reklama

Więcej sygnalizacji świetlnych w Lublinie. Tego chcą radni

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Ul. Lwowska 13. Mieszkańcy od kilku lat zabiegają o ustawienie sygnalizacji na przejściu dla pieszych <br>
Ul. Lwowska 13. Mieszkańcy od kilku lat zabiegają o ustawienie sygnalizacji na przejściu dla pieszych Anna Kurkiewicz
Radni chcą budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Koncertowej i Żywnego oraz przejściu dla pieszych na Lwowskiej.

W kolejnych miejscach w Lublinie mogą stanąć sygnalizacje świetlne. Zabiegają o to miejscy radni. Dwie interpelacje dotyczące budowy świateł przy ulicach trafiły do prezydenta Lublina.

- Łącznie mamy kilkanaście wniosków o realizację takich inwestycji w różnych punktach Lublina - przyznaje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Radna PO Marta Wcisło chce, aby ratusz wybudował sygnalizację na przejściu znajdującym się na wysokości bloku przy ul. Lwowskiej 13.

- Jest na nim bardzo duże natężenie ruchu. Z tego przejścia korzystają mieszkańcy idący do pasażu handlowego oraz uczniowie uczęszczający do Gimnazjum nr 2 - mówi radna PO i dodaje: - Poprawa bezpieczeństwa pieszych jest niezbędna, szczególnie że ul. Lwowska ma w tym miejscu cztery pasy ruchu.

Mieszkańcy Kalinowszczyzny też zabiegają o sygnalizację w tym miejscu. Wniosek o jej budowę znalazł się wśród projektów do budżetu obywatelskiego na 2015 r. Przegrał jednak w głosowaniu i nie znalazł się na liście do realizacji.

- Ale przeszedł pozytywnie ocenę formalną. Koszt inwestycji jest szacowany na 150 tys. zł - informuje Kieliszek.

O budowę sygnalizacji świetlnej dopomina się też Wojciech Krakowski (radny PO). Tym razem chodzi jednak o poprawę życia kierowców. Radny zabiega, aby światła pojawiły się na skrzyżowaniu ulic Koncertowej i Żywnego. - Przejazd ul. Koncertową jest utrudniony, a kolejki samochodów stojących na ul. Żywnego i próbujących skręcić w lewo w ul. Koncertową są bardzo długie - argumentuje Krakowski w interpelacji.

A będzie gorzej. Powód? Przy ul. Koncertowej po przeciwnej stronie os. Chopina powstaje kolejny kompleks mieszkaniowy. - Droga umożliwiająca wyjazd z nowego osiedla zostanie włączona do tego skrzyżowania. Dokumentacja nie przewiduje tam jednak budowy sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Kieliszek. - Ale będziemy to analizować.

W tym roku na pewno powstaną dwie nowe sygnalizacje świetlne: na przejściu dla pieszych przy ul. Nowy Świat 36 oraz przy podstawówce na ul. Kruczkowskiego.

- Chcemy też wykonać dokumentację projektową dla sygnalizacji świetlnej u zbiegu Nałęczowskiej i Gnieźnieńskiej oraz przy szkole na ul. Roztocze. Jeśli znajdą się fundusze, obie inwestycje mogą być realizowane w tym roku - przyznaje Kieliszek.
Na pieniądze czekają także inne sygnalizacje świetlne. M.in. na dwóch skrzyżowaniach na ul. Diamentowej: z Wrotkowską oraz Krochmalną.

Radni przyjęli też w ostatnich miesiącach trzy obywatelskie uchwały o budowie sygnalizacji: chodzi o skrzyżowanie Krańcowej i Dulęby, Jana Pawła II i Tymiankowej oraz Nadbystrzyckiej i Romantycznej.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pawel

...po prostu ktoś "komuś" dał w łapę i chcą znowu bezsensownie marnotrawić pieniążki...

