Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wynalazek z Lublina pomoże nam odnaleźć się w centrum handlowym

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Mall Navigator ma być dostępny dla klientów centrum handlowego w ciągu najbliższych miesięcy
Mall Navigator ma być dostępny dla klientów centrum handlowego w ciągu najbliższych miesięcy Małgorzata Genca
Ułatwi nawigację po galerii, znalezienie interesującego rabatu i zarządzanie centrum handlowym. Nad systemem Mall Navigator od roku pracują programiści z Lublina. Start-up właśnie testuje swoje rozwiązanie w galerii Olimp.

- Dla użytkowników najważniejsza jest nawigacja wewnątrz budynku. Wystarczy, że wpiszemy nazwę sklepu i na telefonie pokaże się mapa ze ścieżką do konkretnego lokalu. Dodatkową funkcją, jest wyznaczenie ścieżki dla rodzica z dzieckiem lub osoby poruszającej się na wózku - mówi Rafał Garbacz z Mall Navigator.

System ma być gotowy dla klientów w ciągu najbliższych miesięcy. Na czym polega jego działanie? Najpierw trzeba będzie pobrać na telefon specjalną aplikację. Po jej uruchomieniu, nasze urządzenie zacznie się łączyć z beaconami, małymi nadajnikami, które są rozstawione w najważniejszych punktach centrum handlowego. System liczy jak często odwiedzamy dany sklep i, o ile zażyczy sobie tego właściciel sklepu, specjalnie dla nas naliczy rabat. Możemy też być informowani o atrakcjach i promocjach w centrum handlowym.

- Zarządca centrum widzi, które lokalizacje są najbardziej atrakcyjne. Gdzie ludzie spędzają najwięcej czasu. Takie dane też udostępniamy – przyznaje Garbacz.

System jest testowany w nowej części galerii Olimp. – Najemcy pozytywnie oceniają jego możliwości, bo widzą dla siebie korzyści. Nadal poszukujemy kolejnych klientów. Chcemy pozyskać jeszcze kilka centów handlowych, żeby wystartować z Mall Navigatorem – mówi Garbacz.

Nawigację można też zastosować w obiektach użyteczności publicznej. Aplikacja, wspomagana przez system beaconów, mogłaby ułatwić petentowi znalezienie konkretnego specjalisty w przychodni lub pokoju w urzędzie. Jednak jej twórcy najpierw wolą zainteresować pomysłem handel, który szybciej przyswaja nowości.

Beacony stają się coraz powszechniej wykorzystywane w Polsce, ale większość użytkowników nadal musi je kupować za granicą. Dlatego twórcy start-upu chcą produkować je sami. Otrzymali dofinansowanie na ten cel. Pierwszy beacon z Lublina powinien być gotowy za dwa lata.

Stawiamy na start-upy
Promowanie przedsiębiorczości to cel ogólnopolskiego konkursu start.up.press. Organizatorem akcji jest Polska Press Grupa, wydawca „Kuriera Lubelskiego”. Start-upy mogą aplikować do 24 maja. Następnie jurorzy wybiorą 10 start-upów, które wezmą udział w warsztatach w Warszawie. Tego dnia odbędzie się też prezentacja pomysłów, a wieczorem gala, na której zostaną wyłonieni zwycięzcy. Finał: 7 czerwca. Więcej informacji i formularz aplikacyjny na stronie www.strefabiznesu.pl/startup-press.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski