Z historii Lublina: LZNS to już prawdziwa fabryka

Agata WójcikZaktualizowano 
Z historii Lublina: LZNS to już prawdziwa fabryka
Z historii Lublina: LZNS to już prawdziwa fabryka Archiwum
Kurier Lubelski z 21 października 1975 r. napisał o otwarciu nowej, półtorahektarowej hali produkcyjnej w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów.

Nowy budynek pozwolił przemienić się zakładom w prawdziwą fabrykę. W jego wnętrzu znalazły się wydziały blacharni i montażu ostatecznego oraz lakiernia piecowa. Wszystko to pozwoliło na przyspieszenie pracy i wykonywanie jednocześnie kilku napraw.

DAWNY LUBLIN - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj stare zdjęcia

"Do nowej hali wprowadzany jest stary, zupełnie wyeksploatowany autobus. Po zdjęciu z niego nadwozia, podwozie wędruje do rozbiórki i regeneracji w innych pomieszczeniach, a nadwozie od razu jest dokładnie remontowane. Wymienia się wszystkie przerdzewiałe blachy, zastępuje je nowymi"- zachwycał się reporter gazety. Wszystko to na taśmie produkcyjnej, co było ogromną innowacją nawet w skali kraju.

Na modernizacji skorzystały także inne przedsiębiorstwa, np. PKS, który w porozumieniu i współpracy z zakładami "dostarczał wyeksploatowany autobus i natychmiast odbierał inny gotowy. Dzięki temu nie było przestoju i oszczędność była kolosalna, ponieważ jeden autobus zarabia bowiem 10 tys. dziennie".

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

i
irek
2013-10-22T10:48:06 02:00, Rodak:

W Lublinie po LZNS Lublin zostało tylko puste pole, ale analogiczne zakłady naprawcze KZNS w Solcu Kujawskim nie padły, obecnie składają z powodzeniem autobus SOLARIS i robią jeszcze coś więcej. A wiecie jaka jest różnica pomiędzy Lublinem a Solcem ( miasto ma jedynie 16800mieszkańców) a więc taka że w Solcu do niedawna rządził Burmistrz ( p. Antoni Nawrocki - niestety zmarł w grudniu 2011) który był jeszcze Naczelnikiem Solca za poprzedniej władzy. I dalej - w Solcu jeszcze obecnie są ulice: 22Lipca, Hanki Sawickiej, Armii Ludowej i nikomu to nie przeszkadza. W Solcu władze i mieszkańcy zajmują się pracą , miasteczko jest czyste, posiada duży park przemysłowy ( uzbrojenie kilku hektarów z budżetu miast). Najlepszym przykładem niech będzie fakt że w promieniu 300m zlokalizowane są supermarkety: POLO, Biedronka, Lidl i NETTO, a więc mieszkańcy maja pieniądze i kupują. Chcę jeszcze przypomnieć że śp. Pan Burmistrz nie bał się "zielonych" i na terenie Solca zgodził się na budowę stacji przekaźnikowej Polskiego Radia i Telewizji która swego czasu przewróciła się w Gąbinie i wiele miejscowości w Polsce odmawiało jej przyjęcia z uwagi na "promieniowanie" które miało powodować liczne choroby( i to że kury przestaną nieść jajka a krowy dawać białe mleko). Obecnie na lubelszczyźnie dalej można głosić takie teorie, bo słyszę że gazu z łupek też nie można będzie wydobywać bo "zieloni" nakręcani przez ruskie lobby wierzą w to i kolejna wieś protestuje. Polska B nadal będzie Polską B bo o postępie i dobrobycie decyduje rozum i praca a nie waśnie które cały czas w Lublinie trwają i o których słychać nawet na północy Polski .

Piszesz:

"Najlepszym przykładem niech będzie fakt że w promieniu 300m zlokalizowane są supermarkety: POLO, Biedronka, Lidl i NETTO, a więc mieszkańcy maja pieniądze i kupują."

A niech cię łobuzie szlak trafi skoro piszesz o obcych sieciach!

a
alois

było hasło czy się stoi czy się leży / tu wstaw odpowiednią kwotę w zależności od roku/
bo była stówka potem tysiaczek potem milionik . I było stu młotkowych stu którzy mieli prace i umieli tylko walić młotkiem ale jakiś idiota kupił maszynę która robi za tych 99 jeden się ostał bo umiał coś więcej i został mistrzem zmiany bo umie właczyć i wyłączyć to ustrojstwo a było tak dobrze stu miało pracę .

O
Ość

Polska została potraktowana przez udzielających "pomocy" w odzyskaniu "niepodległości" jako trofeum gospodarcze nowego podziału stref wpływów w zwycięskiej wojnie z komunizmem. Wojnie nie ideologicznej (tą udzielający "pomocy" mieli gdzieś), ale GOSPODARCZEJ. Wygranej zresztą bardzo niewielkim w sumie kosztem... Obojętne, kto podpisywał "porozumienie" w Magdalence... podział łupów, jak napisałeś - i słusznie - był dopuszczalny pod jednym warunkiem: uniknięcia zadymy w Środkowej Europie. Po prostu ci, których wymieniłeś, okazali się wątpliwymi gwarantami tego spokoju. Zaś, czy słusznie - no cóż, jeden z wymienionych dzisiaj pokazuje, co potrafi. O reszcie - cisza. Że tak było - masz dowody teraz na każdym kroku. Żeby podpowiedzieć - Polska mogła okazać się groźnym konkurentem gospodarczym, potencjał ludzki i gospodarczy posiadała, także jeszcze wyrobione układy ze wschodem, mogła stać się pośrednikiem - trzeba było to więc zlikwidować. Metodami POLITYCZNYMI, połączonymi z szantażem ekonomicznym, bo właśnie zadymy bali się panicznie. Tak też się i stało, u steru postawiono ludzi, o których było wiadomo, że nie postawią się jak koci ogon, kiedy już będzie "po zabawie". Jesteśmy KOLONIĄ... dostawcą taniej wykwalifikowanej (coraz gorzej zresztą) siły roboczej i rynkiem zbytu tego, co na zachodzie nie kupią z uwagi na jakość. Ostatnimi czasy takie podejście, w obliczu znacznie poważniejszej konfrontacji ekonomicznej z dalekim wschodem (i islamem, a tu już na noże, nie towary) jakby nieco się zmieniało, dopuszczono do pewnego rozwoju infrastruktury (nie bez korzyści dla siebie, oczywiście, bo warunkiem udzielenia "dotacji" jest dokonywanie zakupów u nich - pendolino jest jaskrawym przykładem, mniej widocznym są maszyny używane podczas budowania "autostrad" - a przecież mieliśmy Cegielskiego i dawny Bumar) - ale TYLKO infrastruktury i to w ograniczonym zakresie. Za te dotacje też przyjdzie nam zapłacić, to oczywiste. Coraz bardziej na serio obawiam się scenariusza Grecji...
Z dwojga złego, pomimo wszystko - taki układ, mając w alternatywie pozostanie w kręgu wpływów "postkomuny" (mylące określenie o znaczeniu jeno propagandowym) Rosji - jest chyba lepszy... choć płacimy zań słono.

