Wizz Air likwiduje bazę na lubelskim lotnisku

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Anna Kurkiewicz
Węgierska linia lotnicza nie będzie już bazowała samolotu w Porcie Lotniczym Lublin. Mają też zostać zlikwidowane połączenia Lublina z Tel Awiwem, Doncaster/Sheffield i Liverpoolem. Lotnisko, jak przyznaje w przesłanym mediom komunikacie, jest zaskoczone tymi decyzjami przewoźnika.

We wrześniu 2015 r. przewoźnik utworzył na lubelskim lotnisku swoją bazę operacyjną. Na stałe stacjonował tu samolot, dawało to możliwość uruchomienia kolejnych kierunków.

Jednak teraz przewoźnik poinformował o zamknięciu bazy. Takie kroki zostały podjęte po przeprowadzonych w Wizz Air analizach.

- W czerwcu 2018 roku linia zamknie bazę operacyjną w Porcie Lotniczym Lublin nie rezygnując jednak z lotów z Lublina. Wizz Air będzie kontynuować operacje na pięciu trasach z Lublina do Eindhoven, Londynu Luton, Kijowa, Oslo Torp i Sztokholmu Skavsta. Airbus A320 umieszczony dotychczas w bazie w Lublinie wzmocni działalność Wizz Aira w Porcie Lotniczym w Katowicach - czytamy w komunikacie spółk lotniczej.

Jednocześnie linia ta ma przestać latać z Lublina do Tel Awiwu, Doncaster/Sheffield i Liverpoolu.

Lotnisko zaskoczone

- Port Lotniczy Lublin z zaskoczeniem przyjął decyzję linii lotniczych Wizz Air - jednak przyjmuje ją ze zrozumieniem, jako niezależną decyzję biznesową przewoźnika - informują w przesłanym mediom stanowisku władze lubelskiego lotniska. Dodają jednocześnie, że przy współpracy z sześcioma przewoźnikami, lotnisko ma stabilną sytuację oraz możliwości, by zapewnić przejęcie skasowanych tras przez innych operatorów.

- Zamknięcie bazy operacyjnej nie powinno być znacząco odczuwalne dla pasażerów. Co ważne, realnie z lubelskiego lotniska w sezonie letnim znikną dwa, a nie trzy kierunki – Doncaster/Sheffield i Liverpoolu, ze względu na to, że trasa do Telawiwu realizowana jest przez polskiego przewoźnika LOT. Dodatkowo, bardzo dobre wyniki operacyjne na tej trasie są podstawą do tego,
aby LOT przejął rejsy oferowane dotąd przez linie Wizz Air, zapewniając tę samą częstotliwość lotów - czytamy.

PLL podkreśla również, że cały czas prowadzi rozmowy dot. rozwoju siatki połączeń z Lublina, a sytuacja związana z Wizz Air to tylko "dodatkowa motywacja do podjęcia intensywnych działań, by trasami - oferowanymi dotychczas przez Wizz Air - zainteresować innych przewoźników".

ZOBACZ TEŻ: Otwarcie bazy Wizz Air na lubelskim lotnisku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 93

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Super było
Cytuje : Zamknięcie bazy operacyjnej nie powinno być znacząco odczuwalne dla pasażerów.
Hahaha.... Oczywiście w ogóle nie odczuwamy tej zmiany ! Szczególnie Ci z lubelszczyzny, którzy latali razem z małymi dziećmi, z którymi teraz muszą się tłuc starym pociągiem Intercity (nowiutkie są na krótkich trasach) z Warszawy gdzie w toalecie rodem z PRL-u.. z walizkami nie ma gdzie się zmieścić pomimo wniesionej oplaty za duzy bagaż i spacerówką, która nawet nie mieści się w korytarzu! Ba.. cudownie bawiliśmy się 3,5 godziny pilnując walizek w korytarzu i dziecka w ciasnym przedziale...
A
Ania
Tyle ludzi lata tym samolotem, powinni zwiekszyc ilosc lotow nawet do 3ech, a nie calkowicie likwidowav to polaczenie, a lotnisko mialo szukac innej firmy przewozowej zeby nadal utrzymac to polaczenie i nie dodaja zadnych informacji na ten temat. Czyli niczego nie zalatwili.
m
mariolav
Bardzo przykro nam ze kierunek lotu do Doncaster zostaje zabrany---od jakiegos czasu dosc czesto latam ta trasa i widac jak bardzo duzo ludzi lata tam i z powrotem.Bardzo prosimy ,aby chociaz jede lot bezposrednio z Lublina do Doncaster zostal przywrocony.
bardzo dziekuje.
g
gosc
y tyle
S
Stan
Szkoda, że taką gnidę jak ty musi ta gościnna ziemia znosić.
L
Ledwot
z-cą Prezesa w/w związki. Klepanie bajek było dobre dawniej. Były już bajdy Sabałowe a teraz są bajdy POkrak z Lublina. Na miejscu P. Pruszkowskiego POdałbym bajarzy do naszego Sądu.
l
lc
To jest inna zagrywka przewoźnika, Ryanair SUN nowy odłam czarterów, od wiosny zabazuje 5 maszyn 2 w W-wie i po 1 we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach. dlatego to jest ruch wyprzedzający WIZZ Air wzmocnić do 8 maszyn w Katowicach, 2 we Wrocławiu jest 2 samoloty w Poznaniu także do8 szt w W-wie część z nich będzie nocować w Katowicach. Zasila także nową bazę w Luton do 5szt, ponadto brak wyższej dopłaty od lotniska zrobiło swoje. Rywalizacja bardzo cicha z wyprzedzeniem, a cierpią małe regionalne lotniska.
J
Ja JUS
Baksik ani Gąsiorowski ani żaden inny im podobny oszust bo Ziobro - no wiesz ? a tam koszernej strawy nie serwują.
a
antygnIDA
Soros, Michnik, Holland, Gross, Applebaum i ta reszta która mimo że przez Polskę i Polaków została przyjęta na naszej gościnnej Ziemi, że kiedy cała Europa a nawet skraje Azji gonili ich ze swoich rubieży to tu zawsze mieli bezpieczny azyl - to dzisiaj nie przeszkadza im kalać naszego gościnnego gniazda.
Taka żyła która zepsutą krew prowadzi lepiej kiedy zostanie przerwana.
j
janusz
Jeżeli jest lotnisko są pasażerowie chętni latać ,do danego kraju dlaczego przewożnik nie wykorzystuje potencjału ekonomicznego jaki płaci pasażer ,zgadzam się z internautą iwka
K
K2
To Wizzair likwiduje.
I
Illuminati.........
To teraz rzeczywiście więcej zarobią na innym lotnisku... Wałek poszedł jakiś jak nic. Kto z drugiego końca UK będzie jechał do Londynu cały dzień , to chyba lepiej samochodem jechać
T
Tom
Wizowi zachciało się więcej kasy, a Lublin powiedział NIE.
K
Krzysiek
A co ma polityka lotniska do zamknięcia bazy? Wizz jest niezależną firmą i to ona samodzielnie podejmuje takie decyzje. Lotnisko może co najwyżej płacić extra pieniądze za latanie tak jak to robi Rzeszów.
i
iwka
Nie rozumiem polityki lotniska.Skoro loty Lublin-Doncaster-Lublin 2× w tygodniu cieszyły się powodzeniem to dlaczego się je likwiduje? W takim razie zróbcie lota przynajmniej 1× tygodniowo!!! Znowu będziemy utrzymywać lotnisko w Rzeszowie lub w W-wie zamiast wspierać lotnisko lubelskie. Załamka :(
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie