Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zachodnia obwodnica Lublina. Część drogi już przekazana kierowcom (ZDJĘCIA)

JAXA
W piątek zniknęły dwa objazdy związane z budową wiaduktów nad powstającą trasą ekspresową
W piątek zniknęły dwa objazdy związane z budową wiaduktów nad powstającą trasą ekspresową Anna Kurkiewicz
Otwarte są wiadukty nad budowaną ekspresówką w Płouszowicach i Tereszynie. Po zachodniej części obwodnicy kierowcy mają pojechać na początku grudniu.

Zmiany na drogach w rejonie budowanej zachodniej części obwodnicy Lublina. W piątek zniknęły dwa objazdy związane z budową wiaduktów nad powstającą trasą ekspresową. - To pierwsze obiekty na powstającym fragmencie obwodnicy, które są oddawane kierowcom do użytku - mówił Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Genaralnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy z wiaduktów powstał w Płouszowicach na drodze wojewódzkiej nr 830 łączącej Lublin z Nałęczowem. - Przez ostatni rok kierowcy korzystali z objazdu a w miejscu starej drogi budowano wiadukt będący składnikiem węzła Lublin Szerokie - przypominał Nalewajko.

- Trudno nie być zadowolonym. Objazd - szczególnie na początku, kiedy był wykonany z płyt betonowych - był potwornie uciążliwy. Teraz sytuacja jest zupełnie inna. Ale jezdnia na wiadukcie mogłaby być trochę szersza, bo jest wąsko. No i trzeba koniecznie załatać te dziury w asfalcie tuż za połączeniem nowego wiaduktu z drogą 830 w kierunku Nałęczowa - opisywał pan Marek, który jak jeden z pierwszych przejechała samochodem po nowo utworzonym wiadukcie.

Drugi wiadukt zlokalizowany jest w Tereszynie w ciągu drogi gminnej nr 106980L. - Oddanie go do ruchu ułatwi dojazd do posesji leżących za budowaną obwodnicą - dodał Nalewajko.

Kolejnymi trzema wiaduktami: w Maryninie, w Konopnicy (droga 747) i na przedłużeniu ul. Wojciechowskiej kierowcy pojadą na początku lipca. Nad zachodniej częścią obwodnicy będzie łącznie sześć wiaduktów.

- Prace idą zgodnie z harmonogramem - zapewniał Nalewajko.

Łącznie powstanie droga ekspresowa o długości 9,8 km. Trasa ma mieć dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Przy czym zostanie zostawiona rezerwa pod budowę trzeciego pasa

Zaawansowanie prac jest różne na poszczególnych fragmentach powstającej trasy. Są miejsca gdzie nie została jeszcze wybrana ziemia pod koryto, którym ma przebiegać droga. Tak jest np. w rejonie gdzie obwodnica przetnie się z linią kolejową. Tam trzeba będzie wybudować wiadukt, po którym pojadą pociagi. - Sam wiadukt zastanie wykonany obok linii kolejowej a następnie pod nią wepchnięty - wyjaśniał Nalewajko.

Prace przy wiadukcie ruszą w latem. Ruch na trasie kolejowej ma być utrzymany. Ale pociągi będą korzystać z jednego toru.

Budowa zachodniej części obwodnicy Lublina pochłonie 620 ml zł, z czego 423,9 mln zł to koszt robót budowlanych. - Nową trasą powinniśmy pojechać na początku grudnia - zapowiedział Nalewajko.

ZOBACZ TEŻ:

Budowa zachodniej obwodnicy Lublina

Zachodnia obwodnica Lublina powstaje zgodnie z planem (ZDJĘCIA, WIDEO)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski