Z historii Lublina: LZNS to już prawdziwa fabryka

Agata Wójcik
Z historii Lublina: LZNS to już prawdziwa fabryka
Z historii Lublina: LZNS to już prawdziwa fabryka Archiwum
Udostępnij:
Kurier Lubelski z 21 października 1975 r. napisał o otwarciu nowej, półtorahektarowej hali produkcyjnej w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów.

Nowy budynek pozwolił przemienić się zakładom w prawdziwą fabrykę. W jego wnętrzu znalazły się wydziały blacharni i montażu ostatecznego oraz lakiernia piecowa. Wszystko to pozwoliło na przyspieszenie pracy i wykonywanie jednocześnie kilku napraw.

DAWNY LUBLIN - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj stare zdjęcia

"Do nowej hali wprowadzany jest stary, zupełnie wyeksploatowany autobus. Po zdjęciu z niego nadwozia, podwozie wędruje do rozbiórki i regeneracji w innych pomieszczeniach, a nadwozie od razu jest dokładnie remontowane. Wymienia się wszystkie przerdzewiałe blachy, zastępuje je nowymi"- zachwycał się reporter gazety. Wszystko to na taśmie produkcyjnej, co było ogromną innowacją nawet w skali kraju.

Na modernizacji skorzystały także inne przedsiębiorstwa, np. PKS, który w porozumieniu i współpracy z zakładami "dostarczał wyeksploatowany autobus i natychmiast odbierał inny gotowy. Dzięki temu nie było przestoju i oszczędność była kolosalna, ponieważ jeden autobus zarabia bowiem 10 tys. dziennie".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

i
irek
2013-10-22T10:48:06 02:00, Rodak:

W Lublinie po LZNS Lublin zostało tylko puste pole, ale analogiczne zakłady naprawcze KZNS w Solcu Kujawskim nie padły, obecnie składają z powodzeniem autobus SOLARIS i robią jeszcze coś więcej. A wiecie jaka jest różnica pomiędzy Lublinem a Solcem ( miasto ma jedynie 16800mieszkańców) a więc taka że w Solcu do niedawna rządził Burmistrz ( p. Antoni Nawrocki - niestety zmarł w grudniu 2011) który był jeszcze Naczelnikiem Solca za poprzedniej władzy. I dalej - w Solcu jeszcze obecnie są ulice: 22Lipca, Hanki Sawickiej, Armii Ludowej i nikomu to nie przeszkadza. W Solcu władze i mieszkańcy zajmują się pracą , miasteczko jest czyste, posiada duży park przemysłowy ( uzbrojenie kilku hektarów z budżetu miast). Najlepszym przykładem niech będzie fakt że w promieniu 300m zlokalizowane są supermarkety: POLO, Biedronka, Lidl i NETTO, a więc mieszkańcy maja pieniądze i kupują. Chcę jeszcze przypomnieć że śp. Pan Burmistrz nie bał się "zielonych" i na terenie Solca zgodził się na budowę stacji przekaźnikowej Polskiego Radia i Telewizji która swego czasu przewróciła się w Gąbinie i wiele miejscowości w Polsce odmawiało jej przyjęcia z uwagi na "promieniowanie" które miało powodować liczne choroby( i to że kury przestaną nieść jajka a krowy dawać białe mleko). Obecnie na lubelszczyźnie dalej można głosić takie teorie, bo słyszę że gazu z łupek też nie można będzie wydobywać bo "zieloni" nakręcani przez ruskie lobby wierzą w to i kolejna wieś protestuje. Polska B nadal będzie Polską B bo o postępie i dobrobycie decyduje rozum i praca a nie waśnie które cały czas w Lublinie trwają i o których słychać nawet na północy Polski .

Piszesz:

"Najlepszym przykładem niech będzie fakt że w promieniu 300m zlokalizowane są supermarkety: POLO, Biedronka, Lidl i NETTO, a więc mieszkańcy maja pieniądze i kupują."