O
Ość

a mianowicie - kierowcy... a kiedy przyjdzie im, raz w miesiącu, pójść pieszo - to się złoszczą, że świateł nie ma...
Cóż, głuupcy. Bo jakoś do nich nie dociera, że przeważnie to WŁAŚNIE ICH DZIECI chodzą najczęściej piechotą...

O
Ość

to znaczy przy kolekturze Lotto, wjeździe w Okrzei, światła SĄ ZBĘDNE. Komuś coś się pomyliło... z tą szkołą także. Szkoła jest opodal. O wiele bardziej potrzebne są światła właśnie przy samej szkole, na wysokości Biedronki (i warzywniaka z kwiatami). Tam przejścia są umiejscowione bezpośrednio za miejscami do parkowania, na obu pasach - zarówno w kierunku Ronda Berbeckiego jak i Pl. Singera. Stojące na tych miejscach samochody ZASŁANIAJĄ jezdnię, żeby zobaczyć, czy nadjeżdża samochód często trzeba już wejść na jezdnię, zwłaszcza kiedy na postoju stanie jakiś wyższy samochód typu "terenówki", a tym bardziej busa czy dostawczaka - te kompletnie zasłaniają widoczność. Jeszcze gorzej jest na pasie w kierunku Berbeckiego, dla idącego od szkoły - jadące w górę Lwowskiej (od pl. Singera) samochody "wyskakują" niemalże zza stojących na parkingu koło szkoły samochody, zza zakrętu przed tym parkingiem, w dodatku wybrzuszenie jezdni dodatkowo je zasłania. Kiedy jedzie się tam Lwowską pod górę to przejście jest widoczne z jezdni dopiero kiedy wjedzie się na przejazd (wiadukt) nad Krzemieniecką - w dodatku stojące na postoju koło szkoły samochody też zasłaniają chodnik nadjeżdżającym kierowcom. Idiotycznym zwyczajem kierowców jadących pod górę jest, po dociśnięciu pedału gazu - NIE ZDJĘCIE nogi z gazu, kiedy wzniesienie się kończy - nie raz widziałem, kiedy rozpędzeni, jadący szybko pod górę Lwowską od strony pl. Singera - i zaskoczeni przejściem (także wyjeżdżającymi z parkingu) kierowcy - wręcz ostro hamują tuż przed tym przejściem, a bywa, że przemykają tuż przed już przechodzącymi...
Jeśli chodzi światła przy przejściu przy kolekturze - sądzę, że bardziej o nie zabiegają właśnie kierowcy chcący wyjechać i wjechać w Okrzei (a głównie przywożący i wywożący dzieci z przedszkola) - tam, owszem, bywa, że trzeba chwilkę odczekać, ale znowu wcale nie tak długo, ruchu na Lwowskiej nie da się, nawet w przybliżeniu - porównać z taką np. Jana Pawła... a niedawny remont Lwowskiej i tak znacznie poprawił to skrzyżowanie, zwłaszcza bardzo ułatwił wjazd w Okrzei. Więc bez przesady, przeczekać kilka raptem samochodów to niecała minuta, tam nigdy dłużej się nie czeka.
Natomiast KOMPLETNĄ GŁUPOTĄ są, na wysepkach - nie, nie same wysepki, tylko ZNAKI DROGOWE umieszczane na tych wysepkach, których tarcze informacyjne są NA WYSOKOŚCI WZROSTU przeciętnego pieszego, dokładnie zasłaniające jezdnię stojącemu na wysepce... tak jest właśnie na tym przejściu, znak zasłania stojącemu na wysepce jezdnię z kierunku Ronda Berbeckiego, również na przejściu przy Wyzwolenia - tym bliżej szkoły... idący w kierunku Czwartku tym przejściem, po pokonaniu pierwszych dwóch części przejścia i chcący przejść ostatnim pasem - po prawej swojej stronie, czyli od strony nadjeżdżających do Spółdzielczości Pracy, a także jadących z samej Wyzwolenia samochodów ma właśnie taki znak, kompletnie zasłaniający jezdnię... a wysepka jest wąska, nie bardzo jest jak się wychylić... trzeba WEJŚĆ na jezdnie, aby coś zobaczyć. To samo przy Lidlu na Lwowskiej. Zróbcie coś z tym drogowcy! Albo WYŻSZE słupki, albo umieszczajcie te znaki, ich tarcze informacyjne, na wysepkach - NIŻEJ, a nie dokładnie na wysokości oczu przeciętnego pieszego!
No i uwaga do pieszych - WYSEPKI NIE STANOWIĄ CAŁOŚCI PRZEJŚCIA! Przejścia przez jezdnie przedzieloną wysepką są ODRĘBNYMI PRZEJŚCIAMI - zatem stojąc na wysepce NIE MASZ BEZWZGLĘDNEGO PIERWSZEŃSTWA PRZED SAMOCHODEM! Bo NIE JESTEŚ na przejściu! Dlaczego o tym np. nie uczą w szkołach? Często, czekając na przystanku w opisywanym wyżej miejscu, widzę, jak zachowują się dzieciaki idące ze szkoły - one traktują wysepkę jako całość przejścia... i schodząc z niej włażą prosto pod samochody, zmuszając kierowców do ostrego hamowania... tak samo czyni jeszcze sporo bardziej lub mniej wiekowych osób. Któregoś pięknego dnia któryś z kierowców nie zahamuje wystarczająco wcześnie - i będzie tragedia...

