Z historii Lublina i FSC: Syndyk kończy sprzedawać resztki po fabryce

Witold Michalak
W 1988 r. powstał żuk nr 500 000. Załoga przekazała ten samochód na rzecz domu dziecka archiwum
To miał być początek nowej ery lubelskiego przemysłu motoryzacyjnego. Siedemnaście lat temu sąd zarejestrował spółkę Daewoo Motor Polska, utworzoną z połączenia koreańskiego koncernu oraz Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Niestety, wejście Azjatów okazało się być początkiem końca fabryki.

To miał być początek nowej ery lubelskiego przemysłu motoryzacyjnego. Siedemnaście lat temu sąd zarejestrował spółkę Daewoo Motor Polska, utworzoną z połączenia koreańskiego koncernu oraz Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Niestety, wejście Azjatów okazało się być początkiem końca fabryki. To miał być początek nowej ery lubelskiego przemysłu motoryzacyjnego. Siedemnaście lat temu sąd zarejestrował spółkę Daewoo Motor Polska, utworzoną z połączenia koreańskiego koncernu oraz Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Niestety, wejście Azjatów okazało się być początkiem końca fabryki.

Chcesz więcej?

Kup prenumeratę cyfrową i ciesz się nieograniczonym dostępem do najlepszych artykułów w jednym miejscu

Subskrybuj

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Te filmy to foto -montaz

k
kacper

Firma DZT ma się coraz lepiej z trego co wiem dużo filmików krąży po internecie też TVP Lublin dużo im poświęca.

l
leo

tylko u nas za naszą pracę dostajemy tyle co murzyni w afryce a płacimy za towary w sklepach jak w Paryżu czy Londynie. W Anglii za nowy samochód ludzie miesięcznie płacą trzecią część tygodniowej wypłaty tj.160 funt funtów przy zarobku od 300 do 700 funtów tygodniowo na porsche nowego uzbiera po trzech latach pracy.To o czym tu mówić CENY towarów w LIDLU są niższe niż ceny w naszych punktach.Za godzinę pracy mogą sobie kupić 20 litrów pepsi . To tak jakby nam ktoś specjalnie zafundował takie warunki życia i niech nas nie straszą podwyżkami po wejściu Euro do nas bo już chyba drożej się nie da sprzedawać nam towaru bo zaczniemy sami taniej sprowadzać z zachodu.

f
fransuki łącznik

to był poczatek lat 90tych , pamietam chcodziłem wtedy do podstawówki.

p
parasol

No to już nie miałeś się gdzie odlewać!

d
dr Marco

Pracowałem w dziale odlewni, bo najlepiej płacili

b
bolo

pracowalem tam na montazu byly wyjazdy do SLowenii

b
bolo

pracowalem tam na montazu byly wyjazdy do SLowenii

b
bolo

pracowalem tam na montazu byly wyjazdy do SLowenii

x
x

pewnie myłes okna. Zresztą ja też. Należało cię wtedy zepchnąc z drabiny

O
Olo

Jakie FSO? W Lublinie było FSC później FS.

d
dr Marco

W czasch studenckich dorabiałem tam jak wielu innych w spóldzelni studenckeij Juventus. Ludzie zatrudnieni w tej Fabryce byli z niej dumni i autentycznie zżyci. Tym niemniej jak zbawienia oczekiwali panny "S". No i się doczekali!

x
xyz

bo kazdy lubelski wiesniak wolał 10 letniego wieśwagena, a daewoo uwazal za szmelc, wiec jesli daewoo to był wg niego szmelc to i jego praca to był szmelc czyli on jako pracownik tez szmelc, to samo tyczy sie tysiecy innych produktow, dales prace przez zakupy zachodnim firmom to teraz nie jęcz tylko dla nich zapieprzaj

d
dr Marco

Dlatego Solidaruchy rozp...li ją w pierwszym rzucie. A robolom pobudowano szereg kościołów. BO TAKA MUSI SPRAWIEDLIWOŚĆ DZIEJOWA

K
Kol

Niestety to prawda, że polski przemysł upadł a rządzący temu przyklasneli, jak np. FSO w Lublinie. Potem pojawiają się pytania, dlaczego nierozsądne pytania rosnie bezrobocie? Proste, jeżeli kupuje się używane auta z niemiec - marzenie Polaka, wyprodukowane we Francji Peugotu i Citoreny, to praca jest w Niemczech i Francji, a nie ma jej w Polsce.

Zamiast powstrzymać proces deindustrializacji Polski, buduje się stadiony np. w Lublinie, gdzie nie ma dobrej drużyny piłkarskiej i sponsora, który byłby w stanie sfinansować jej rozwój. Taki stadion to dodatkowe koszty administracyjne, na które pójdą coraz wyższe podatki lokalne ... Oczywiście, zatrudni się więcej urzędników, ds. zarządzania stadionem ale to tylko podorsza sytuację. Bogactwo bierze się z produktywności i sprzedaży produktów najlepiej za granicą.

Brak wsparcia dla FSO ze strony Państwa kontrastuje z działaniami niemieckich i francuskich rządów, które w czasie kryzusu nie wahają się różnymi metodami wspierać funkcjonujące przemysłu samochodowego. Wczoraj pojawiła się wiadomość o gigantycznych dotacjach rządowych dla Peugota i innych producentów. Tam można, tu absurdalnie usztywnione idee liberalne, częśto głoszone przez byłych piewców komunizmu na nic takiego nie pozwoliły.

Ale może na tym polega miejsce Polski w Unii - my wam kasę na stadion, wy kupujecie nasze samochody i żyjecie na nasz kredyt.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3