A niech cię łobuzie szlak trafi skoro piszesz o obcych sieciach!

a
alois
było hasło czy się stoi czy się leży / tu wstaw odpowiednią kwotę w zależności od roku/
bo była stówka potem tysiaczek potem milionik . I było stu młotkowych stu którzy mieli prace i umieli tylko walić młotkiem ale jakiś idiota kupił maszynę która robi za tych 99 jeden się ostał bo umiał coś więcej i został mistrzem zmiany bo umie właczyć i wyłączyć to ustrojstwo a było tak dobrze stu miało pracę .
O
Ość
Polska została potraktowana przez udzielających "pomocy" w odzyskaniu "niepodległości" jako trofeum gospodarcze nowego podziału stref wpływów w zwycięskiej wojnie z komunizmem. Wojnie nie ideologicznej (tą udzielający "pomocy" mieli gdzieś), ale GOSPODARCZEJ. Wygranej zresztą bardzo niewielkim w sumie kosztem... Obojętne, kto podpisywał "porozumienie" w Magdalence... podział łupów, jak napisałeś - i słusznie - był dopuszczalny pod jednym warunkiem: uniknięcia zadymy w Środkowej Europie. Po prostu ci, których wymieniłeś, okazali się wątpliwymi gwarantami tego spokoju. Zaś, czy słusznie - no cóż, jeden z wymienionych dzisiaj pokazuje, co potrafi. O reszcie - cisza. Że tak było - masz dowody teraz na każdym kroku. Żeby podpowiedzieć - Polska mogła okazać się groźnym konkurentem gospodarczym, potencjał ludzki i gospodarczy posiadała, także jeszcze wyrobione układy ze wschodem, mogła stać się pośrednikiem - trzeba było to więc zlikwidować. Metodami POLITYCZNYMI, połączonymi z szantażem ekonomicznym, bo właśnie zadymy bali się panicznie. Tak też się i stało, u steru postawiono ludzi, o których było wiadomo, że nie postawią się jak koci ogon, kiedy już będzie "po zabawie". Jesteśmy KOLONIĄ... dostawcą taniej wykwalifikowanej (coraz gorzej zresztą) siły roboczej i rynkiem zbytu tego, co na zachodzie nie kupią z uwagi na jakość. Ostatnimi czasy takie podejście, w obliczu znacznie poważniejszej konfrontacji ekonomicznej z dalekim wschodem (i islamem, a tu już na noże, nie towary) jakby nieco się zmieniało, dopuszczono do pewnego rozwoju infrastruktury (nie bez korzyści dla siebie, oczywiście, bo warunkiem udzielenia "dotacji" jest dokonywanie zakupów u nich - pendolino jest jaskrawym przykładem, mniej widocznym są maszyny używane podczas budowania "autostrad" - a przecież mieliśmy Cegielskiego i dawny Bumar) - ale TYLKO infrastruktury i to w ograniczonym zakresie. Za te dotacje też przyjdzie nam zapłacić, to oczywiste. Coraz bardziej na serio obawiam się scenariusza Grecji...
Z dwojga złego, pomimo wszystko - taki układ, mając w alternatywie pozostanie w kręgu wpływów "postkomuny" (mylące określenie o znaczeniu jeno propagandowym) Rosji - jest chyba lepszy... choć płacimy zań słono.
R
Rodak
W Lublinie po LZNS Lublin zostało tylko puste pole, ale analogiczne zakłady naprawcze KZNS w Solcu Kujawskim nie padły, obecnie składają z powodzeniem autobus SOLARIS i robią jeszcze coś więcej. A wiecie jaka jest różnica pomiędzy Lublinem a Solcem ( miasto ma jedynie 16800mieszkańców) a więc taka że w Solcu do niedawna rządził Burmistrz ( p. Antoni Nawrocki - niestety zmarł w grudniu 2011) który był jeszcze Naczelnikiem Solca za poprzedniej władzy. I dalej - w Solcu jeszcze obecnie są ulice: 22Lipca, Hanki Sawickiej, Armii Ludowej i nikomu to nie przeszkadza. W Solcu władze i mieszkańcy zajmują