R
Rodak

W Lublinie po LZNS Lublin zostało tylko puste pole, ale analogiczne zakłady naprawcze KZNS w Solcu Kujawskim nie padły, obecnie składają z powodzeniem autobus SOLARIS i robią jeszcze coś więcej. A wiecie jaka jest różnica pomiędzy Lublinem a Solcem ( miasto ma jedynie 16800mieszkańców) a więc taka że w Solcu do niedawna rządził Burmistrz ( p. Antoni Nawrocki - niestety zmarł w grudniu 2011) który był jeszcze Naczelnikiem Solca za poprzedniej władzy. I dalej - w Solcu jeszcze obecnie są ulice: 22Lipca, Hanki Sawickiej, Armii Ludowej i nikomu to nie przeszkadza. W Solcu władze i mieszkańcy zajmują się pracą , miasteczko jest czyste, posiada duży park przemysłowy ( uzbrojenie kilku hektarów z budżetu miast). Najlepszym przykładem niech będzie fakt że w promieniu 300m zlokalizowane są supermarkety: POLO, Biedronka, Lidl i NETTO, a więc mieszkańcy maja pieniądze i kupują. Chcę jeszcze przypomnieć że śp. Pan Burmistrz nie bał się "zielonych" i na terenie Solca zgodził się na budowę stacji przekaźnikowej Polskiego Radia i Telewizji która swego czasu przewróciła się w Gąbinie i wiele miejscowości w Polsce odmawiało jej przyjęcia z uwagi na "promieniowanie" które miało powodować liczne choroby( i to że kury przestaną nieść jajka a krowy dawać białe mleko). Obecnie na lubelszczyźnie dalej można głosić takie teorie, bo słyszę że gazu z łupek też nie można będzie wydobywać bo "zieloni" nakręcani przez ruskie lobby wierzą w to i kolejna wieś protestuje. Polska B nadal będzie Polską B bo o postępie i dobrobycie decyduje rozum i praca a nie waśnie które cały czas w Lublinie trwają i o których słychać nawet na północy Polski .

O
Ość

na przestrzeni wieków. Do dzisiaj od niego uczą się, jak tu tłumowi bezrozumnemu mydlić oczy...

d
dreg

cały kapitalizm zgniły,po wszystko do komunistycznych Chin,kupią tanio sprzedadzą drogo

x
xz

abak-chyba jesteś niedoinformowany!Odlewnia Ursus a ta odlewienka po byłej FSC -to zupełnie dwie różne sprawy.Piszesz,ze ma się dobrze?No cóż -szału "tyż ni ma". Wystarczy zapytać tam zatrudnionych...

a
as

W innych krajach bloku nie było Solidarności. Też się zawaliły. Poza takimi chwalebnymi wyjątkami jak Kora Płn i Kuba. Jak wierzysz, że to słuszna droga to dlaczego jeszcze tam nie pojechałeś cwaniaku? Tam nie ma Solidarności więc jest raj. Zamiast tego siedzisz przy komputerze wyprodukowanym i wymyślonym przez kapitalistów, na internecie powstałym w USA. Żałosne. Weź się powieś już.

z
z Dziesiątej

Coś Ci się pop...ło - cały Ursus został rozebrany i zaorany.
Masz pewnie na myśli część produkcyjną po byłej FSC ( Daewoo ) - czy tak ?!

l
leoncio

gdyby dziś , w obecnym systemie działała Solidarność , dokładnie tak jak robiła to w PRL, taki system też by się zawalił

F
Fang

gdzie mieli pracę mieszkańcy Lublina a teraz mamy pomnik styropianowego bohatera.
Jest dużo lepiej nie trzeba pracować w Lublinie bo można w Dublinie.
Czy "otako" Japonię i dobrobyt jednostek były te strajki?

B
Blob.

Z tamtych czasów to już nic nie zostało.Wszystkie zakłady pracy szlag trafił.I Bogu niech będą za to serdeczne dzięki i "Solidarności" też zresztą.Żadna dawna knajpa też się nie uchowała a jest co wspominać,choćby taki legendarny WZ.

a
abak

Kto w imie chwilowej wygody lub bezpieczenstwa, poswieca lub stawia na szafot WOLNOSC ten nie zasluguje ani na jedno ani na drugie- Benjamin Franklin- wspoltworca konstytucji republikanskich stanow zjednoczonycg.

a
abak

Odlewnia w lublinie caly czas jest nie rozumiem do czego pijesz, dziala, funkcjonuje i ma sie swietnie, jest beneficjentem najwiekszej dotacji w lublinie dla firm, zakupila specjalistyczny piec indukcyjny, dzieki temu mamy czystsze powietrze w miescie.

Tos

To nie jakosc decydowala o miejscu naprawy ,tylko odleglosc wyjazd do Slupska to byla delegacja hotele odbiory oraz trasa. Autobus na dotarciu paliwo i.t.d a L.Z.N.S kilka minut i zajezdnia .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3