DAWNY LUBLIN - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj stare zdjęcia
Historia FSC sięga grudnia 1948 r., kiedy Bolesław Bierut podczas Kongresu Zjednoczeniowego do planu 6-letniego dołączył pomysł wybudowania w Lublinie ogromnej fabryki. Już 7 listopada 1951 r. z taśmy montażowej nowego zakładu, któremu nadano imię Bieruta, zjechał pierwszy samochód LUBLIN-51, złożony jeszcze z części dostarczonych przez Związek Radziecki. Natomiast w 1958 r. rozpoczęto produkcję żuka, który stał się powodem do dumy dla fabryki.
6 XI 1986 r. - Lata świetności FSC
Jak napisał reporter gazety: "Kupowali go od nas odbiorcy z 29 krajów rozsianych na czterech kontynentach". Następcą tego samochodu stał się podobnie rozchwytywany lublin 33, którego produkcję rozpoczęto w 1993 r. W zakładzie produkowano również części do samochodów i transportery opancerzone SKOT dla Sił Zbrojnych PRL i Czechosłowackiej Armii Ludowej. W 1995 r. udziały firmy wykupiła koreańska spółka. Nazwę zakładu zmieniono na Daewoo Motor Polska Sp. z o.o., którego upadłość ogłoszono w 2001 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?