Z lotniska w Świdniku polecimy do Londynu i Oslo

Aleksandra Dunajska
Londyn i Oslo - połączenia do tych miast z lotniska w Świdniku uruchomi Wizz Air. Przedstawiciele węgierskiej taniej linii lotniczej poinformowali o tym we wtorek na konferencji prasowej w Lublinie. Już można rezerwować bilety.

Czytaj nasz serwis o lotnisku w Świdniku

Pierwszy lot do Londynu zaplanowano na 18 grudnia tego roku. Koszt biletu w jedną stronę, z opłatami, to 75 złotych (ale to cena dla członków Wizz Xclusive Club, normalna wynosi 105 zł). Połączenia będą realizowane dwa razy w tygodniu - we wtorki i soboty.
Połączenia do Oslo zostaną uruchomione na początku 2013 roku. - Zdecydowaliśmy się na ten kierunek bo z naszych informacji wynika, że jest na niego zapotrzebowanie. Trudno jednak na razie powiedzieć jaka będzie częstotliwość i ceny tych połączeń. To będzie zależało od zainteresowania pasażerów - tłumaczył Daniel de Carvalho, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air. - Zakładamy, że z tych dwóch połączeń z i do Świdnika w 2013 roku skorzysta około 50 tys. osób - dodał.

De Carvalho zapowiedział, że o kolejnych połączeniach Wizz Air ze Świdnika spółka poinformuje wiosną przyszłego roku. - Nie chcemy na razie zdradzać naszych planów ze względu na działania konkurencji. Póki co obserwujemy rynek - tłumaczył.

- To dla nas wielki dzień. Cieszymy się z obecności naszego pierwszego, bardzo ważnego partnera - nie krył zadowolenia Grzegorz Muszyński, prezes Portu Lotniczego Lublin. Dodał, że linii i połączeń będzie więcej. - Kolejne kierunki w dużej mierze zaspokoją nasze oczekiwania. Jesteśmy jak przystanek PKS-u, czekamy tylko na przewoźników - dodał, podkreślając, że szczegółów nie może ujawnić.

Czy lot 18 grudnia do Londynu będzie pierwszym pasażerskim połączeniem z nowego lotniska? - Nie, planujemy je wcześniej. Port do końca października zyska gotowość operacyjną. Oficjalne otwarcie odbędzie się po 11 listopada. Pierwsze loty będą w drugiej połowie listopada, wykonywane przez linię inną niż Wizz Air - zapewniał Muszyński.

Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com typuje, że Świdnikiem jest zainteresowany m.in. OLT Express, który rozwija zwłaszcza siatkę połączeń krajowych. - Najbardziej prawdopodobny kierunek to Lublin-Gdańsk - ocenia Cybulak.

Jednak jeśli OLT Express wystartuje z lubelskiego lotniska to jeszcze nie najbliższej zimy. - Planowane połączenia z Portem Lotniczym Lublin są na etapie zaawansowanych rozmów. Ale siatka zimowa 2012/2013 nie obejmuje rejsów do tego miasta - poinformowało nas biuro prasowe linii lotniczych.

Grzegorz Muszyński zapewniał dzisiaj, że w umowie PLL z Wizz Airem nie ma mowy o płaceniu linii za uruchomienie połączeń - np. w formie wykupienia usług promocyjnych u przewoźnika. Taką strategię stosuje m.in. rzeszowskie lotnisko we współpracy z Ryanairem. Samorząd województwa, udziałowiec tamtejszej lotniczej spółki, płaci taniemu przewoźnikowi ok. 6 mln zł rocznie. To oficjalnie pieniądze na promocję Podkarpacia w i na samolotach linii (foldery reklamowe, logo regionu na dziobie jednej z maszyn). Ale nie jest tajemnicą, że to warunek utrzymywania przez irlandzką firmę połączeń z lotniska w Jasionce i rozszerzania oferty.
- U nas ani miasto ani województwo nie będzie subsydiowało połączeń - podkreślił Muszyński. - Oczywiście przewidzieliśmy dla Wizz Air pewne bonusy w opłatach lotniskowych jako dla pierwszego przewoźnika, który uruchamia i nas połączenia. I to wszystko - dodał.

