Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybrali nazwę dla autobusu elektrycznego marki Ursus. Sprawdź jaką

MS
Na konkurs dotyczący nazwy wpłynęło około 100 propozycji
Na konkurs dotyczący nazwy wpłynęło około 100 propozycji Anna Kurkiewicz/archiwum
Przedstawiciele firmy Ursus, MPK i ZTM uznali właśnie, że najlepsza nazwa dla nowego autobusu elektrycznego, który powstał w Lublinie, to Ursus Ekovolt. Jej autorem jest Eryk Galas. Nagrodą w konkursie było 1500 złotych.

Na konkurs dotyczący nazwy wpłynęło około 100 propozycji. Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń Ursus przesunął datę podania wyników z 10 na 20 stycznia 2015 roku. Ostatecznie oficjalna informacja o zwycięscy została opublikowana na stronie firmy pod datą 22 stycznia. Dodajmy, że termin nadsyłania zgłoszeń mijał 1 stycznia o godz. 15. Organizatorzy zastrzegali w regulaminie, że nowa nazwa "powinna kojarzyć się z oryginalnością, nowoczesnością i ekologią, a także stanowić wizytówkę miasta Lublin oraz głównego przewoźnika–„MPK Lublin”.

Wspomniany autobus elektryczny to prototyp, hiszpańska firma prowadzi obecnie prace związane z jego homologacją. Testy odbywały się m.in. na lotnisku w Ułężu. - Tam badane były parametry hałasu - informuje Jan Andrzej Wielgus, dyrektor oddziału spółki Ursus w Lublinie. - Na razie wszystko wydaje się działać poprawnie - dodaje.

Ursus zapowiada, że formalności związane z homologacją mają zakończyć się do końca marca.

Kiedy pojazd elektryczny wyjedzie na ulice Lublina?
- Autobus zacznie wozić pasażerów prawdopodobnie w kwietniu, kiedy uzyska homologację. Wtedy MPK Lublin odkupi pojazd od konsorcjum, które jest obecnie jego właścicielem - zapowiada Weronika Opasiak, rzeczniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.

Przypomnijmy, że jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, kiedy Ursus oficjalnie zaprezentował nowy autobus, podawano grudzień 2014 roku, jako datę jego umieszczenia w rozkładzie jazdy.

Autobus może wozić do 75 osób. Cztery pakiety bateryjne pozwalają na przejechanie 100 kilometrów na jednym ładowaniu, które w zajezdni będzie trwało sześć, siedem godzin. Szybkie ładowanie na jednym z wyznaczonych przystanków w mieście ma trwać kwadrans i pozwoli wykonać jakieś trzy, cztery kursy.

Na razie nie wiadomo, kiedy autobus elektryczny z Lublina trafi do masowej produkcji. - Zbieramy informację na temat ewentualnych kontrahentów. Proponowaliśmy swoją ofertę m.in. na Węgrzech i w Serbii - zdradza dyrektor Wielgus.

Przypomnijmy, że wcześniej został rozstrzygnięty konkurs na projekt graficzny dla nowego autobusu elektrycznego. Wygrała, utrzymana w barwach miejskich, propozycja agencji reklamowej Arfa z Lublina.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski