Wymiana opon na zimowe w Lublinie. Stawką jest twoje bezpieczeństwo

Michał Dybaczewski
pixabay.com
Kiedy pojawią się przymrozki, warunki na drogach nagle się pogorszą. Warto więc trzymać rękę na pulsie, aby warunki drogowe znowu nie zaskoczyły kierowców.

Punktem wyjścia jest zawsze zmiana opon z letnich na zimowe. Jest ona ważna, albowiem od tego zależy nasze bezpieczeństwo.

Kiedy zmieniać opony na zimowe?

Przyjęło się, że optymalny moment do zmiany opon z letnich na zimowe jest wówczas, gdy przez kilka kolejnych dni temperatury spadają poniżej 7 stopni Celsjusza. Dlaczego ta temperatura jest wyznacznikiem? Otóż mieszanki surowcowe wykorzystywane w oponach letnich przestają spełniać swoją rolę.

Tendencja do temperatur niższych niż 7 stopni Celsjusza pojawia się zazwyczaj na przełomie października i listopada i to wtedy dobrze jest wymienić opony. Oczywiście na wymianę można zdecydować się wcześniej, bo nawet jak jest cieplej naszym oponom nie zrobi to wielkiej różnicy, a dzięki temu unikniemy kolejek u wulkanizatora i zapłacimy mniej niż w sezonie.

Ile kosztuje zmiana opon?

Jeśli już o cenie mowa, to za wymianę opon zapłacimy w tym roku średnio od 60 do 160 zł. - Cena jest zróżnicowana, bo zależy od felgi: stalowa czy aluminiowa, oraz rodzaju samochodu: zwykła osobówka, van, suv, itp. - mówi Tomasz Golec z „Opon-Serwis Głęboka” przy ul. Lubartowskiej.

Zmiana opon. Nowe czy Używane?

Decydując się na zakup opon, często zastanawiamy się, czy wybrać nowe, czy używane. Różnica jest w cenie, a dla wielu kierowców to właśnie cena jest istotnym kryterium wyboru.

- Trzeba wybierać opony nowe, nie patrząc zbytnio na cenę, bo prawdziwą ceną jest w tym przypadku nasze bezpieczeństwo - podkreśla Tomasze Golec. - Z oponami używanymi jest taki kłopot, że ich stan możemy określić jedynie wizualnie, ale ich jakość i stan faktyczny często pozostają zagadką - dodaje.

Nie sposób się z tym nie zgodzić, bo nawet najlepiej wyglądające opony używane mogą mieć poważne zmiany wewnętrzne.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kimer

Az auto albo Ring. U mnie wyżej również jest Ring ze względu na profesjonalizm i nowoczesność sprzętu, którym się posługują. Kiedyś ustawiali mi geometrię kół- byłem przy tym i stąd mam o nich bardzo dobre zdanie- znają się na rzeczy konkretnie :)

P
PATRIOTA 1952.

OD 20-LAT TYLKO OPONY CAŁOROCZNE.WYMIANA ŚREDNIO CO 4-5 LAT NA NOWE.ROCZNY PRZEBIEG TO 20-25 TYS KM.ZERO WYPADKÓW ,KOLIZJI,POŚLIZGÓW. POZDRAWIAM MYŚLĄCYCH.

A
As

Od 4 lat jeżdżę na wielosezonowych "michelinkach" crossclimate wcześniej na zimowych nokianach. Jeżdżę dużo w różnych warunkach i powiem jedno koniec naciągania.

x
xxx

Prawdziwy kierowca pojedzie na letnich oponach w każdych warunkach. Tylko pseudokierowcy muszą mieć zimówki, aby móc dotoczyć się do pracy.

G
Gosc

Opon serwis Gębka a nie Głęboka

P
Paolo

NIE SPADAJĄ PONIŻEJ 7STOPNI A ŚREDNIA DOBOWA TEMPERATURA JEST PONIŻEJ 7 STOPNI. TROCHĘ TRZEBA POCZYTAĆ

Dodaj ogłoszenie