Wymienią tory między Łukowem a Parczewem

Sławomir SkomraZaktualizowano 
pixabay/zdj. ilustracyjne
W grudniu zakończą się prace na szlaku kolejowym między Łukowem a Parczewem. Inwestycja warta jest 110 mln zł i jest potrzebna przed zbliżającym się jeszcze ważniejszym remontem.

Prace torowe między Łukowem a Parczewem rozpoczęły się jeszcze we wrześniu, a zadanie już zostało wykonane w 80 % zaplanowanych prac przy obiektach inżynieryjnych.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczy w sumie aż 110 mln zł na przebudowę szlaku Lublin - Łuków, którego częścią są tory do Parczewa.

„Zadanie obejmuje wymianę 90 km szyn i 75 tys. podkładów. Pociągi pojadą sprawnie i bezpiecznie dzięki 14 nowym rozjazdom oraz modernizacji 21 obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo–drogowych." - informuje PKP PLK i dalej:

„Pierwsze pociągi pojadą z Łukowa do Parczewa już w połowie przyszłego roku. Równocześnie pomiędzy Lubartowem a Parczewem wykonawca przebudowuje 25 km torów i wymieni 25 tys. podkładów. Prace obejmą rozjazdy, instalacje energetyczne oraz 24 przejazdy kolejowo-drogowe. Roboty za 14 mln zł rozpoczęły się we wrześniu, a zakończenie przewidziano w grudniu.".

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie jest to strategiczna dla kolei inwestycja, ale jest zupełnie inaczej. Odcinek od Łukowa do Parczewa jest ostatnim fragmentem przygotowywanego objazdu na czas modernizacji linii kolejowej nr 7.

W czerwcu przyszłego roku kolejarze chcą rozpocząć realne prace na „siódemce" czyli trasie od Otwocka do Lublina. Dzięki temu pociągi jadące do Warszawy będą mogły rozwinąć prędkość nawet 160 km na godzinę. A to z kolei skróci czas podróży do stolicy do 1,5 godziny.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
and

Tak szybko jeździła tylko tylko LuxTorpeda - jedno wagonowy jakby autobus szynowy

S
Sn

To jakiś żart 90 km za 110 milionów?W Lublinie mają zbudować trochę ponad 1 kilometr drogi za 200 milionów!!! To jest dopiero inwestycja!

t
tylko tyle?

Ja myślę że przed wojną to pociągi jeździły na dłuższe odległości niż 160 km. Taka np Kolej Warszawsko Wiedeńska to 327 km, a kolej Kolej Warszawsko-Petersburska miała trasę ok 1200 km. :)
A jeśli piszesz o prędkości, to konfiguracja LK30 nie nadaje się do prędkości 160km/h, trzeba by ją zbudować od nowa innym śladem.

l
lbn

160km haha tyle to jeździły pociągi przed wojna

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3