Z lotniska w Świdniku polecimy do Londynu i Oslo

Aleksandra Dunajska
Londyn i Oslo - połączenia do tych miast z lotniska w Świdniku uruchomi Wizz Air. Przedstawiciele węgierskiej taniej linii lotniczej poinformowali o tym we wtorek na konferencji prasowej w Lublinie. Już można rezerwować bilety.

Czytaj nasz serwis o lotnisku w Świdniku

Pierwszy lot do Londynu zaplanowano na 18 grudnia tego roku. Koszt biletu w jedną stronę, z opłatami, to 75 złotych (ale to cena dla członków Wizz Xclusive Club, normalna wynosi 105 zł). Połączenia będą realizowane dwa razy w tygodniu - we wtorki i soboty.
Połączenia do Oslo zostaną uruchomione na początku 2013 roku. - Zdecydowaliśmy się na ten kierunek bo z naszych informacji wynika, że jest na niego zapotrzebowanie. Trudno jednak na razie powiedzieć jaka będzie częstotliwość i ceny tych połączeń. To będzie zależało od zainteresowania pasażerów - tłumaczył Daniel de Carvalho, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air. - Zakładamy, że z tych dwóch połączeń z i do Świdnika w 2013 roku skorzysta około 50 tys. osób - dodał.

De Carvalho zapowiedział, że o kolejnych połączeniach Wizz Air ze Świdnika spółka poinformuje wiosną przyszłego roku. - Nie chcemy na razie zdradzać naszych planów ze względu na działania konkurencji. Póki co obserwujemy rynek - tłumaczył.

- To dla nas wielki dzień. Cieszymy się z obecności naszego pierwszego, bardzo ważnego partnera - nie krył zadowolenia Grzegorz Muszyński, prezes Portu Lotniczego Lublin. Dodał, że linii i połączeń będzie więcej. - Kolejne kierunki w dużej mierze zaspokoją nasze oczekiwania. Jesteśmy jak przystanek PKS-u, czekamy tylko na przewoźników - dodał, podkreślając, że szczegółów nie może ujawnić.

Czy lot 18 grudnia do Londynu będzie pierwszym pasażerskim połączeniem z nowego lotniska? - Nie, planujemy je wcześniej. Port do końca października zyska gotowość operacyjną. Oficjalne otwarcie odbędzie się po 11 listopada. Pierwsze loty będą w drugiej połowie listopada, wykonywane przez linię inną niż Wizz Air - zapewniał Muszyński.

Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com typuje, że Świdnikiem jest zainteresowany m.in. OLT Express, który rozwija zwłaszcza siatkę połączeń krajowych. - Najbardziej prawdopodobny kierunek to Lublin-Gdańsk - ocenia Cybulak.

Jednak jeśli OLT Express wystartuje z lubelskiego lotniska to jeszcze nie najbliższej zimy. - Planowane połączenia z Portem Lotniczym Lublin są na etapie zaawansowanych rozmów. Ale siatka zimowa 2012/2013 nie obejmuje rejsów do tego miasta - poinformowało nas biuro prasowe linii lotniczych.

Grzegorz Muszyński zapewniał dzisiaj, że w umowie PLL z Wizz Airem nie ma mowy o płaceniu linii za uruchomienie połączeń - np. w formie wykupienia usług promocyjnych u przewoźnika. Taką strategię stosuje m.in. rzeszowskie lotnisko we współpracy z Ryanairem. Samorząd województwa, udziałowiec tamtejszej lotniczej spółki, płaci taniemu przewoźnikowi ok. 6 mln zł rocznie. To oficjalnie pieniądze na promocję Podkarpacia w i na samolotach linii (foldery reklamowe, logo regionu na dziobie jednej z maszyn). Ale nie jest tajemnicą, że to warunek utrzymywania przez irlandzką firmę połączeń z lotniska w Jasionce i rozszerzania oferty.
- U nas ani miasto ani województwo nie będzie subsydiowało połączeń - podkreślił Muszyński. - Oczywiście przewidzieliśmy dla Wizz Air pewne bonusy w opłatach lotniskowych jako dla pierwszego przewoźnika, który uruchamia i nas połączenia. I to wszystko - dodał.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 84

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lolo
Na zakupy to samolotem do Radawca . Potem po drugiej stronie torowiska w spożywczaku "Społem" zakup jabola i powrót pociągiem na dworzec północny. Tanio i wygodnie
b
bozena
bardzo bym chciala odwiedzac czesciej rodzine w lublinie.Czy beda loty do dortmundu?
d
dew
Należałoby przyjąć trzy warianty lotów:
- do pracy ( Anglia, Irlandia, Holandia ...) 2 razy w miesiącu
- na wczasy ( Egipt, Turcja, Tunezja, Wlochy, Hiszpania, Francja...) 1 raz w miesiącu
- na zakupy, weeckend ( Niemcy, Czechy, Słowacja...) 2 razy w miesiącu na weeckend ( krótki wyjazd ze znajomymi).
Myślę, że tyle lotów jak na Lublin wystarczy.
Jeśli chodzi o loty krajowe, to proponuję: Gdańsk, Wrocław, Kraków i ...
a
assse
Konieczny lot przy najmniej raz w miesiącu do Berlina, Hannoveru. Samochodem trzeba przejechać całą polskę i ile godzin to zajmuje. a to tylko sąsiad którego możnaby odwiedzić. LUBLIN - BERLIN
U
Ula
bardzo jestem ciekawa czy będą loty Wizzair do Malmo ????, często tam latam a muszę niestety jechać do warszawy by lecieć tymi liniami...właśnie jutro tez lecę. Było by naprawdę SUPER!!!!!!!
T
Teresa
Dlaczego nie będzie lotów do Eindhoven i Charleroix???
H
Hela
z Luton sa autobusy np green line, ktore wioza Cie na Victorie, a stamtad masa np.autobusow pod sam dom:) o tej porze juz nie powino byc korkow tez:) ja jestem happy, ale jak dadza godzinke czy dwie wczesniej, tez dobrze
e
es
Bardzo fajnie, że Wizzair będzie latał ze Świdnika, tylko czy będą chętni na samolot, który przylatuje do Luton o 21.25!!! czyli od razu trzeba doliczyć kilkaset złotych za zupełnie zbędny nocleg.
k
kodykologia
W zasadzie nie jestem zwolenniczka ryanaira, unikam go jak ognia, bo zdzieraja na wszystkim i nie przestrzegaja podstawowych zasad kultury, jak chocby wpuszczanie na poklad w pierwszej kolejnosci osob z malymi dziecmi/starszych itd. Ale nie wyobrazam sobie, ze lotnisko w Lbn-ie nie bedzie mialo polaczenia z Irlandia, a nie oszukujmy sie, wątpie zeby nagle Aerlingus zdecydowal sie na podpisanie kontraktu. Bylaby to olbrzymia strata dla miasta, multum ludzi tala kazdego dnia do Wawy albo do Rzeszowa, a pozniej tlucze sie kolejne 2-3 godziny zeby dojechac do Lublina i okolic. Dla mnie osobiscie, zarzekanie sie, ze doplat nie bedzie, jest dziecinne i nierozwazne, w koncu fundusze na rozwoj regionu mozna pozyskac z roznorakich doplat unijnych, a dzieki takiemu zabiegowi ulatwic zycie tysiacom ludzi,a takze zarabiac! Ale z tego co widze, lotnisko Lbn woli zarabiac na czarterach, czyli zwyczajnie zdzierac kase z ludzi, wystarczy porownac ceny wycieczek z biur podruzy polskich i innych krajow europejskich (ceny w pl sa trzykrotnie wyzsze, nie wspominajac juz o oplatach za dzieci, ludzie nauczcie sie, dzieci ktore spia na tzn 'dostawce' wakacje maja za darmo! musza tylko doplacic za samolot, do 2 lat ok 20-40e oplaty lotniskowej, pow 2 lat pol ceny biletu). Dalej mam jednak nadzieje, ze wladze lotniska pojda po rozum do glowy i rozbuduja siatke polaczen tak, zeby pasazerom bylo wygodnie, a nie tak, zeby zarobic jak najwiecej kasy. Po co lotnisko skoro zwykly turysta (nie wylkupujacy wycieczki w biurze) bedzie mogl poleciec tylko do Londynu i Oslo ?
p
poznań LB
Prezes Muszyński na razie myśli o pasażerach skąd aby były pełne lortniska ale szybko rozbudował do małego lotniska Rade Nadzorczą aż 7 osób ????? a nie 5 ciekawe ,a kazde posiedzenie rady kosztuje pasażerów i podatników regionu.Czytając wpist Rzeszów dopłaca do linnii jednej 6 mil a drugiej 1 milion cwaniaczkom z Gdańska ,trudno ,polskie linnie żerujana biednym regionie .
W
Wyrzygam się
Tak, szczególnie ważny jest ten fuck-donalds!
A
Andrej
Nie wiem po ile lat mają osoby które zamieszczają tutaj posty.
Z pewnością większość postów jest niezwykle emocjonalna. Niestety, Ci którzy tutaj cokolwiek piszą nie czytają tego co napisane wcześniej, a jeśli czytają to głownie takie które wnoszą niewiele do dyskusji a są jedynie przejawem frustracji i braku umiejętności radzenia sobie w życiu.
-ktoś napisał ze to lotnisko to tragedia dla regionu....a niby to z jakiego powodu? Port lotniczy w mieście wielkości lublina to wymóg cywilizacyjny, taj jak Mcdonalds czy stacja paliw z łazienką.
-dwa połączenia to siatka?- Wizzair to pierwszy przewoźnik niemal testujący lotnisko i potencjał, trzeba troszkę czytać inne publikacje związane z tematem żeby zrozumieć działanie tego rynku.
-OLT nie lata...tak, siatkę połączeń zimowych podano już miesiąc temu, co oczywiście nie usprawiedliwia braku podjęcia decyzji połączenia Lublin z polską lotniczą. Tu raczej pies jest pogrzebany w uruchamianiu połączeń zagranicznych na które przekierowywane są samoloty przez co nie ma maszyn do poszerzenia oferty krajowej w siatce zimowej, lub oraz jak to mówią osoby z branży Gdańszczanie chcą ugrać dopłaty (co jest dość typowe dla firny która już stała się popularna)
-Rayan..byś może będzie latał z Lublina ale pamiętajmy że Rzeszów dopłaca do Rayana mil złotych rocznie żeby go w Jasionce utrzymać
pierwszy starty Wizzaira w grudniu...pól roku i sytuacja iię diametralnie zmieni, bo żeby uruchomić Oslo z Lublina zlikwidowano połączenie z Poznania..więc chyba jednak komuś zależy na ludziach z Lublina.
pozdrawiam i będzie dobrze:-)
d
dzidek
Zastanawiam się ile jadu trzeba mieć w sobie, żeby klepać takie bzdury w komentarzach. Masz problem w dużą głową, zmocz główkę, przynajmniej na chwilę pomoże. Poza tym to miał być lizus w stronę o. dyktatora - nie ten portal
l
latawiec
Bo na razie to stąd odlatują gęsi, żurawie i bociany do ciepłych krajów.
m
max payne
problem jakiś ???
Dodaj ogłoszenie