Czytaj nasz serwis o lotnisku w Świdniku
Pierwszy lot do Londynu zaplanowano na 18 grudnia tego roku. Koszt biletu w jedną stronę, z opłatami, to 75 złotych (ale to cena dla członków Wizz Xclusive Club, normalna wynosi 105 zł). Połączenia będą realizowane dwa razy w tygodniu - we wtorki i soboty.
Połączenia do Oslo zostaną uruchomione na początku 2013 roku. - Zdecydowaliśmy się na ten kierunek bo z naszych informacji wynika, że jest na niego zapotrzebowanie. Trudno jednak na razie powiedzieć jaka będzie częstotliwość i ceny tych połączeń. To będzie zależało od zainteresowania pasażerów - tłumaczył Daniel de Carvalho, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air. - Zakładamy, że z tych dwóch połączeń z i do Świdnika w 2013 roku skorzysta około 50 tys. osób - dodał.
De Carvalho zapowiedział, że o kolejnych połączeniach Wizz Air ze Świdnika spółka poinformuje wiosną przyszłego roku. - Nie chcemy na razie zdradzać naszych planów ze względu na działania konkurencji. Póki co obserwujemy rynek - tłumaczył.
- To dla nas wielki dzień. Cieszymy się z obecności naszego pierwszego, bardzo ważnego partnera - nie krył zadowolenia Grzegorz Muszyński, prezes Portu Lotniczego Lublin. Dodał, że linii i połączeń będzie więcej. - Kolejne kierunki w dużej mierze zaspokoją nasze oczekiwania. Jesteśmy jak przystanek PKS-u, czekamy tylko na przewoźników - dodał, podkreślając, że szczegółów nie może ujawnić.
Czy lot 18 grudnia do Londynu będzie pierwszym pasażerskim połączeniem z nowego lotniska? - Nie, planujemy je wcześniej. Port do końca października zyska gotowość operacyjną. Oficjalne otwarcie odbędzie się po 11 listopada. Pierwsze loty będą w drugiej połowie listopada, wykonywane przez linię inną niż Wizz Air - zapewniał Muszyński.
Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com typuje, że Świdnikiem jest zainteresowany m.in. OLT Express, który rozwija zwłaszcza siatkę połączeń krajowych. - Najbardziej prawdopodobny kierunek to Lublin-Gdańsk - ocenia Cybulak.
Jednak jeśli OLT Express wystartuje z lubelskiego lotniska to jeszcze nie najbliższej zimy. - Planowane połączenia z Portem Lotniczym Lublin są na etapie zaawansowanych rozmów. Ale siatka zimowa 2012/2013 nie obejmuje rejsów do tego miasta - poinformowało nas biuro prasowe linii lotniczych.
Grzegorz Muszyński zapewniał dzisiaj, że w umowie PLL z Wizz Airem nie ma mowy o płaceniu linii za uruchomienie połączeń - np. w formie wykupienia usług promocyjnych u przewoźnika. Taką strategię stosuje m.in. rzeszowskie lotnisko we współpracy z Ryanairem. Samorząd województwa, udziałowiec tamtejszej lotniczej spółki, płaci taniemu przewoźnikowi ok. 6 mln zł rocznie. To oficjalnie pieniądze na promocję Podkarpacia w i na samolotach linii (foldery reklamowe, logo regionu na dziobie jednej z maszyn). Ale nie jest tajemnicą, że to warunek utrzymywania przez irlandzką firmę połączeń z lotniska w Jasionce i rozszerzania oferty.
- U nas ani miasto ani województwo nie będzie subsydiowało połączeń - podkreślił Muszyński. - Oczywiście przewidzieliśmy dla Wizz Air pewne bonusy w opłatach lotniskowych jako dla pierwszego przewoźnika, który uruchamia i nas połączenia. I to wszystko - dodał.
Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?