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 84

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lolo
Na zakupy to samolotem do Radawca . Potem po drugiej stronie torowiska w spożywczaku "Społem" zakup jabola i powrót pociągiem na dworzec północny. Tanio i wygodnie
b
bozena
bardzo bym chciala odwiedzac czesciej rodzine w lublinie.Czy beda loty do dortmundu?
d
dew
Należałoby przyjąć trzy warianty lotów:
- do pracy ( Anglia, Irlandia, Holandia ...) 2 razy w miesiącu
- na wczasy ( Egipt, Turcja, Tunezja, Wlochy, Hiszpania, Francja...) 1 raz w miesiącu
- na zakupy, weeckend ( Niemcy, Czechy, Słowacja...) 2 razy w miesiącu na weeckend ( krótki wyjazd ze znajomymi).
Myślę, że tyle lotów jak na Lublin wystarczy.
Jeśli chodzi o loty krajowe, to proponuję: Gdańsk, Wrocław, Kraków i ...
a
assse
Konieczny lot przy najmniej raz w miesiącu do Berlina, Hannoveru. Samochodem trzeba przejechać całą polskę i ile godzin to zajmuje. a to tylko sąsiad którego możnaby odwiedzić. LUBLIN - BERLIN
U
Ula
bardzo jestem ciekawa czy będą loty Wizzair do Malmo ????, często tam latam a muszę niestety jechać do warszawy by lecieć tymi liniami...właśnie jutro tez lecę. Było by naprawdę SUPER!!!!!!!
T
Teresa
Dlaczego nie będzie lotów do Eindhoven i Charleroix???
H
Hela
z Luton sa autobusy np green line, ktore wioza Cie na Victorie, a stamtad masa np.autobusow pod sam dom:) o tej porze juz nie powino byc korkow tez:) ja jestem happy, ale jak dadza godzinke czy dwie wczesniej, tez dobrze
e
es
Bardzo fajnie, że Wizzair będzie latał ze Świdnika, tylko czy będą chętni na samolot, który przylatuje do Luton o 21.25!!! czyli od razu trzeba doliczyć kilkaset złotych za zupełnie zbędny nocleg.
k
kodykologia
W zasadzie nie jestem zwolenniczka ryanaira, unikam go jak ognia, bo zdzieraja na wszystkim i nie przestrzegaja podstawowych zasad kultury, jak chocby wpuszczanie na poklad w pierwszej kolejnosci osob z malymi dziecmi/starszych itd. Ale nie wyobrazam sobie, ze lotnisko w Lbn-ie nie bedzie mialo polaczenia z Irlandia, a nie oszukujmy sie, wątpie zeby nagle Aerlingus zdecydowal sie na podpisanie kontraktu. Bylaby to olbrzymia strata dla miasta, multum ludzi tala kazdego dnia do Wawy albo do Rzeszowa, a pozniej tlucze sie kolejne 2-3 godziny zeby dojechac do Lublina i okolic. Dla mnie osobiscie, zarzekanie sie, ze doplat nie bedzie, jest dziecinne i nierozwazne, w koncu fundusze na rozwoj regionu mozna pozyskac z roznorakich doplat unijnych, a dzieki takiemu zabiegowi ulatwic zycie tysiacom ludzi,a takze zarabiac! Ale z tego co widze, lotnisko Lbn woli zarabiac na czarterach, czyli zwyczajnie zdzierac kase z ludzi, wystarczy porownac ceny wycieczek z biur podruzy polskich i innych krajow europejskich (ceny w pl sa trzykrotnie wyzsze, nie wspominajac juz o oplatach za dzieci, ludzie nauczcie sie, dzieci ktore spia na tzn 'dostawce' wakacje maja za darmo! musza tylko doplacic za samolot, do 2 lat ok 20-40e oplaty lotniskowej, pow 2 lat pol ceny biletu). Dalej mam jednak nadzieje, ze wladze lotniska pojda po rozum do glowy i rozbuduja siatke polaczen tak, zeby pasazerom bylo wygodnie, a nie tak, zeby zarobic jak najwiecej kasy. Po co lotnisko skoro zwykly turysta (nie wylkupujacy wycieczki w biurze) bedzie mogl poleciec tylko do Londynu i Oslo ?
p
poznań LB
Prezes Muszyński na razie myśli o pasażerach skąd aby były pełne lortniska ale szybko rozbudował do małego lotniska Rade Nadzorczą aż 7 osób ????? a nie 5 ciekawe ,a kazde posiedzenie rady kosztuje pasażerów i podatników regionu.Czytając wpist Rzeszów dopłaca do linnii jednej 6 mil a drugiej 1 milion cwaniaczkom z Gdańska ,trudno ,polskie linnie żerujana biednym regionie .
W
Wyrzygam się
Tak, szczególnie ważny jest ten fuck-donalds!
A
Andrej
Nie wiem po ile lat mają osoby które zamieszczają tutaj posty.
Z pewnością większość postów jest niezwykle emocjonalna. Niestety, Ci którzy tutaj cokolwiek piszą nie czytają tego co napisane wcześniej, a jeśli czytają to głownie takie które wnoszą niewiele do dyskusji a są jedynie przejawem frustracji i braku umiejętności radzenia sobie w życiu.
-ktoś napisał ze to lotnisko to tragedia dla regionu....a niby to z jakiego powodu? Port lotniczy w mieście wielkości lublina to wymóg cywilizacyjny, taj jak Mcdonalds czy stacja paliw z łazienką.
-dwa połączenia to siatka?- Wizzair to pierwszy przewoźnik niemal testujący lotnisko i potencjał, trzeba troszkę czytać inne publikacje związane z tematem żeby zrozumieć działanie tego rynku.
-OLT nie lata...tak, siatkę połączeń zimowych podano już miesiąc temu, co oczywiście nie usprawiedliwia braku podjęcia decyzji połączenia Lublin z polską lotniczą. Tu raczej pies jest pogrzebany w uruchamianiu połączeń zagranicznych na które przekierowywane są samoloty przez co nie ma maszyn do poszerzenia oferty krajowej w siatce zimowej, lub oraz jak to mówią osoby z branży Gdańszczanie chcą ugrać dopłaty (co jest dość typowe dla firny która już stała się popularna)
-Rayan..byś może będzie latał z Lublina ale pamiętajmy że Rzeszów dopłaca do Rayana mil złotych rocznie żeby go w Jasionce utrzymać
pierwszy starty Wizzaira w grudniu...pól roku i sytuacja iię diametralnie zmieni, bo żeby uruchomić Oslo z Lublina zlikwidowano połączenie z Poznania..więc chyba jednak komuś zależy na ludziach z Lublina.
pozdrawiam i będzie dobrze:-)
d
dzidek
Zastanawiam się ile jadu trzeba mieć w sobie, żeby klepać takie bzdury w komentarzach. Masz problem w dużą głową, zmocz główkę, przynajmniej na chwilę pomoże. Poza tym to miał być lizus w stronę o. dyktatora - nie ten portal
l
latawiec
Bo na razie to stąd odlatują gęsi, żurawie i bociany do ciepłych krajów.
m
max payne
problem jakiś ???
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie