), Lwowska (bez tej ulicy) od Podzamcze do ronda Dmowskiego. Tym samym trzeba będzie płacić za parkowanie m.in. w rejonie dworca PKS, targowiska przy Tysiąclecia, szpitala im. Jana Bożego czy Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej. Drugi obszar wyznaczają zaś: Bystrzyca (od Piłsudskiego do Unii Lubelskiej), Unii Lubelskiej (od mostu na Bystrzycy do Zygmuntowskich), Zygmuntowskie, Piłsudskiego (od Zygmuntowskich do mostu na Bystrzycy). To okolice dwóch lubelskich stadionów: lekkoatletycznego oraz żużlowego.
Opłaty w podstrefie strefie D są takie same jak w podstrefie C:
- za pierwszą godzinę kierowcy płacą 2 zł,
- za drugą – 2,4 zł,
- za trzecią – 2,8 zł,
- za za czwartą i każdą kolejną – ponownie 2 zł.
W poniedziałek trwały jeszcze prace przy oznakowaniu nowej podstrefy. M.in. przy ul. Lubartowskiej malowane były linie wyznaczające płatne miejsca parkingowe. W nowej podstrefie będzie ich łącznie 436.
– W przypadku ul. Lubartowskiej parkowanie będzie miało miejsce częściowo na ulicy, a częściowo na chodniku, tym samym miejsca postojowe zostaną we właściwy sposób wymalowane – zapewnia Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Prowadzenie tej części strefy parkowania miasto powierzyło MPK. Usługę zleciło „z wolnej ręki”. Wartość zamówienia oszacowano na ponad 1,2 mln zł.
Na terenie nowej podstrefy jest ustawionych 25 parkomatów. Biuro Strefy Płatnego Parkowania działa przy ul. Lubartowskiej 72A. Jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.30.
Kierowcy w podstrefie D muszą się spodziewać nie tylko kontroli ze strony pracowników MPK, ale też strażników miejskich. Ci ostatni jednak nie będą sprawdzać czy uiszczona została opłata za parkowanie.
– Zawsze pojawiamy się w miejscach, gdzie zaczynają obowiązywać nowe regulacje. Informujemy kierowców o zmianach, pouczamy jak mają postępować, aby być w zgodzie z przepisami. Takie działania prowadzimy przez około tydzień – mówi Robert Gogola, rzecznik lubelskiej Straży Miejskiej.
- Ulica Bernardyńska w Lublinie na starych fotografiach i teraz. Widać różnicę? Zobacz
- 13 dzieci utonęło w Wiśle. Tragedia sprzed lat nadal budzi emocje
- Targ staroci wrócił do Lublina. Takie cuda można było kupić. Koniecznie zobaczcie
- Te detale zachwycają! Najpiękniejsze kamienice na Starym Mieście w Lublinie. Zobacz
- Co słychać u najpopularniejszych osób z woj. lubelskiego?
- Duda, Dudek, a może Kot? To najczęstsze nazwiska w woj. lubelskim
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?