się pracą , miasteczko jest czyste, posiada duży park przemysłowy ( uzbrojenie kilku hektarów z budżetu miast). Najlepszym przykładem niech będzie fakt że w promieniu 300m zlokalizowane są supermarkety: POLO, Biedronka, Lidl i NETTO, a więc mieszkańcy maja pieniądze i kupują. Chcę jeszcze przypomnieć że śp. Pan Burmistrz nie bał się "zielonych" i na terenie Solca zgodził się na budowę stacji przekaźnikowej Polskiego Radia i Telewizji która swego czasu przewróciła się w Gąbinie i wiele miejscowości w Polsce odmawiało jej przyjęcia z uwagi na "promieniowanie" które miało powodować liczne choroby( i to że kury przestaną nieść jajka a krowy dawać białe mleko). Obecnie na lubelszczyźnie dalej można głosić takie teorie, bo słyszę że gazu z łupek też nie można będzie wydobywać bo "zieloni" nakręcani przez ruskie lobby wierzą w to i kolejna wieś protestuje. Polska B nadal będzie Polską B bo o postępie i dobrobycie decyduje rozum i praca a nie waśnie które cały czas w Lublinie trwają i o których słychać nawet na północy Polski .
O
Ość
na przestrzeni wieków. Do dzisiaj od niego uczą się, jak tu tłumowi bezrozumnemu mydlić oczy...
d
dreg
cały kapitalizm zgniły,po wszystko do komunistycznych Chin,kupią tanio sprzedadzą drogo
x
xz
abak-chyba jesteś niedoinformowany!Odlewnia Ursus a ta odlewienka po byłej FSC -to zupełnie dwie różne sprawy.Piszesz,ze ma się dobrze?No cóż -szału "tyż ni ma". Wystarczy zapytać tam zatrudnionych...
a
as
W innych krajach bloku nie było Solidarności. Też się zawaliły. Poza takimi chwalebnymi wyjątkami jak Kora Płn i Kuba. Jak wierzysz, że to słuszna droga to dlaczego jeszcze tam nie pojechałeś cwaniaku? Tam nie ma Solidarności więc jest raj. Zamiast tego siedzisz przy komputerze wyprodukowanym i wymyślonym przez kapitalistów, na internecie powstałym w USA. Żałosne. Weź się powieś już.
z
z Dziesiątej
Coś Ci się pop...ło - cały Ursus został rozebrany i zaorany.
Masz pewnie na myśli część produkcyjną po byłej FSC ( Daewoo ) - czy tak ?!
l
leoncio
gdyby dziś , w obecnym systemie działała Solidarność , dokładnie tak jak robiła to w PRL, taki system też by się zawalił
F
Fang
gdzie mieli pracę mieszkańcy Lublina a teraz mamy pomnik styropianowego bohatera.
Jest dużo lepiej nie trzeba pracować w Lublinie bo można w Dublinie.
Czy "otako" Japonię i dobrobyt jednostek były te strajki?
B
Blob.
Z tamtych czasów to już nic nie zostało.Wszystkie zakłady pracy szlag trafił.I Bogu niech będą za to serdeczne dzięki i "Solidarności" też zresztą.Żadna dawna knajpa też się nie uchowała a jest co wspominać,choćby taki legendarny WZ.
a
abak
Kto w imie chwilowej wygody lub bezpieczenstwa, poswieca lub stawia na szafot WOLNOSC ten nie zasluguje ani na jedno ani na drugie- Benjamin Franklin- wspoltworca konstytucji republikanskich stanow zjednoczonycg.
a
abak
Odlewnia w lublinie caly czas jest nie rozumiem do czego pijesz, dziala, funkcjonuje i ma sie swietnie, jest beneficjentem najwiekszej dotacji w lublinie dla firm, zakupila specjalistyczny piec indukcyjny, dzieki temu mamy czystsze powietrze w miescie.
Tos
To nie jakosc decydowala o miejscu naprawy ,tylko odleglosc wyjazd do Slupska to byla delegacja hotele odbiory oraz trasa. Autobus na dotarciu paliwo i.t.d a L.Z.N.S kilka minut i zajezdnia .
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie