Rajdowi mistrzowie Polski z lat 2019 i 2021 wygrali dziewięć z dziesięciu odcinków specjalnych rajdu. Aż o 2:05.1 wyprzedzili drugą na mecie załogę Andrzej Szepieniec/ Jarosław Zawadzki (Mitsubishi Lancer) i o 2:31.2 Michała Tochowicza, pilotowanego przez Piotra Białowąsa (Hyundai I20 R5).
W sobotę na starcie powtarzanego dwukrotnie odcinka specjalnego w Węgrzcach Wielkich k. Wieliczki, stanęło 38 załóg. W obu przejazdach najszybsza była załoga Orlen Teamu.
Sytuacja gwałtownie zmieniła wieczorem, gdy tłumy kibiców czekały na dwa przejazdy rozgrywanego w centrum Wieliczki odcinka nocnego. Zaczął padać gęstniejący mokry śnieg, kostka brukowa pokrywająca uliczki stawała się coraz bardziej śliska. Jadące na początku wieczornej stawki załogi samochodów z klasy 1 (z najmniejszymi silnikami) pokonywały trasę w znacznie lepszych warunkach niż najmocniejsze auta z klasy 3.
Prowadzenie na OS objęła załoga Mateusz Gołek/Mchał Jurgała (Ford Fiesta), w Wieliczce zapachniało sensacją: najlepszy wynik załogi z klasy 3 zajmował dopiero 10. miejsce! Jednak w drugim nocnym przejeździe tego odcinka Marczyk z Gospodarczykiem pokazali klasę, pewnie wygrywając.
W niedzielę rozegrano sześć odcinków specjalnych – trzy w Brzegach i trzy w Węgrzcach Wielkich. Wszystkie padły łupem załogi Orlen Teamu, Za plecami Marczyka trwała wyrównana walka o miejsca na podium klasyfikacji generalnej zawodów. W czołówce zmieniali się miejscami Sebastian Stec/ Michał Sowa (Ford Fiesta Proto), Waldemar Kluza/ Adam Gładysz (Mitsubishi Lancer) i Tochowicz z Białowąsem. Na przedostatnim OS awaria wyeliminowała Steca, trzy samochody wypadły z trasy.
Na najwyższym stopniu podium Memoriału stawały także załogi, które wygrały w swoich klasach. W klasie 1 najszybsi okazali się Mateusz Gołek z Michałem Jurgałą (Ford Fiesta), w klasie 2 tryumfowali Wiesław Bąk z Marcinem Drewniakiem ( Opel Corsa) zaś w klasie 3 Marczyk/Gospodarczyk.
Podczas memoriału tradycyjnie prowadzono także klasyfikację aut historycznych, których sporo pojawiło się także w tym roku. Dominowały rozmaite wersje Fordów Sierra Cosworth, w barwach, w których startował Marian Bublewicz. Zadebiutowała precyzyjnie odtworzona replika Opla Kadetta, w którym startował Bublewicz z pilotem Januszem Wojtyną, W klasie 2 historycznej najszybciej pojechali Marek Suder pilotowany przez Marcina Kowalika (Ford Sierra Cosworth 4 x 4), zaś w kl. 2 hist. puchary za wygraną odebrali Michał Szerla z Grzegorzem Ślęczką.
- W kuchni Anny Lewandowskiej. Luksus, chromy i drewno [zdjęcia]
- Kolejna wielka przebudowa Wisły. Aż 10 piłkarzom wygasają w czerwcu kontrakty
- Nowe wyceny piłkarzy i całej drużyny Wisły. Czyja wartość wzrosła, a czyja spadła?
- Transfery byłych piłkarzy Wisły
- Marta Kubacka - kim jest żona brązowego medalisty w skokach narciarskich?
- Głośne śluby w pandemii. Szykowni goście na weselach celebrytów i sportowców ZDJĘCIA
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polecane oferty

Media Markt
HS55 Surround Carbon Przewodowy gamingowy zestaw słuchawkowy CORSAIR
gamingowy zestaw słuchawkowy corsair hs55 surround…

Sharp
Sharp SJ-BA10DMXWE-EU
Automatyczne rozmrażanie chłodziarki:tak;Bezpiecze…

Sharp
Sharp ES-NFH914AWC-PL
Automatyka prania:tak;Automatyka wagowa:tak;Blokad…
Tata w klatce stawia córkę na nogi. To niesamowita historia.