Wiata kolejowa w Świdniku zostanie zastąpiona dworcem modułowym

Gracja Grzegorczyk
Gracja Grzegorczyk
Urząd Miasta Świdnik
Ul. Kolejową w Świdniku czeka szereg zmian. Miasto buduje bowiem dworzec przesiadkowy. Inwestycja pochłonie prawie 8 mln zł. Idąc za ciosem PKP postanowiło wyburzyć dotychczasową wiatę i wybudować zupełnie nowy dworzec.

- Cieszy mnie, że w końcu będzie można się schować przed deszczem i ogrzać w zimie czekając na pociąg – mówi Damian, mieszkaniec Świdnika.

Kwestia budowy dworca modułowego pojawiła się już w 2018 roku. Była to niejako konieczność. Kilka lat wcześniej wyburzona została jedna ze ścian budynku. Coraz więcej osób bezdomnych traktowało teren dworca PKP jako noclegownię. Przekształcenie go w wiatę spotkało się jednak z ogólną dezaprobatą rodziców, których dzieci dojeżdżały do pobliskich szkół korzystając z kolei.

W 2018 roku PKP ogłosiło przetarg na budowę dworców modułowych na terenie całego kraju. W grupie tej znalazł się także Świdnik. Obecnie wybrany został wykonawca. Następnym krokiem jest przygotowanie odpowiedniej dokumentacji. Proces ten ma się zakończyć pod koniec pierwszego kwartału tego roku.

Choć nowy dworzec będzie miał ogrzewane wnętrze, toaletę oraz kasę biletową, jednak jego powierzchnia będzie 4 razy mniejsza niż dotychczasowej wiaty. Szacunkowo będzie zajmował powierzchnię 90 mkw. W planach jest dodanie wieży zegarowej, która ma wyróżniać miejsce na tle innych.

- Budowa dworca ma pomóc mieszkańcom Świdnika przesiąść się w pociąg, który następnie dojedzie do planowanego Dworca Metropolitarnego w Lublinie – stwierdza Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika.

Nie jest jeszcze znana kwota całego przedsięwzięcia, ani kiedy rozpoczną się prace budowlane. Wstępne szacunki mówią o ok. 351 tys. złotych.

W Polsce projekt modułowych dworców kolejowych nosi nazwę Innowacyjnych Dworców Kolejowych. Działania koncentrują się na małych miejscowościach, w których obecne dworce są zniszczone bądź pochodzą z czasów PRL-u. Celem jest wybudowanie co prawda mniejszych powierzchniowo obiektów, ale za to bardziej ekologicznych i tańszych w utrzymaniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Połączyć siły dla wygody podróżnych .Dworzec przesiadkowy razem z dworcem kolejowym jest chyba logicznym rozwiązaniem - mini metropolitalny.Do całości szybkie połączenie kolejowe Lublin Zachodni -dworce lubelskie Świdnik Miasto w razie potrzeb Lotnisko częste zmiany w rozkładzie lotów nie zgadzają się z kursowaniem pociągów.Z ew.dotacji zakupić dwa zestawy dwuczłonowe np.Elfy i zapoczątkować rozwój kolei metropolitalnej.Warunki są oddzielny tor z peronem w kierunku lotniska praktycznie nie wykorzystany.Jeden zestaw Elf ok 15 mln. z gwarancją na10 lat.Dogadać temat biletów jeden sieciowy

G
Gość

Wreszcie.

G
Gość

W Świdniku miała być większa wersja tego dworca. Plany się zmieniły?

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie