Wiadukt nad Kunickiego: Dwie firmy chcą dokończyć remont. Oferty znowu są za drogie

EP
Remont wiaduktu został przerwany ponad rok temu, gdy z budowy zszedł generalny wykonawca Anna Kurkiewicz
Kolejarze kolejny raz próbują dokończyć modernizację wiaduktu nad ul. Kunickiego w Lublinie. Już wiadomo, że do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Za wykonanie prac oczekują ponad 13 i ponad 15 mln zł. Tymczasem PKP PLK ma w kasie niewiele ponad 8 mln zł (10 mln zł brutto).

Oferty w przetargu na dokończenie remontu wiaduktu złożyły: KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji oraz Strabag. Pierwsze przedsiębiorstwo za wykonanie zadania chce 15,6 mln zł netto. Z kolei Strabag, który do przetargu zgłosił się już drugi raz, liczy na 13,8 mln zł netto (poprzednio był skłonny dokończyć remont za 12,9 mln zł netto). Natomiast kolejarze zarezerwowali na ten cel 8,1 mln zł netto (ponad 10 mln zł brutto).

- PKP Polskie Linie Kolejowe sprawdzą teraz obie oferty pod kątem formalnym i finansowym, co z kolei pozwoli podjąć decyzję o dalszych działaniach - informuje Maciej Dutkiewicz z biura prasowego spółki PKP PLK.

Miało być tak pięknie
Przypomnijmy, że według pierwszych, optymistycznych planów, przebudowa wiaduktu nad ul. Kunickiego w Lublinie miała się zakończyć już ponad rok temu. Sam lifting charakterystycznej betonowej konstrukcji to nie wszystko. Projekt zakłada m.in., że tuż przy "tunelu", od strony dzielnicy Dziesiąta, powstanie trójkątny skwer, z którego podziemnym przejściem będzie można dostać się na dworzec.

Remont wiaduktu został przerwany ponad rok temu, gdy z budowy zszedł generalny wykonawca - lubelska firma Expol. Umowa z nim opiewała na 29 mln zł. Szef przedsiębiorstwa tłumaczył, że do odstąpienia od umowy doszło "z przyczyn leżących po stronie zamawiającego".

Wrócą handlowe niedziele?

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lucyper

następny pomnik lubelskiego wstydu,co na to solidarność?

w
wierna

Tylko dzięki nowym rządom PIS i dobrym pomysłom naszych kandydatów do rządzenia będzie można dokończyć ten wiadukt bo my mamy fachowców. Wystarczyło tylko zburzyć te środkowe słupy co stoją w jezdni i wzmocnić górę wiaduktu i kosztowało by to połowę tego co teraz i byłoby już dawno po remoncie. No ale obecna władza to albo się nie zna albo nic nie robi.

t
taksówkarz

PKP PLK nie chce podać nazwy biura projektowego, które spartaczyło projekt remontu wiaduktu, niewłaściwie policzyło koszty w kosztorysie inwestorskim. Bo to TAJNE !!!!!!!!! Robotnicy z Expolu mówili że to biuro z Lublina, ale pomimo że mamy dostęp do informacji publicznych, o winnych - cisza.

t
taksówkarz

PKP PLK nie chce podać nazwy biura projektowego, które spartaczyło projekt remontu wiaduktu, niewłaściwie policzyło koszty w kosztorysie inwestorskim. Bo to TAJNE !!!!!!!!! Robotnicy z Expolu mówili że to biuro z Lublina, ale pomimo że mamy dostęp do informacji publicznych, o winnych - cisza.

e
ekonomistka

"Synku", wiadukt usytuowany jest na działce PKP, inwestycję prowadzi PKP, projekt remontu wiaduktu robiło (spartaczyło) biuro z Lublina z ul. Okopowej pod egidą PKP. Za robotę odpowiada PKP, a nie Urząd Miasta Lublin i Żuk. Winnych tego cyrku szukaj w PKP PLK Lublin, a nie w Ratuszu.

o
obserwator

za kulisami ryczy ze śmiechu, bo robi się z tego niezły teatr. Lubelski Konserwator Zabytków postanowiła wpisać wiadukt kolejowy do rejestru zabytków, jak prawie zawsze zupełnie bezsensownie. Teraz restaurujemy "zabytek". Za te pieniądze to byłyby pewnie ze dwa wiadukty, ale to nie obchodzi tej baby. I nikt nie potrafi sobie z tym szkodnictwem poradzić. I wcale się nie zdziwię, jeżeli kolej da sobie spokój. Aż ta baba przejdzie na niewątpliwie zasłużoną emeryturę.Wtedy rozbiorą to szkaradzieństwo i wybudują nowy wiadukt.

n
niezdziwiony

naklolei rządzą partyjniacy z partii Żuka (i Tuska - ojca Józefa Baka, co doradzał szefowi Amber Gold))

w
wasata kolejarka

Nieprawda. Zrobili 30% prac, wzieli 90% KASY.
Stąd manko:)

B
Blob.

Kto sporządzał tak zaniżony kosztorys inwestorski?To jest ewidentna wina zamawiającego który wynajął niesolidnego wykonawcę kosztorysów.Za całokształt odpowiedzialność karno finansową ponosi tak zwany kierownik jednostki zamawiającej.Zwolnić jełopa.

O
Olaf

Jak roboty nie idą, to chyba sukces Suchanowskiej i Tułajewa.

K
Krzysztof Hetman

Ma wyjeba##

F
Fang

jak to że kolejarze sami wezmą się za remont za te zaplanowane środki.
Faktyczne będzie to najlepsze wyjście .Z drugiej strony brakuje pewnie speców od inwestycji natomiast jest kilkadziesiąt związków zawodowych.Może tam szukać rezerw które zajmą się tym remontem.

P
Pieprzyc Koleje Polskie

zabytkiem to bedzie dopiero w 2038,a do tego czasu potrwają przepychanki-macanki.I kazdy wtedy zarobi....:)))))

w
w11

Chciało się mieć zabytek, to teraz bulić za remont!! Trzeba było wysadzić to w powietrze i w jego miejsce postawić nowy. Przedsiębiorczość po Lubelsku. Podejrzewam że ktoś na tym zarobi.

c
czesia

Jak to jest? Pierwsza umowa była na 29 mln zł, firma, która zeszła z budowy wykonała 60 % robót. W PKP zostało wówczas około 3 mln zł. Marszałek dorzucił 5 mln zł. W kasie powinno być 8 mln zł (nie będę dochodzić, czy podawano w prasie kwoty netto czy brutto, zakładam, że netto). Niech osoby odpowiedzialne z PKP za wyliczenia kosztorysow oraz odbierający roboty odpowiedzą, dlaczego z 29 mln zostało tylko 3 mln, a teraz na dokończenie prac nie starcza PKP kasy, pomimo do rzucenia "marszalkowych" 5 mln.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3