Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wąskie gardło na Piłsudskiego. Wszystko przez budowę dróg dojazdowych do dworca metropolitalnego, który powstaje przy ul. Dworcowej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zamknięty dla ruchu został jeden pas ruchu na al. Piłsudskiego. Drogowe wąskie gardło pojawiło się na wysokości hal Targów Lublin. Utrudnienia potrwają przez prawie pół roku. Są związane z budową dróg dojazdowych do dworca metropolitalnego.

Trudniej przejechać przez al. Piłsudskiego. Na wysokości targów Lublin pojawiło się drogowe wąskie gardło. Zawężenie jezdni wprowadzono od czwartku (11 marca), od godzin przedpołudniowych.

Kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania z Lubelskiego Lipca '80/plac Bychawski mają teraz do dyspozycji jeden, a nie dwa pasy ruchu. Zwężenie obowiązuje na krótkim odcinku, zaczyna się za zatoką autobusową. Jednocześnie zamknięto część dróg znajdujących się na terenie Targów Lublin, m.in. dojazd od ul. Dworcowej.

- Dojazd do Targów Lublin i szpitala tymczasowego umożliwi wyłącznie, budowany aktualnie, tymczasowy zjazd z al. Piłsudskiego dla pojazdów jadących od strony Al. Zygmuntowskich - informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I zapowiada: - Taka organizacja ruchu potrwa do końca sierpnia.

Utrudnienia na al. Piłsudskiego to skutek… budowy dworca metropolitalnego. Powstaje on co prawda kilkaset metrów dalej, przy ul. Dworcowej, ale aby umożliwić w przyszłości jego dogodną obsługę trzeba wybudować nowe trasy. - Inwestycja dotyczy rozbudowy ul. Dworcowej oraz budowy zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca '80 – mówi Góźdź.

Ul. Dworcowa zostanie przedłużona do ronda, które powstanie przed targami (w miejscu rozebranego małego ronda). Do ronda obok ul. Dworcowej będą dochodziły jeszcze dwie inne nowe trasy. Pierwsza umożliwi dojazd do al. Piłsudskiego (jej wylot będzie znajdował się na wysokości budynku szkoły podstawowej nr 20). Kolejna droga umożliwi zjazd z wiaduktu, po którym przebiega ul. Lubelskiego Lipca’80.

Drogi mają być gotowe do 25 października. Koszt budowy to 13,1 mln zł.

Trwają też prace przy dwóch innych „dworcowych” kontraktach. – Oba są na początkowym etapie – przyznaje Góźdź.

Chodzi o budowę samego dworca wraz z przebudową sąsiadujących z nim ulic. Powstanie na terenie dawnego dworca południowego PKS, którego obiekty zostały już rozebrane. Roboty pochłoną 231 mln zł. Mają być skończone do 29 lipca 2022 r.

Rozpoczęła się też przebudowa ul. Krochmalnej, gdzie powstaje zaplecze m.in. parking na ponad 100 busów i autobusów dla dworca. Koszt tych robót to (20,7 mln zł).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski