Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ważna trasa na Roztocze skończona. Trwają odbiory

Tomasz Nieśpiał
Tomasz Nieśpiał
archiwum
Zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 835 od Biłgoraja do granicy województwa lubelskiego.

- Droga wojewódzka 835 to jedna z najbardziej obciążonych ruchem tras na Lubelszczyźnie, na którą mieszkańcy województwa lubelskiego czekali kilkadziesiąt lat. Dzięki przebudowie podróż tą strategiczną drogą stała się wygodna i bezpieczna – mówi wicemarszałek Michał Mulawa.

Trasą, która łączy Lublin z województwem podkarpackim przez Biłgoraj można już jeździć. Jak informuje Kamil Jakubowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie 26 października, wykonawca inwestycji, którym jest konsorcjum firm UNIBEP S.A. z Bielska Podlaskiego i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z Dębicy, zgłosiło zakończenie robót budowlanych oraz wykonanie czynności związanych z przygotowaniem dokumentów do uzyskania pozwolenia na użytkowanie drogi.

- Obecnie trwają czynności związane z procedurą odbiorową tej inwestycji – mówi „Kurierowi” Kamil Jakubowski.

Droga nr 835 ma łącznie 225 km i jest najdłuższą drogą wojewódzką w Polsce. Jej budowa trwała od kilku lat, a inwestycja podzielona została na kilka etapów. Na początku 2021 roku rozpoczęła się gruntowna modernizacja 25-kilometrowego odcinka od Biłgoraja do granicy województwa, która ma poprawić bezpieczeństwo i komfort podróży samochodowej na Roztocze, czy dalej np. w Bieszczady. Nowa droga ma także połączyć część województwa lubelskiego z autostradą A4.

- To inwestycja, która wpłynie na rozwój przedsiębiorczości i turystyki w regionie - nie ma wątpliwości Michał Mulawa.

W ramach tej inwestycji poszerzono jezdnię, wybudowano nowe skrzyżowania oraz nowe mosty na rzekach Złota Nitka i Luchówka. Z kolei istniejący most na Tanwi został gruntownie zmodernizowany. Przy okazji tej inwestycji powstały też nowe chodniki, zatoczki autobusowe, oświetlenie i ścieżka rowerowa.

Według pierwotnych założeń prace miały potrwać do początku 2022 roku, a łączny koszt przebudowy miał sięgnąć 157 mln zł. Ostatecznie wartość inwestycji wyniosła ponad 177 mln zł. Niemal w całości (99 proc.) sfinansowana została z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.

Niezależnie od prac związanych z przebudową drogi 835 na terenie województwa lubelskiego, remont tej trasy trwa też na Podkarpaciu. Według zapowiedzi Piotra Pilcha, wicemarszałka województwa podkarpackiego prace inwestycyjne powinny być zakończone najpóźniej w połowie 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski