- Węzły będą integrować różne rodzaje transportu: samochodowy, rowerowy, pieszy oraz komunikację miejską. Będą to nowoczesne obiekty z niezbędną infrastrukturą do obsługi zarówno pasażerów, jak i kierowców komunikacji miejskiej – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
W piątek (4 września) ratusz dowiedział się ile zapłaci za powstanie dwóch takich węzłów. Pojawią się na Granitowej oraz Kraśnickiej. Pierwszy powstanie w wyniku powiększenia pętli autobusowej, drugi ma być wybudowany od podstaw.
Na inwestycje ratusz zarezerwował nieco ponad 16 mln zł. Kontrakt chcą zrealizować trzy firmy. Oferty wahają się od 14,2 mln zł do 17 mln zł (dwie są poniżej kwoty przeznaczonej na ten cel przez ratusz).
W Lublinie powstanie łącznie siedem węzłów przesiadkowych. - Budowa węzła przesiadkowego przy ul. Granitowej zakłada uzupełnienie pętli o dodatkowy pas postojowy dla pojazdów komunikacji miejskiej wraz z jednoczesnym poszerzeniem wyjazdu z pętli. Wyznaczono tam 13 stanowisk postojowych dla autobusów – opisuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Pojawi się ponadto parking Kiss&Ride umożliwiającego krótki postój trzech samochodów osobowych.
Węzeł przy al. Kraśnickiej wybudowany będzie w połowie drogi między ul. Bełżycką a ul. Jana Pawła II (po prawej stronie jadąc w kierunku centrum).
- Poza powstaniem pętli dla pojazdów komunikacji miejskiej, zakłada także przebudowę al. Kraśnickiej oraz budowę ul. Wróbla. Na pętli zaprojektowano 10 stanowisk postojowych dla autobusów, jak również przeznaczono teren pod budowę parkingu Park&Ride o pojemności 36 pojazdów. Będzie to drugi co do wielkości parking spośród planowanych lokalizacji – mówi Góźdź.
Największy węzeł powstanie przy ul. Grenadierów, jego parking pomieści 44 samochody. Najmniejszy zaplanowano przy ul. ul. Osmolickiej. Wszystkie nowo powstałe węzły będą oświetlone oraz wyposażone w monitoring, co wpłynie na bezpieczeństwo osób z nich korzystających. Teren w poszczególnych lokalizacjach zostanie odwodniony oraz zagospodarowany poprzez nasadzenia zieleni.
Na liście lokalizacji węzłów są też ulice: Żeglarska, Zbożowa i Franczaka Lalka.
Koszt budowy wszystkich węzłów przesiadkowych – wraz z przebudową przystanków miejskich – jest szacowany na 62 mln zł. 85 proc. wydatków pokryje dofinansowanie z UE.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?