Istnieją firmy, które w swoich wartościach wpisane mają prawdziwa troskę o klientów, wspierają ich nie tylko prowadząc działalność statutową, ale też angażując się bezpośrednio, niosąc namacalną pomoc tam, gdzie jest ona potrzebna.

Koronawirus zdezorganizował nasze życie i wprowadził niepewność co do kształtu przyszłości. Obawiamy się zachorowania swojego lub bliskich czy utraty dochodów, dodatkowo życie utrudnia nam izolacja. Dużo osób potrzebuje pomocy i wsparcia, by na nowo ze spokojem móc patrzeć w przyszłość.

A jeśli mowa o przyszłości finansowej, warto spojrzeć co oferują dziś Polakom ubezpieczyciele.

Trzeba przyznać, że towarzystwa aktywnie włączyły się w walkę z epidemią. Działają na różne sposoby, wspierając służbę zdrowia oraz chorych. . Nie tylko rzetelnie wypełniają swoje obowiązki ustawowe i umowne, ale też wychodzą z pomocą znacznie dalej, zapewniając konkretne materialne świadczenia.

Ogromnie zaangażowani są też pośrednicy, agenci ubezpieczeniowi, którzy sprawnie dostosowali się do nowych okoliczności i przez cały czas oferują wsparcie klientom, a także lokalnym społecznościom.

Pomoc dla szpitali i pacjentów

Dzisiaj, kiedy służba zdrowia zmaga się z ogromnymi brakami, zarówno podstawowych produktów dla pacjentów, jak i profesjonalnego sprzętu medycznego, niezbędnego dla ratowania zakażonych, każda pomoc dla szpitali przyczynia się do ratowania życia i zdrowia ludzi. Tam, gdzie lekarze, pielęgniarki, salowe, ratownicy czy diagności z ogromnym poświęceniem zmagają się z epidemią, odpowiednie wsparcie jest bardzo cenne.

W trosce o służbę zdrowia i pacjentów ubezpieczyciele włączyli się w pomoc dla szpitali. Kilka firm naraz jest w stanie zdziałać więcej, a zaangażowanie i branży ubezpieczeniowej w walkę z koronawirusem jest ogromne i bez trudu można znaleźć sojuszników w działaniach wspierających służbę zdrowia. W obliczu trwającej pandemii Axa, Generali, Nationale-Nederlanden oraz Unum wraz z Fundacją Unum podjęły wspólną inicjatywę, której celem jest wsparcie Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w walce z koronawirusem.

Firmy przekazały łącznie 300 tys. złotych na zakup - bodypletyzmografów. To urządzenia, które pozwalają na przeprowadzenie pełnej, zaawansowanej diagnostyki układu oddechowego. Dają one obecnie najdokładniejszy pomiar czynności wentylacji płuc. Unum przekazało także kwotę 5 tys. zł dla Szpitala Ginekologiczno-Połozniczego Ujastek w Krakowie na zakup jednorazowych materiałów medycznych.

Na tym nie koniec. Spółka zatroszczyła się także o wsparcie rzeczowe dla placówek medycznych, zapewniając środki niezbędne do zapobiegania przenoszenia się wirusa. Skala pomocy jest znacząca i obejmuje zakupy dla szpitali w kilku miastach: środki odkażające dla oddziału zakaźnego Szpitala im. Stefana Żeromskiego w Krakowie, 2200 maseczek dla pracowników Szpitala Dziecięcego w Olsztynie, 400 maseczek i 70 przyłbic dla Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II oraz Krakowskiego Szpitala Uniwersyteckiego i 20 kombinezonów dla Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką w Bydgoszczy.

- Ogromne zaangażowanie, oddanie i trud służb medycznych w walce z pandemią budzi nie tylko nasz podziw, ale i solidarność. Podążamy za tą samą misją, by chronić i dbać o bezpieczeństwo milionów Polaków, dlatego to dla nas naturalne, by być blisko tych, którzy dziś stoją na pierwszej linii frontu. Nasi pracownicy i agenci organizują zbiórki, szyją maseczki, drukują mocowania do przyłbic, rozwożą potrzebny sprzęt. To pewnie kropla w morzu potrzeb, ale nieprzerwanie działamy, bo właśnie tak rozumiemy naszą misję – komentuje Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Unum Życie.