c
ciekawy

taką co bawi się w produkcję słupków?.Wszędzie ich peło.Przepraszam-pełno.

t
tb

Większym zagrożeniem są kierowcy wymuszajacy pierwszeństwo jadący kompozytorów skręcający w lewo w Elsnera, i ci co jadą elsnera i skręcaja w prawo w kompozytorów, czasami aż strach jechać jak wyjeżdzają i nawet nie zwolnią

j
jo

I sam potwierdzasz, że na przejściu pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem. Nie dziwacz, człowieku, tylko zrozum, że po to są przejścia dla pieszych, aby ci mogli swobodnie przedostać się na drugą stronę ulicy. Podczas kursu na prawo jazdy uczy się, że gdy tylko pieszy postawi nogę na jezdni, kierowca ma obowiązek zatrzymać się. A że pieszy musi uważać i zachować ostrożność? Nikt o niego się nie zatroszczy, jeśli on sam tego nie uczyni. Skoro zmotoryzowani użytkownicy szos, tacy jak ty, myślą, że są świętymi krowami...

p
piotr

sygnalizacja tylko spowolni ruch. Ruch na Koncertowej jest zbyt mały, a po ostatnich zmianach przepisów kierowcy zdecydowanie zwolnili.

n
nie ma

korków na Żywnego!!

S
Sasiedzie

Na kaskadowej na bloku nr 7 T-mobile chce znow postawic maszt do telefonii komorkowej

t
tt

Będą chodzić na skróty? To postawić trzymetrowe ogrodzenie. A za obszczanie przejścia podziemnego - obcięcie penisa. Pół roku takich przepisów i gwarantuję, że żadne przejście podziemne w Polsce nie będzie obszczane.

o
obserwator

Za co ten komentarz ma tyle samo minusów co plusów? Za to, że jego autor ma rację i jest mądrzejszy od pozostałych czytelników KL?

l
lucypher

Na zachodzie to ty najdalej w Radomiu byłeś.

k
kks

Ludzie będą na skróty chodzić przez ulicę. Na Zachodzie juz dawno odeszli od tych pomysłów z lat 50-tych.

a
alf

Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych.

6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.

7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu.

8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

B
Brzoza

Czy ktoś z ratusza ma znajomego co ma firmę która bawi się w światła że wszędzie je tak pchają?

Nigdzie się tak nie robi ale przeciwnością tego jest Lublin no chyba że chcemy podskoczyć w rankingu o największych korkach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3