reklama

Z domu handlowego w środku miasta zostanie tylko sklep

JACEK SZYDŁOWSKI szydlowski@dziennikwschodni.plZaktualizowano 
Starsi lublinianie pamiętają tłumy między wieszakami. Jeszcze starsi stali tu w kolejkach w czasach PRL
Starsi lublinianie pamiętają tłumy między wieszakami. Jeszcze starsi stali tu w kolejkach w czasach PRL
Zakupy w Galerii Centrum w Lublinie? To ostatni dzwonek. Firma likwiduje swoje stoiska odzieżowe. Ale całkowita wyprowadzka z popularnego gmachu przy Krakowskim Przedmieściu na razie nie wchodzi w grę.

Klientów w witrynach kuszą plakaty z informacją o wyprzedaży, ale z trzech poziomów handlowych Galerii Centrum dwa są niemal puste.

Na drugim piętrze, zamiast eleganckich garniturów, koszul i męskich dodatków zobaczymy tylko obdrapane ściany. Widać na nich ściany z resztkami nazw firm, których wyroby można tu było kupić. Piętro niżej na tzw. damskim, znajdziemy jedynie dwa stoiska, ale i tam zostało niewiele towaru. Oznak likwidacji nie widać jeszcze w perfumerii na parterze.

Od lipca spółka jest w stanie upadłości.

Trwają negocjacje w sprawie ugody z wierzycielami.

– Zmiany związane z ograniczeniami powierzchni handlowej związane są z realizacją programu naprawczego – mówi Jarosław Lech, prezes zarządu GC. – Ograniczenia powierzchni handlowej mają na celu dostosowanie do obecnej oferty spółki.

Nie wiadomo więc, czy w Lublinie będą stoiska odzieżowe, czy jedynie kosmetyki.

Aktualnej sytuacji firmy nie komentuje jej właściciel, grupa Vistula. Z dotychczasowych deklaracji prezesa Vistuli wynika jednak, że GC czekają poważne zmiany. Spółka jest bowiem źle zarządzana, co wpływa na wyniki całej grupy. Cięcia już się zaczęły. Zwolniono blisko sto osób z centrali firmy. Na tym nie koniec.

– Salony Galerii Centrum nie powinny mieć więcej, niż 1 do 1,5 tys. mkw. To musi pociągnąć za sobą redukcje zatrudnienia – deklarował Michał Wójcik, prezes zarządu Vistula Group, po zgłoszeniu wniosku o upadłość GC. – Z nierentownych lokalizacji zrezygnujemy. Co do lokalizacji, to lubelska nie jest tak dobra, na jaką wygląda.

Tymczasem gmach dawnego „pedetu” to blisko 5 tys. mkw powierzchni handlowej. Galeria Centrum może więc zająć jeden poziom zamiast trzech.

– Jakiekolwiek zmiany to wewnętrzna sprawa naszego najemcy – mówi Dorota Wojciechowska z firmy Centrum Development and Investments, która jest właścicielem gmachu przy Krakowskim Przedmieściu 40. – Nie możemy udzielać żadnych informacji, dotyczących aktualnej sytuacji GC.

Przedstawiciele CDI unikają komentarzy.

Przyznają jednak, że jest wielu chętnych na stoiska przy Krakowskim Przedmieściu 40.

– Nie mogę zaprzeczyć – dodaje Wojciechowska. – Prowadzimy pewne rozmowy, ale to nic nadzwyczajnego. Jeśli będzie pozytywny finał, to będziemy o tym informować.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że stoiska GC mogą zastąpić inne marki odzieżowe. Jeśli nowi najemcy nie pojawią się w najbliższych miesiącach, na puste pierwsze piętro może przenieść się Empik.

Historia sięga PDT

Galeria Centrum to dawne Państwowe Domy Towarowe. Spółka powstała w 1998 roku. Obecnie ma 16 sklepów w całym kraju.

 

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3