Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wynalazca opon zimowych opracowuje nowe modele od 1934 roku. Finowie wiedzą, jak to się robi

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Nokiat Tyres testuje swoje opony na specjalnych torach w Finlandii oraz w Hiszpanii.

Wynalazca opon zimowych opracowuje nowe modele od 1934 roku. Finowie wiedzą, jak to się robi. Mowa o oponach zimowych Nokian Tyres, które tak zaprojektowano, aby sprawdzać się na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym, jak i na suchej nawierzchni.

Nokian Tyres stworzyła pierwszą na świecie oponę zimową już w 1934 roku. Ta przełomowa innowacja - nazwana „oponą pogodową” (po fińsku "Kelirengas") - została opracowana dla ciężarówek i autobusów, a dwa lata później powstała wersja dla samochodów osobowych – „Snow Hakkapeliitta”. W ten sposób rozpoczęła się rewolucja w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy zimą.

Firma tworzy najbezpieczniejsze opony na każdą sytuację. Jest to możliwe między innymi dzięki testom w rzeczywistych warunkach. Centrum testowe „Białe Piekło” („White Hell") za kołem podbiegunowym w fińskim Ivalo jest znane na całym świecie. To miejsce, gdzie testuje się opony w surowych warunkach zimowych. Najnowszym obiektem w sieci testowej Nokian Tyres jest nowe, supernowoczesne centrum w Santa Cruz de la Zarza w Hiszpanii.

„Hakka Ring", jak nazywany jest ten obiekt, umożliwia przeprowadzanie jeszcze bardziej rygorystycznych testów oraz zapewnia doskonałe warunki do badania zarówno opon letnich, całorocznych jak i zimowych. Warunki symulujące środkowoeuropejskie lato i zimę dają pewność, że wszystkie produkty Nokian Tyres są poddawane bezlitosnym testom w autentycznych europejskich warunkach klimatycznych.

- Bez względu na to, czy na nadchodzący sezon zimowy konsument wybierze nasze opony zimowe czy całoroczne, zawsze może polegać na ich wyjątkowym bezpieczeństwie w ekstremalnych sytuacjach, na przykład na śniegu i błocie pośniegowym. Może także liczyć na trwałość naszych produktów i długą żywotność ogumienia - mówi Martin Dražík, Product Manager CE w Nokian Tyres. - Nasze opony do samochodów typu SUV oraz aut dostawczych są wzmocnione aramidowymi ścianami bocznymi, czyli najnowocześniejszą cechą oferowaną jedynie przez produkty Nokian Tyres, która gwarantuje ochronę przed uderzeniami i przecięciami przez kamienie czy inne przedmioty - dodaje.

Koncepcja ta została wykorzystana również w tegorocznym modelu Nokian Snowproof C - niezawodnej oponie zimowej przeznaczonej do aut dostawczych o dużej ładowności. Wersja całoroczna Nokian Seasonproof C oferuje bezpieczeństwo zimą, zachowując doskonałe właściwości jezdne przez cały rok.

Zimowa opona premium Nokian Snowproof do samochodów osobowych oraz jej ultra-wydajna wersja, Nokian Snowproof P, to propozycje dla kierowców poruszających się w warunkach środkowoeuropejskiej zimy. Unikalne właściwości tego ogumienia zostały opracowane we współpracy z Miką Häkkinenem, dwukrotnym mistrzem Formuły 1, który brał udział w tworzeniu i testowaniu tych wyjątkowych opon.

W przypadku coraz bardziej popularnych samochodów typu SUV, okres zimowy wymaga solidnych i stabilnych opon o wysokich osiągach, zdolnych do przenoszenia dużych obciążeń, odpowiednich do jazdy w zaśnieżonych i oblodzonych warunkach. Takie są opony Nokian WR SUV 4.

W łagodnym klimacie właściciele aut mogą zdecydować się na opony całoroczne Nokian Tyres, które oferują niezawodność i wysoki poziom bezpieczeństwo na drogach w zimowych warunkach, a także najwyższe osiągi i komfort jazdy w miesiącach letnich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

2024 Omówienie próbnej matury z matematyki z Pi-stacją

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wynalazca opon zimowych opracowuje nowe modele od 1934 roku. Finowie wiedzą, jak to się robi - Portal i.pl

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski