Szefowa urzędu wyjaśnia, że wynajmowany obecnie budynek nie spełnia np. ustawowych standardów dotyczących prowadzenia doradztwa zawodowego i międzynarodowego pośrednictwa pracy. - Nie ma też miejsca do indywidualnej rozmowy z osobą bezrobotną - ubolewa Małgorzata Sokół, dyrektor WUP w Lublinie.
Ponadto, od stycznia tego roku urząd przyjął na siebie dodatkowe zadania, a część zatrudnionych urzęduje w innym budynku. - Ciężko jest nam komunikować się na odległość. Chciałabym, żebyśmy wszyscy pracowali w jednym miejscu - podkreśla Sokół.
I dodaje, że zależy jej na poprawie sytuacji zarówno pracowników, jak i interesantów.
Urząd zamierza wynająć pomieszczenia biurowe o łącznej powierzchni około 1800 mkw. Obok budynku powinien znajdować się przystanek z którego autobusy odjeżdżają przynajmniej co pół godziny.
Oprócz tego potrzebne będą miejsca parkingowe - minimum 15 dla urzędu i co najmniej 25 dla interesantów.
Obiekt do którego przeniosą się urzędnicy ma być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, a do tego klimatyzowany i wyposażony w monitoring.
Jeśli okaże się, że budynek ma kilka kondygnacji, w pakiecie powinna być też winda, a na każdym piętrze co najmniej jedno pomieszczenie socjalne oraz toalety. I jeszcze jeden ważny wskaźnik, czyli cena. Nowe miejsce nie powinno być droższe od tego, które urząd zajmuje w tej chwili. Aktualna opłata wynosi około 50 zł za mkw na miesiąc.
Planowany termin przeprowadzki to początek listopada tego roku.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?