Bezpieczeństwo najważniejsze

W czasie epidemii bezpieczeństwo i troska o przyszłość zyskują na znaczeniu. Dobra polisa daje ochronę finansową na wypadek śmierci, poważnych chorób czy utraty zdolności do pracy. Sprawna obsługa ubezpieczeń w tym trudnym dla wszystkich czasie liczy się podwójnie, a przy tym szalenie istotne jest unikanie w miarę możliwości osobistych kontaktów, żeby utrudnić rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów ubezpieczyciele wprowadzają procedury, które pozwalają otaczać klientów ochroną nawet wtedy, gdy wszyscy pozostajemy w domu. Stąd też funkcjonuje model zdalnej sprzedaży ubezpieczeń. Większość firm stanęła przed koniecznością szybkiej zmiany metod sprzedaży, natomiast w Unum Życie stosuje się trzy procesy sprzedaży: w pełni zdalny, częściowo zdalny, kiedy jest możliwe kilkuminutowe spotkanie w celu podpisania przez klienta dokumentów oraz dotychczasowy model polegający na bezpośrednim spotkaniu i osobistej rozmowie z klientem.

Współistnienie różnych metod sprzedaży jest odzwierciedleniem naszej misji i filozofii, by być blisko klienta i jednocześnie szybko reagować na zmieniające się warunki. To klientowi pozostawiamy decyzję, jak chce się z nami spotkać. Pamiętajmy, że rozmowy o przyszłości, obawach, o własnych finansach to bardzo osobiste obszary i nie każdy czuje się komfortowo by rozmawiać o nich telefonicznie, dlatego dajemy możliwość naszym klientom, by z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa mogli spotkać się z naszymi ekspertami, a dla tych, którzy wolą pozostać w domu jesteśmy dostępni online - tłumaczy Renata Stawiczny, krajowy dyrektor sprzedaży ubezpieczeń indywidualnych w Unum Życie.

Dziś potrzebujemy nie tylko profesjonalnego wsparcia, ale też wiarygodnych informacji i sprawdzonych metod, które zabezpieczą nas i bliskich przed niespodziewanymi życiowymi turbulencjami.

- W dobie trudności, z jakimi się zmagamy, obecność rzetelnego partnera oraz posiadanie produktu, który zadziała również w czasie pandemii są niezwykle istotne - podkreśla Renata Stawiczny.

Empatia i współpraca

Obecny kryzys wielu ludzi dotknie finansowo, co zakłady ubezpieczeń doskonale rozumieją. Właśnie w takich sytuacjach widać, jak bardzo przydatne są polisy na życie. Indywidualne i grupowe produkty ubezpieczeniowe obejmują ochroną śmierć i pobyt w szpitalu spowodowane koronawirusem lub inną pandemią. W Unum Życie osobom ubezpieczonym umową dodatkową na wypadek pobytu w szpitalu przysługuje świadczenie w razie hospitalizacji, której przyczyną była diagnostyka w kierunku koronawirusa lub leczenie tej choroby, nawet jeśli diagnostyka wykluczyła infekcję. Dla osób, które posiadają polisy, a mierzą się z trudnościami finansowymi ubezpieczyciele przygotowali szereg rozwiązań mających na celu zapewnić im ochroną i jednocześnie dostosować program opłacania składek do aktualnych potrzeb i wyzwań, z jakimi się mierzą.

Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała szereg przemyślanych rekomendacji na ten temat, a firmy nie tylko za nimi podążyły, ale też zaproponowały swoje opcje, jak pomóc klientom.

Ubezpieczenia kupujemy nie po to, żeby mieć ochronę, kiedy jest dobrze i wszystko układa się po naszej myśli. Kupujemy je po to, żeby jak najlepiej przetrwać trudny okres w życiu. Właśnie teraz najbardziej widać ich przydatność. Obecne czasy są najlepszym testem wiarygodności i realizacji misji ubezpieczycieli.