W tym roku św. Mikołaj kupi dzieciom prezenty w sieci

RedakcjaZaktualizowano 
Polskapresse
Aż 33 proc. młodych Polaków zamierza w tym roku kupić świąteczne prezenty w internecie - wynika z badań firmy Deloitte. Nic dziwnego: zakupy w internetowych sklepach i pasażach handlowych są zazwyczaj tańsze niż tradycyjne.

- W jednym z największych internetowych sklepów www.merlin.pl liczba przesyłek w okresie świątecznym jest dwukrotnie wyższa niż w tradycyjne dni, blisko dwa razy wyższa jest wartość zamówień - dodaje Agata Czarnowska, rzecznik prasowy sklepu.

Nic dziwnego: zakupy w internetowych sklepach i pasażach handlowych są zazwyczaj tańsze niż tradycyjne. - Ceny towarów elektronicznych są średnio o ponad 24 proc. niższe niż w znanych sieciach handlowych - mówi Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający porównywarki cenowej Nokaut.pl. Tak wynika z badania cen, które Nokaut przeprowadził na losowo wybranej grupie 500 artykułów RTV i AGD. Okazało się, że aż w 472 przypadkach ceny oferowane przez sklepy internetowe były niższe od cen w sieciach handlowych.

Żeby paczka dotarła na czas, zamiast z tradycyjnej poczty lepiej skorzystać z usług kuriera

Nie ma prezentu, którego nie dałoby się kupić w sieci. Z danych firmy DotCom River wynika, że w Polsce działa około 7,5 tys. sklepów internetowych - 5 lat temu było ich tylko 1,8 tys. Z roku na rok zwiększa się także wartość zakupów: w ubiegłym roku wydaliśmy ponad 11 mld zł, o 36,4 proc. więcej niż w 2007 r. W tym roku ma być to około 14 mld zł - wynika z badań firmy DotCom River.

W gąszczu internetowych ofert można się pogubić. Stąd coraz więcej inicjatyw, takich jak pasaże handlowe czy porówny-warki cenowe, które próbują ułatwić klientom wybór produktów, a właścicielom sklepów - dotarcie do klienta. Jedną z nowszych inicjatyw, która szybko zdobywa rynek, jest internetowy pasaż handlowy www.sklepy.gratka.pl. Chociaż portal ruszył zaledwie trzy miesiące temu, to już obecnie prezentuje ofertę 113 tys. produktów z 238 sklepów. - Dzięki współpracy z takimi serwisami jak Gazeta.pl czy Wiadomosci24.pl docieramy do prawie 10 mln użytkowników - mówi Magdalena Chudzikiewicz, rzecznik sklepu.

Jak podkreślają przedstawiciele Sklepy.gratka.pl, jednym z atutów pasażu jest staranna selekcja sklepów. - Z badań firmy Deloitte wynika, że dla 60 proc. Polaków jedną z głównych barier w internetowych zakupach jest obawa o bezpieczeństwo. Dlatego my starannie selekcjonujemy współpracujące sklepy, m.in. sprawdzamy, czy firma prowadzi zarejestrowaną działalność gospodarczą - podkreśla Eliza Słoma-Górska z portalu Sklepy.gratka.pl.

Ale uwaga - na internetowe zakupy pozostało już niewiele czasu. Inaczej przesyłka może nie dojść na czas - ostrzegają właściciele sklepów w sieci.

Na wirtualne zakupy Polacy wydają obecnie 14 mld zł rocznie. To o 3 mld zł więcej niż w 2007 r.

Większość sklepów odradza już wybieranie dostawy za pośrednictwem tradycyjnej poczty. - Nie gwarantujemy, że przesyłka dotrze na czas - ostrzega Agata Czarnowska ze sklepu Merlin.pl.
Poczta tonie bowiem w tym roku w powodzi paczek. W samej sortowni warszawskiej liczba paczek wzrosła dziesięciokrotnie w porównaniu do innych miesięcy. Ale poczta uspokaja. - Jeśli przesyłka zostanie nadana w przyszłym tygodniu, na pewno dotrze na czas. Jeśli zajdzie potrzeba, doręczyciele będą przynosić przesyłki nawet w soboty - deklaruje Michał Dziewulski z biura prasowego Poczty Polskiej.

Z kolei na złożenie zamówienia z dostawą za pośrednictwem firmy kurierskiej mamy czas w wielu sklepach nawet do 20-21 grudnia. Trzeba jednak pamiętać, że tylko w przypadkach, gdy towar jest w magazynie. Niestety, w wielu sklepach niektóre produkty są ściągane z hurtowni dopiero po złożeniu zamówienia, zwlekanie z zamówieniami na ostatnią chwilę może być ryzykowne.
Niestety, kurier to nie dla wszystkich dobre rozwiązanie. - Kurier firmy DPD dociera zawsze w godzinach pracy, kiedy nikogo nie ma w domu, a paczka po dwóch dniach wraca do nadawcy - przestrzega klientka sklepu Quelle.pl.

Nowością, która w czasie tegorocznych świąt przejdzie chrzest bojowy, są paczkomaty - specjalne automaty, w których po wprowadzeniu kodu można odebrać wcześniej opłaconą przesyłkę, niezależnie od pory dnia. InPost uruchomił sieć 150 takich automatów jesienią, do końca roku stanie 150 kolejnych punktów w największych miastach Polski. - Po niecałych 2 miesiącach od komercyjnego startu usługi już 21 tys. klientów InPost korzysta z paczkomatów 24/7 - mówi Rafał Brzoska, prezes Zarządu InPost. Także Ruch w tegoroczne święta będzie miał możliwość sprawdzenia swojej nowej oferty "Paczka w Ruchu".

Joanna Pieńczykowska

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Materiał oryginalny: W tym roku św. Mikołaj kupi dzieciom prezenty w sieci - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3